Giriş | English

Doktora > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Türk Dili Ed. (doktora) > MANZUM HİKAYELER
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MANZUM HİKAYELER Üçüncü düzey TDE 678 Seçmeli 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör PROF. DR. ATABEY KILIÇ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. ATABEY KILIÇ, DOÇ. DR. TURGUT KOÇOĞLU
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı ÖĞR. GÖR. DR. ABDÜLKADİR DAĞLAR
Dersin veriliş şekli TEORİK
Dersin amacı Klâsik Türk Edebiyatında manzum hikaye yazma geleneği ve manzum hikaye metinlerinin incelenmesi.
Dersin tanımı Klâsik Türk Edebiyatında manzum hikaye yazma geleneği ve manzum hikaye metinlerinin incelenmesi.

Dersin içeriği
1- Klâsik Türk Edebiyatında manzum hikaye yazma geleneği
2- Manzum Hikâye Kavramı Tartışmaları
3- Gazel ve Kasidelerde Manzum Hikâyeler
4- Küçük Manzum Hikâyeler
5- Mesnevî nazım şekliyle yazılan hikâyeler
6- Mesnevîler I
7- Vize
8- Mesnevîler II
9- Mesnevîler III
10- Manzum Tarihlerdeki Hikâyeler I
11- Manzum Tarihlerdeki Hikâyeler II
12- Manzum Hikâye Mecmûaları
13- Mecmu ûalarda Manzum Hikâyeler
14- Final
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Klâsik Türk Edebiyatında manzum hikaye yazma geleneği ve manzum hikaye metinlerinin incelenmesi.
2- Manzum Hikâyelerin Tanınması
3- Mesnevî Nazım şeklinin manzum hikâyeler için önemi
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Türk Dili ve edebiyatı alanında araştırma ve çalışma için temel bilgi ve becerileri kazanır.
2- Türk Dili ve edebiyatı alanındaki kavram ve teorileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir.
3- Türk Dili ve edebiyatının başlangıçtan günümüze kadarki tarihi gelişim ve değişimine vakıf olur.
4- Türk Dili ve edebiyatı konularında ileri düzey araştırma ve çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir
5- Osmanlı Türkçesiyle yazılmış edebi metinleri okuma, yazma ve anlama bilgi ve becerisine sahip olur.
6- Türkçeyi doğru, güzel ve etkili bir şekilde kullanır.
7- Türk halk kültürü ve edebiyatının sözlü-yazılı ürünlerini ve kaynaklarını tanır
8- Dil ve edebiyat alanlarındaki duyarlılık ve zevkini geliştirir.
9- Bilimsel düşünmeyi öğrenir.
10- Mesleki terminolojiye hâkim olur.
11- Türk Dili ve edebiyatı alanıyla ilgili bilgi ve dökümanlara internet ve kütüphaneler aracılığıyla ulaşabilir.
12- Disipline ilişkin sorunları görme, eleştirel bakış açısıyla değerlendirme ve çözüm üretme yetisi kazanır.
13- Alanla ilgili karşılaşılan problemleri çözmeye dayalı öneriler geliştirebilir.
14- Türk Dili ve edebiyatının etkilendiği din, düşünce ve sanat hareketlerini ve bunların izlerini tespit eder.
15- Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirmeler yapabilir.
16- Akademik çevreyi tanır.
17- Yaşam boyu öğrenme gerekliliğinin farkına varır.
18- Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesine sahip olur
19- Bilimsel ve mesleki etik ve sorumluluk sahibi olur.
20- Yaşadığı dünya, içinde bulunduğu toplum ve kendisi hakkında eleştirel bir anlayışa sahip olur.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 1 3 3
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 10 10 100
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 5 5 25
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 5 5 25
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     155
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Çeşitli Teorik Kaynak kitap ve makaleler
Yardımcı Kaynaklar Çelebioğlu, Amil, Türk Edebiyatında Mesnevi (15. Yy''''a Kadar), Kitabevi Yayınları, İstanbul 1999; Kartal, Ahmet, Doğu''''nun Uzun Hikâyesi Türk Edebiyatında Mesnevi, Doğu Kütüphanesi Yayınları, İstanbul 2014; Ünver,İsmail, “Mesnevi” Türk Şiiri Özel Sayısı, Türk Dil Kurumu, Ankara 2011.

Ders ile ilgili dosyalar