Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
Genel Parazitolojik Yöntemler |
Üçüncü düzey |
CVPZ 602 |
|
2 |
6.00 |
6.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Turkey
|
Koordinatör
|
DOÇ. KÜRŞAT ALTAY
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof. Dr. Kürşat ALTAY
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Prof. Dr. Alparslan YILDIRIM, Doç. Dr. Önder DÜZLÜ, Dr. Öğr. Üyesi Zuhal ÖNDER, Dr. Öğr. Üyesi Arif ÇİLOĞLU
|
Dersin veriliş şekli
|
Konuların slaytlar eşliğinde anlatılması ve tartışılması, olgu sunumları
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı insan ve hayvanlarda bulunan paraziter hastalıkların teşhisinde kullanılan tanı metotları, direkt bakı ve boyama yöntemleri, parazitlerde ayırıcı teşhis ve teşhis kriterlerini öğretmek ve öğrenilen bu bilgileri diğer alanlara uygulayabilme ve kullanabilme yeteneği kazandırmak.
|
Dersin tanımı
|
İnsan ve hayvanlarda bulunan paraziter hastalıkların teşhisinde kullanılan tanı metotları, direkt bakı ve boyama yöntemleri, parazitlerde ayırıcı teşhis ve teşhis kriterlerini öğretmek ve öğrenilen bu bilgileri diğer alanlara uygulayabilme ve kullanabilme yeteneği kazandıran derstir.
|
1- |
Etkene yönelik tanı yöntemlerine giriş
|
2- |
Dışkı incelemeleri
|
3- |
Aspirasyon, vücut sıvıları ve idrar incelemeleri
|
4- |
Kan incelemeleri
|
5- |
Doku örnekleri incelemeleri
|
6- |
Doku örnek incelemeleri
|
7- |
Parazit kültürleri
|
8- |
Parazit kültürleri
|
9- |
Hayvan inokülasyonları
|
10- |
Serolojik tanı yöntemlerine giriş
|
11- |
Aglütinasyon
|
12- |
ELISA
|
13- |
Moleküler tanı yöntemlerine giriş
|
14- |
PCR teknikleri ve uygulamaları
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Önemli parazitlerin teşhisinde kullanılan yöntemleri belirlemeyi,
|
2- |
Parazitlerin teşhisinde ayırıcı kriterleri,
|
3- |
Parazitlerin teşhisinde kullanılan yeni teknikleri öğrenir.
|
4- |
Paraziter enfeksiyonu hakkında bilgi sahibi olur.
|
5- |
Paraziter enfeksiyonunun teşhis yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur.
|
6- |
Doğru yöntemi kullanarak en kısa zamanda paraziter enfeksiyonun teşhisini yapabilir hale gelir.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Besin Hijyeni ve Teknolojisi alanında temel ve yeterli bilgi birikimine sahip olur, öğrendiği bilgileri etkin olarak kullanabilir
|
|
2- |
Mesleğini uygularken bilimsel ve mesleki etik kurallarını ve hayvan haklarını gözetir
|
|
3- |
Yeterli bilgi birikimi ve deneyimiyle karşılaştığı problemler ile ilgili çözüm üretebilir ve uygulayabilir
|
|
4- |
Birey ve halk sağlığı açısından koruyucu hekimliğin temel kurallarını bilir ve uygulayabilir
|
|
5- |
Veteriner hekimlik alanındaki halk sağlığı çiftlikten sofraya gıda güvenliği ve teknolojisi konularında yeterli bilgi ve beceri kazanır
|
|
6- |
Besin Hijyeni ve Teknolojisi ile ilgili mevzuatı bilir ve mesleki problemleri farklı bakış açılarından analiz edebilir
|
|
7- |
Meslektaşları, diğer meslek mensupları ve gıda endüstris çalışanları ile iyi iletişim kurabilir
|
|
8- |
Yazılı ve sözlü olarak kendisini iyi ifade edebilir, Yabancı dil ve bilişim teknolojilerini yeterince bilir ve kullanır
|
|
9- |
Kendi kendine öğrenme araştırma ve uygulama yeteneğini kazanır ve hayat boyu öğrenmeyi ilke edinir
|
|
10- |
Genel kültüre sahip, ülkenin sosyal ve ekonomik yapısı konusunda bilgili ve duyarlı olmayı ilke edinir
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
10
|
2
|
20
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
10
|
2
|
20
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
10
|
2
|
20
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
10
|
2
|
20
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
10
|
3
|
30
|
Toplam iş yükü
|
|
|
154
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Protozooloji (YUKARI BA), Veterinary Parasitology (Urquarth), Diagnostic Veterinary Parasitology(Hendrix), Parazit hastalıklarında Tanı (T.Parazit.Dern.), Veterinarmedizinische Parasitologie(Boch-Supperer),Veterinärmedizinische Protozoologie(Hiepe T),Veterinary Protozoology (Levine)
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Internet
|
|