Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
DİJİTAL MEDYA VE TOPLUM |
İkinci düzey |
GZT 539 |
Seçmeli |
1 |
7.00 |
7.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. MEHMET SENA KÖSEDAĞ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. METİN EKEN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Konferans, Öğrenci Sunumları
|
Dersin amacı
|
Ağ toplumunun teknik altyapı ve toplumsal kurumlar ekseninde eleştirel bir değerlendirmesini sunmak bu dersin temel amacıdır.
|
Dersin tanımı
|
Bu ders, ağ toplumunun teknik altyapı ve toplumsal kurumlar ekseninde eleştirel bir değerlendirmesini içermektedir.
|
1- |
Derse Giriş: Dersin amaç ve kapsamının, ders kapsamındaki beklentilerin ve öğrenme çıktılarına yönelik beklentilerin aktarımı.
Haftalık ders içeriklerinin takdimi ve geribildirimlerin alınması.
Giriş: Ders kitaplarının genel değerlendirmesi
|
2- |
Yeni Sosyal Altyapı: İletişim Devrimi ve Medya
|
3- |
Ağlar: Toplumun Sinir Sistemi
|
4- |
Teknoloji: Ağ Toplumunun Teknik Temelleri
|
5- |
Ekonomi: Akışlar Ekonomisi
|
6- |
Ağ Toplumu, Politika ve Güç
|
7- |
Ağlar ve Hukuk
|
8- |
Sosyal Yapı: Ağ Toplumunda Uzam ve Zaman
|
9- |
Dijital Kültür ve Özellikleri
|
10- |
Ağın Psikolojik Yansımaları
|
11- |
Sonuçlar ve Politika Perspektifleri
|
12- |
Uzamın Sosyal Teorisi ve Akışlar Uzamı: Kentleri Yeniden Düşünmek
|
13- |
Ağlar, Zaman, Tarih ve Toplum
|
14- |
Tartışmalar ve Genel Değerlendirmeler
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Dijital medyanın, sosyal bilimlerde ve iletişim bilimlerindeki yeriyle ilgili temel kavramları bilir.
|
2- |
Kitle toplumundan ağ toplumuna geçisi ve ağların yükselişini eleştirel bir kapasiteyle değerlendirebilir.
|
3- |
Ağ toplumunun teknik temellerini ve güncel teknik eğilimleri kavrar.
|
4- |
Ağ ve enformasyon ekonomisinin karakteristik özelliklerini bilir.
|
5- |
Ağ ortamlarının politika ve güç ilişkilerindeki rolünü kavrar. Hukuki çerçevesini anlar.
|
6- |
Dijital kültürün özelliklerini sosyal eşitsizlikler ve temelinde kavrar.
|
7- |
Siber uzamın psikososyal özelliklerini değerlendirerek siber uzamdaki deneyimlere ilişkin özgün çıkarımlarda bulunur.
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Alan ile ilişkili teorik yaklaşımlara dair temel bir bilginin edinilmesi
|
|
2- |
Alan ile ilgili uygulamalara (pratiğe) yönelik temel bir bilginin edinilmesi
|
|
3- |
Teori ve pratikte dünya çapında meydana gelen gelişmelerin takip edilebilmesi
|
|
4- |
Ekip çalışması becerisinin kazanılması
|
|
5- |
İnisiyatif alma, kreatif çözümler geliştirebime ve analitik düşünce yeteneğinin kazanılması
|
|
6- |
Alanda, araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten kişiler veya gruplarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilerin kazanılması
|
|
7- |
Bir yabancı dili kullanarak alanda, araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten yabancı kişiler veya gruplarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilerin kazanılması
|
|
8- |
Alandaki çeşitli yazılımları ve/veya teknik ekipmanları kullanabilme yeteneğinin kazanılması
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
2
|
10
|
20
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
10
|
5
|
50
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
2
|
2
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
2
|
2
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
146
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Jan Van Dijk, Ağ toplumu, İstanbul: Epsilon.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
- W. Russell Neuman, Dijital Fark & Gündelik Hayatta Dijitalleşme ve Medya Etkileri Kuramı
Dijital Fark & Gündelik Hayatta Dijitalleşme ve Medya Etkileri Kuramı, The Kitap
- John Palfrey, Urs Gasser, Doğuştan Dijital, İstanbul Kültür Üniversitesi Yayınları
- John B. Thompson, Medya ve Modernite, Kırmızı Kitap
|
|