Giriş | English

Yüksek Lisans > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Gazetecilik (yüksek Lisans) > DİJİTAL MEDYA VE TOPLUM
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
DİJİTAL MEDYA VE TOPLUM İkinci düzey GZT 539 Seçmeli 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. MEHMET SENA KÖSEDAĞ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. METİN EKEN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Konferans, Öğrenci Sunumları
Dersin amacı Ağ toplumunun teknik altyapı ve toplumsal kurumlar ekseninde eleştirel bir değerlendirmesini sunmak bu dersin temel amacıdır.
Dersin tanımı Bu ders, ağ toplumunun teknik altyapı ve toplumsal kurumlar ekseninde eleştirel bir değerlendirmesini içermektedir.

Dersin içeriği
1- Derse Giriş: Dersin amaç ve kapsamının, ders kapsamındaki beklentilerin ve öğrenme çıktılarına yönelik beklentilerin aktarımı. Haftalık ders içeriklerinin takdimi ve geribildirimlerin alınması. Giriş: Ders kitaplarının genel değerlendirmesi
2- Yeni Sosyal Altyapı: İletişim Devrimi ve Medya
3- Ağlar: Toplumun Sinir Sistemi
4- Teknoloji: Ağ Toplumunun Teknik Temelleri
5- Ekonomi: Akışlar Ekonomisi
6- Ağ Toplumu, Politika ve Güç
7- Ağlar ve Hukuk
8- Sosyal Yapı: Ağ Toplumunda Uzam ve Zaman
9- Dijital Kültür ve Özellikleri
10- Ağın Psikolojik Yansımaları
11- Sonuçlar ve Politika Perspektifleri
12- Uzamın Sosyal Teorisi ve Akışlar Uzamı: Kentleri Yeniden Düşünmek
13- Ağlar, Zaman, Tarih ve Toplum
14- Tartışmalar ve Genel Değerlendirmeler
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Dijital medyanın, sosyal bilimlerde ve iletişim bilimlerindeki yeriyle ilgili temel kavramları bilir.
2- Kitle toplumundan ağ toplumuna geçisi ve ağların yükselişini eleştirel bir kapasiteyle değerlendirebilir.
3- Ağ toplumunun teknik temellerini ve güncel teknik eğilimleri kavrar.
4- Ağ ve enformasyon ekonomisinin karakteristik özelliklerini bilir.
5- Ağ ortamlarının politika ve güç ilişkilerindeki rolünü kavrar. Hukuki çerçevesini anlar.
6- Dijital kültürün özelliklerini sosyal eşitsizlikler ve temelinde kavrar.
7- Siber uzamın psikososyal özelliklerini değerlendirerek siber uzamdaki deneyimlere ilişkin özgün çıkarımlarda bulunur.
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alan ile ilişkili teorik yaklaşımlara dair temel bir bilginin edinilmesi
2- Alan ile ilgili uygulamalara (pratiğe) yönelik temel bir bilginin edinilmesi
3- Teori ve pratikte dünya çapında meydana gelen gelişmelerin takip edilebilmesi
4- Ekip çalışması becerisinin kazanılması
5- İnisiyatif alma, kreatif çözümler geliştirebime ve analitik düşünce yeteneğinin kazanılması
6- Alanda, araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten kişiler veya gruplarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilerin kazanılması
7- Bir yabancı dili kullanarak alanda, araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten yabancı kişiler veya gruplarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilerin kazanılması
8- Alandaki çeşitli yazılımları ve/veya teknik ekipmanları kullanabilme yeteneğinin kazanılması
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 2 10 20
Sunum / Seminer hazırlama 10 5 50
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 2 2
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 2 2
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     146
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Jan Van Dijk, Ağ toplumu, İstanbul: Epsilon.
Yardımcı Kaynaklar - W. Russell Neuman, Dijital Fark & Gündelik Hayatta Dijitalleşme ve Medya Etkileri Kuramı Dijital Fark & Gündelik Hayatta Dijitalleşme ve Medya Etkileri Kuramı, The Kitap - John Palfrey, Urs Gasser, Doğuştan Dijital, İstanbul Kültür Üniversitesi Yayınları - John B. Thompson, Medya ve Modernite, Kırmızı Kitap

Ders ile ilgili dosyalar