Giriş | English

Lisans > Turizm Fakültesi > Turizm İşletmeciliği > ÖNBÜRO HİZMETLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ÖNBÜRO HİZMETLERİ Birinci düzey TUR209 Zorunlu 3 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. HARUN ÇALHAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ HARUN ÇALHAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz Yüze
Dersin amacı Bu derste önbüro hizmetlerinin yürütülmesine rehberlik etme ile ilgili yeterliklerinin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin tanımı ÖNBÜRO DEPARTMANI ÖNBÜRO DEPARTMANINDA KULLANILAN DONANIMLAR VE FORMLAR BANYO MALZEMELERİ EL VE AYAK BAKIMI VE AĞIZ BAKIMI, SAÇ BAKIMI, CİLT BAKIMI DEPARTMANLARDA KULLANILAN ÜNİFORMALAR VÜCUT BAKIMI DEPARTMANLARA VERİLEN BİLGİLER KONUKLARI GİRİŞTE KARŞILAYARAK ARAÇLARINI PARK ETME ÖNBÜRO DEPARTMANINDA KONUKLARI KARŞILAYARAK BAGAJLARINI TAŞIMA TELEFONLA VERİLEN HİZMETLER ÖNBÜRO DEPARTMANI İLE OTELİN DİĞER DEPARTMANLARI İLE ARALARINDAKİ İLİŞKİ

Dersin içeriği
1- Önbüro Departmanına İlişkin Kavramlar ve Departmanın Önemi
2- Önbüro Departmanın Organizasyon Yapısı
3- Önbüro İşlemleri
4- Önbüro Personelinin Görev ve Sorumlulukları
5- Rezervasyon Süreci
6- Rezervasyon Çeşitleri
7- Rezervasyon Durum Analizleri
8- Rezervasyonlarda Karşılaşılan İstisnai Durumlar
9- Resepsiyon Bölümü Check-in ve Check-out İşlemleri
10- Önkasa Bölümü Hesap Çeşitleri, Hesap Özellikleri
11- Ödeme Şekilleri ve Ödeme Araçları
12- Üniformalı Hizmetler ve Santral Bölümleri;
13- Oda Satış Süreci; Oda Satış Teknikleri; Oda Satışında Özel Durumlar
14- Önbüro-Konuk İlişkileri ve Konuk Şikayetleri.
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Önbüro departmanının örgütsel yapısının kavranması sağlanır.
2- Önbüroda gerçekleştirilen işlemler hakkında bilgi sahibi olunması sağlanır.
3- Check-in, Check-out, önkasa hesap işlemleri gibi misafir işlemleri hakkında bilgi sahibi olunması sağlanır.
4- Oda Satış Süreci, Oda Satış Teknikleri, Oda Satışında Özel Durumlar, Önbüro-Konuk İlişkileri ve Konuk Şikayetlerinin çözülmesi gibi konularda bilgi sahibi olunması sağlanır.
5- Önbüro departmanında Ödeme Şekilleri ve Ödeme Araçları, Üniformalı Hizmetler ve Santral Bölümleri hakkında bilgi sahibi olunması sağlanır.
6- Önbüro departmanında raporlama, raporların değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibi olunması sağlanır.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur,
2- Turizm işletmeciliği alanındaki ve yakın disiplinlerdeki kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgiye sahip olur,
3- İngilizcede en az Avrupa Dil Portföyü C1 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir,
4- İkinci bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir,
5- Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir,
6- Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, sentezler, analiz eder, yorumlar ve değerlendirir,
7- Sahip olduğu bilgiyi bilinen ve yeni sorunların çözümünde kullanır,
8- Toplumsal ve mesleki etik değerleri bilir, bunları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir ve uygun davranışları geliştirir,
9- Hem temel hem de alanıyla ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini ve yazılımlarını ileri düzeyde kullanır,
10- İşletme ve iktisat alanındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibi olur,
11- Turizm işletmelerini (otel işletmesi, seyahat işletmesi, yiyecek içecek işletmesi vb) etkin bir şekilde yönetebilecek yönetim teorilerini ve uygulamalarını bilir ve uygular,
12- Turizm alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular,
13- Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır,
14- Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir,
15- Kişisel bakıma, hijyene, giyime ve görünüme turizm işletmeciliğinin gerektirdiği şekilde özen gösterir,
16- Hizmet alanı ile ilgili fiziksel ortamı, araç gereçleri ve teknolojileri tanır, kullanır ve bakımını yaparak korur,
17- Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar,
18- Atatürk ilkeleri ve inkılâpları konusunda bilgiye sahip olur ve Cumhuriyet’in temel değerlerini benimser,
19- Dünya ve Türkiye kültür ve coğrafyası hakkında ayrıntılı bilgiye sahip olur,
20- Turizm işletmelerinde hizmet verme süreçlerini bilir ve misafir memnuniyeti sağlayacak şekilde yerine getirir.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 6 6
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 6 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     70
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı KONAKLAMA İŞLETMELERİNDE ÖNBÜRO YÖNETİMİ- Dr. Murat Emeksiz / Dr. Medet Yolal- Detay Yayınevi
Yardımcı Kaynaklar Konaklama İşletmelerinde Önbüro Operasyonları ve Yönetimi-Yrd. Doç. Dr. Ayhan Gökdeniz / Yrd. Doç. Dr. Yakup Dinç

Ders ile ilgili dosyalar