Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
Prof.Dr. ÖMER ŞANLIOĞLU
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof. Dr. Ömer ŞANLIOĞLU
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Genelde sömestrinin ilk haftalarında dersi öğretim elemanı anlatmaktadır. Ancak bazı alt konuları öğrenciler hazırlayıp sınıfta sunmakta ve bu çerçevede tartışmalar yapılmaktadır.
|
Dersin amacı
|
Turizm sektörü hızla gelişen bir sektördür. Hem makro ekonomik açıdan hem de işletme bazında kaynakların turizm sektöründe daha etkin kullanılmasına yönelik olarak uygulanan ve uygulanması muhtemel turizm politikaları ve mevcut politikaların sorunları hakkında bilgi vermek ve sektörde planlama hakkında açıklamalar yapmaktır.
|
Dersin tanımı
|
Dünya tecrübeleri ve ülkemizde uygulanan turizm politikası ve planlaması hakkında bilgiler dersin içeriğini oluşturmaktadır
|
1- |
Konunun İçeriğinin tartışılması, Literatür hakkında bilgi, Kavramsal Çerçeve
|
2- |
Genel Olarak Kalkınma Planları, Türkiye''de Kalkınma Planları, Sektörel Planlama ve Turizm Sektörü
|
3- |
Kamu Müdahalesinin Gerekçeleri (Piyasa Başarısızlıkları), Devlet müdahalesinin ortaya çıkardığı başarısızlıklar
|
4- |
Sektörel planlamada devletin rolü (kamu yatırımları, teşvikler, finansman vb.)
|
5- |
Turizm Planlamasının nedenleri (Turizm planlamasının tarihsel gelişimi, türleri, bölgeler itibariyle planlama ve bölgesel gelişmeye turizmin etkisi)
|
6- |
Turizm Politikasının amaçları ve araçları
|
7- |
Kültür ve Turizm Bakanlığı Teşkilatı ve İşleyişi
|
8- |
Turistik Talebin tahmini ve Planlanması
|
9- |
Turistik Arzın Planlanması
|
10- |
Turizmde Tanıtma ve Talep Oluşturma Faaliyetlerinin planlanması
|
11- |
Turistik Mal ve Hizmetlerin Planlanması
|
12- |
Turizm Ulaştırma Sistemlerinin Planlaması
|
13- |
Turizm Sektöründe İnsan Kaynaklarının Planlanması
|
14- |
Sürdürülebilir Turizm Politikaları ve Turizm Politikalarının Uygulamasında Karşılaşılan Sorunlar
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Öğrenci ülkemizde uygulamaya konulan Turizm politikaları ve sorunları hakkında bilgi edinir
|
2- |
Kamu müdahaleciliğinin gerekliliği ancak müdahalenin aynı zamanda yeni sorunları da ortaya çıkardığı öğrenilir
|
3- |
Bölgesel kalkınmada turizm politikası ve planlamasının önemi ortaya konur
|
4- |
Turizm politikaları ve planlamasıyla ilgili kamu kurumlarının işleyiş biçimleri ve teşkilat yapıları öğrenilir
|
5- |
Planlamanın gerekliliği ancak planlamanın da bir araç olduğunun önemi kavranılır
|
6- |
Turizm politikalarının ortaya çıkarabileceği maliyetler hakkında bilgi edinilir
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Turizm alanındaki kavramları ve fikirleri bilimsel yöntemlerle değerlendirme
|
|
2- |
Turizm işletmeciliği ile ilgili tartışma ve analizleri paydaşlara sunma
|
|
3- |
Turizm alanına özgü araştırma yöntemlerini kullanma
|
|
4- |
Turizm ile ilgili çalışma alanına yakın disiplinlerdeki bilgileri, kuramları yorumlama
|
|
5- |
Turizm veya yakın alanlarda geliştirilen modelleri kullanma ve yorumlama
|
|
6- |
Turizm alanıyla ilgili proje yürütme, yürütülen projelerde katılımcı olarak görev alma
|
|
7- |
Turizm işletmeciliği alanıyla ilgili uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretme
|
|
8- |
Turizm alanındaki karmaşık problem ve konuları belirleme ve analiz etme
|
|
9- |
Turizm alanıyla ilgili olarak toplumun ilgi, istek ve ihtiyaçlarını belirleme
|
|
10- |
Toplumun turizm işletmeciliği alanını da etkileyen sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
4
|
56
|
Ödevler
|
2
|
5
|
10
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
10
|
10
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
15
|
15
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
2
|
5
|
10
|
Toplam iş yükü
|
|
|
155
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Orhan İçöz, Turgut Var, İbrahim İlhan, Turizm Planlaması ve Politikası - Turizmde Bölgesel Planlama, Turhan Kitabevi, Ankara, 2009.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
World Tourism Organization, National and Regional Tourism Planning: Methodologies and Case Studies, International Thomson Business Press, London, 1994.
|
|