Giriş | English

Doktora > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Türk Dili Ed. (doktora) > MODERN EDEBİYAT VE MİTOLOJİ I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MODERN EDEBİYAT VE MİTOLOJİ I Üçüncü düzey TDE 683 Seçmeli 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. HİLAL AKÇA ÖCAL
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Dr. Öğretim Üyesi Hilal Akça
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Modern Edebiyat ve mitoloji ilişkisi kurmak.
Dersin tanımı Edebi metinlerde mitolojik izler sürmek.

Dersin içeriği
1- Dersin kapsamı, içeriği, kaynakça bilgisi. Okunacak eserler.
2- Türk Edebiyatı Üzerine Akademik Mitoloji Çalışmaları
3- Mit Nedir?
4- Mitlerin Ortaya Çıkışıyla İlgili Teoriler
5- Mitlerin Özellikleri
6- Mit Türleri
7- Mit- Edebî Eser
8- ARA SINAV
9- Mitolojinin Tanımı ve İçeriği
10- Mitoloji ve Semboller
11- Mitoloji-Edebiyat İlişkisi
12- Türk Mitolojisinin Ana Hatları
13- Şamanist Mitoloji (Gök Tanrı, Güneş ya da Ay Tanrısı, Yer-Su, Rüzgâr, Yağmur, Ateş, Erlik…)
14- Türk Mitolojisinde Hayvanlar ve Bitkiler, Dini Törenler ve Bayramlar, Renkler ve Sayılar
15- FİNAL
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Türk Edebiyatı Üzerine Akademik Mitoloji Çalışmalarını kavrar.
2- Mitlerin Ortaya Çıkışıyla İlgili Teorileri kavrar.
3- Mitlerin Özelliklerini kavrar.
4- Mit Türlerini kavrar.
5- Mit- Edebî Eser ilişkisi kurar.
6- Mitoloji ve Sembolleri kavra.
7- Mitoloji-Edebiyat İlişkisi kurar.
8- Şamanist Mitolojiyi kavrar. (Gök Tanrı, Güneş ya da Ay Tanrısı, Yer-Su, Rüzgâr, Yağmur, Ateş, Erlik…)
9- Türk Mitolojisinde Evren ve Dünya Tasarımlarını kavrar.
10- Türk Mitolojisinde Hayvanlar ve Bitkiler, Dini Törenler ve Bayramlar, Renkler ve Sayıları kavrar.

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Türk Dili ve edebiyatı alanında araştırma ve çalışma için temel bilgi ve becerileri kazanır.
2- Türk Dili ve edebiyatı alanındaki kavram ve teorileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir.
3- Türk Dili ve edebiyatının başlangıçtan günümüze kadarki tarihi gelişim ve değişimine vakıf olur.
4- Türk Dili ve edebiyatı konularında ileri düzey araştırma ve çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir
5- Osmanlı Türkçesiyle yazılmış edebi metinleri okuma, yazma ve anlama bilgi ve becerisine sahip olur.
6- Türkçeyi doğru, güzel ve etkili bir şekilde kullanır.
7- Türk halk kültürü ve edebiyatının sözlü-yazılı ürünlerini ve kaynaklarını tanır
8- Dil ve edebiyat alanlarındaki duyarlılık ve zevkini geliştirir.
9- Bilimsel düşünmeyi öğrenir.
10- Mesleki terminolojiye hâkim olur.
11- Türk Dili ve edebiyatı alanıyla ilgili bilgi ve dökümanlara internet ve kütüphaneler aracılığıyla ulaşabilir.
12- Disipline ilişkin sorunları görme, eleştirel bakış açısıyla değerlendirme ve çözüm üretme yetisi kazanır.
13- Alanla ilgili karşılaşılan problemleri çözmeye dayalı öneriler geliştirebilir.
14- Türk Dili ve edebiyatının etkilendiği din, düşünce ve sanat hareketlerini ve bunların izlerini tespit eder.
15- Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirmeler yapabilir.
16- Akademik çevreyi tanır.
17- Yaşam boyu öğrenme gerekliliğinin farkına varır.
18- Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesine sahip olur
19- Bilimsel ve mesleki etik ve sorumluluk sahibi olur.
20- Yaşadığı dünya, içinde bulunduğu toplum ve kendisi hakkında eleştirel bir anlayışa sahip olur.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 16 5 80
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     144
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 4
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   4
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Eliade, Mircea (2016); Mitlerin Özellikleri (Çev. Sema Rifat), İstanbul: Alfa Basım-Yayın.
Yardımcı Kaynaklar Erhat, Azra (2012); Mitoloji Sözlüğü, İstanbul: Remzi Kitapevi. ---------------- (1999), Şamanizm (Çev.: İsmet Birkan), Ankara: İmge Kitapevi. Beydili, Celal (2004); Türk Mitolojisi Ansiklopedik Sözlük (Çev.: Eren Ercan), Ankara: Yurt-Kitap Yay. Çoruhlu, Yaşar (2011); Türk Mitolojisinin Ana Hatları, İstanbul: Kabalcı Yayınları. Onay, Ahmet Talât (2000); Eski Türk Edebiyatında Mazmunlar ve İzahı, Ankara: Akçağ Yay. Ögel, Bahaeddin (2006); Türk Mitolojisi I- II (Kaynaklar ve Açıklamaları ile Destanlar), Ankara: Türk Tarih Kurumu Yay.

Ders ile ilgili dosyalar