Ön koşul dersleri
|
YOK
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM ÜYESİ MERYEM ŞENTÜRK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. MERYEM EREN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
YOK
|
Dersin veriliş şekli
|
teorik ve pratik
|
Dersin amacı
|
Bu derste öğrencilere biyokimya laboratuvarlarında kullanılan çözeltilerin hazırlanma şekillerinin öğretilmesi amaçlanmıştır.
|
Dersin tanımı
|
Bu ders biyokimya laboratuvarlarında kullanılan çözeltilerin hazırlanma şekillerini içermektedir.
|
1- |
Çözelti ve çeşitleri
|
2- |
Yüzde çözeltilerin hazırlanması
|
3- |
Yüzde çözeltilerin seyreltilmesi ve seyreltme teknikleri
|
4- |
Yüzde çözeltilerin seyreltme teknikleri
|
5- |
katı maddeden molar çözeltilerin hazırlanması
|
6- |
sıvı maddeden molar çözeltilerin hazırlanması
|
7- |
Katı maddeden normal çözeltilerin hazırlanması
|
8- |
sıvı maddeden normal çözeltilerin hazırlanması
|
9- |
Yüzde çözeltilerden molar çözeltilerin hazırlanması
|
10- |
Yüzde çözeltilerden normal çözeltilerin hazırlanması
|
11- |
Doymuş çözeltiler
|
12- |
Çözünürlük, osmolar ve izotonik çözeltiler
|
13- |
Dönüştürmeler
|
14- |
titrasyon
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Öğrenci çözelti ve çeşitlerini tanımlar.
|
2- |
Öğrenci çözelti hazırlamasını bilir ve hazırlar.
|
3- |
Dönüştürmeleri yapar.
|
4- |
Titrasyon işlemini yapar.
|
5- |
,
|
6- |
,
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Bakteriyoloji, viroloji, mikoloji ve immünoloji alanında kanıta dayalı ve güncel bilgi ve beceriler kazanmak.
|
|
2- |
Bilimsel araştırmalar için kanıta dayalı bilgiyi kullanmak.
|
|
3- |
Mikrobiyoloji alanında projeler geliştirmek.
|
|
4- |
Bilimsel araştırma sonuçlarını analiz edebilmek.
|
|
5- |
Bilimsel istatistiksel değerlendirmeleri irdeleyebilmek.
|
|
6- |
Bilimsel çalışmada etik prensiplerinin önemi hakkında farkındalık kazanmak.
|
|
7- |
Bilimsel bilgiye ulaşmak için kütüphane ve e-kaynakları kullanmak.
|
|
8- |
Mikrobiyoloji alanıyla ilgili cihaz ve aletler hakkında bilgi sahibi olmak.
|
|
9- |
Mikrobiyoloji laboratuvarlarını iyi laboratuvar uygulamaları ve biyogüvenlik kurallarına uygun şekilde kullanmak.
|
|
10- |
Bilimsel okumalar ve araştırmalar sonucunda edindiği bilgileri ulusal ve uluslararası alanda sunabilmek.
|
|
11- |
Ulusal ve uluslararası projelerde araştırmacı olarak rol alır, interdisipliner araştırmalar yapmak.
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
1
|
14
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
1
|
14
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
5
|
2
|
10
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
14
|
2
|
28
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
14
|
1
|
14
|
Toplam iş yükü
|
|
|
104
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Ersoy, E., Bayşu N. Pratik Biyokimya. Ankara Üniversitesi Veteriner Fakültesi Yayını, Ankara, 1981.
Mengi M. Pratik Biyokimya ve Veteriner Hekimliğinde Kullanılan Testler. İstanbul Üniversitesi Veteriner Fakültesi Yayını, Ders Notu No: 40, 1994.
Tiftik A.M. Klinik Biyokimya. Mimoza yayınları, Konya, 1996.
Karagül H., A. Altıntaş, UR. Fidancı, T.Sel. Klinik Biyokimya. Medisan Yayınevi, Ankara, 2000.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Berg J. M., J. L. Tymoczko, Biochemistry. Fifth Ed. Freeman and Company, New York, 2002. Nelson D. L., M.M. Cox, Lehninger Principles of Biochemistry, Third Ed. Worth Publishers, New York, 2000 Champe P.C., R.A. Harvey, Lippincott’s Illustrated Reviews Serisinden: Biyokimya. (Çeviri: Prof Dr. Tokullugil A., Uzm. Dr. M. Dirican, Uzm. Dr. E. Ulukaya ) 2. Baskı, Nobel Tıp Kitapevleri, İstanbul, 1997.
|
|