Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Elektrik-elektronik Müh. (y.l.) > GIDA REOLOJİSİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
GIDA REOLOJİSİ İkinci düzey GDM 620 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Gıda Mühendisliği lisans mezunu olmak
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. MAHMUT DOĞAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. MAHMUT DOĞAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Tekstür, viskozite ve reoloji kavramlarını açıklamak, Sıvılar gıdalar için kullanılan reoloji aletlerini öğretmek ve reometride karşılaşılan sorunlar ve bunların çözüm yollarının öğretilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin tanımı Sıvılar gıdalar için kullanılan reoloji aletlerini öğretmek ve reometride karşılaşılan sorunlar ve bunların çözüm yollarının öğretilmesi şeklindedir.

Dersin içeriği
1- Tekstür, viskozite ve reoloji
2- Sıvılar için reoloji aletleri
3- Viskozimetre ve reometre
4- Rotasyonel reometreler
5- Dinamik viskozite
6- Dinamik reoloji test tipleri
7- Ara sınav
8- Dinamik reoloji test tipleri
9- Kinematik viskozite
10- Oscillatory Shear Flow
11- Emülsiye gidaların reolojisi
12- Jelleşme süresi ve gücünün karakterizasyonu
13- Reometride karşılaşılan sorunlar ve çözüm yolları
14- Yarıyıl sonu sınavı
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Gıda mühendisliği lisansüstü öğrencileri tekstür, viskozite ve reoloji kavramlarını öğrenir.
2- Öğrenciler, sıvılar için kullanılan reoloji aletlerini öğrenir.
3- Viskozimetre ve reometre kavramları öğretilir.
4- Reometride karşılaşılan sorunlar ve çözüm yolları öğrencilere aktarılır.
5- Çeşitli gıda ürünlerinin reolojileri öğrenilir.
6- Jelleşme zamanı ve gücünün karakterizasyonu öğrenilir.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Elektrik-elektronik mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisine sahip olur.
2- Sınırlı verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle aynı veya farklı disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisine sahip olur.
3- Mühendislik problemlerini tanımlayabilme, çözüm yöntemi geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama ve geliştirebilme becerisine sahip olur.
4- Analitik, modelleme ve deneysel esaslı süreçleri tasarlama ve uygulama becerisi kazanır ve bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olur.
5- Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur ve gerektiğinde bunları kullanma becerisi kazanır.
6- Verilerin toplanması ve yorumlanması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
7- Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisine sahip olur.
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 2 20
Ödevler 10 3 30
Sunum / Seminer hazırlama 6 2 12
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 10 3 30
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 10 3 30
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 6 3 18
Toplam iş yükü     186
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Ders öğretim üyesinin kendi branşında yapmış olduğu hazırlıklar sonucunda power point sunum şeklindedir.
Yardımcı Kaynaklar Erciyes Üniversitesi Merkez Kütüphanesinde mevcut kaynaklara yönlendirme şeklindedir.

Ders ile ilgili dosyalar