Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
AHLAK VE DEĞERLER EĞİTİMİ |
İkinci düzey |
DKA312 |
|
6 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
--
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. MUHAMMET ŞEVKİ AYDIN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
--
|
Dersin veriliş şekli
|
YÜZ YÜZE
|
Dersin amacı
|
Bu derste, ahlak ve değerler eğitiminin teorik ve uygulama boyutunun ele alınması amaçlanmaktadır.
|
Dersin tanımı
|
Bu derste, ahlak ve değerler eğitiminin teorik ve uygulama boyutu ele alınmaktadır.
|
1- |
Temel Kavramlar: “Değer”; “Ahlak”; “Karakter”
|
2- |
Temel Kavramlar: “Değerler eğitimi”; “Ahlak eğitimi”
|
3- |
Ahlak ve Değerler Eğitiminin Amaçları ve İlkeleri
|
4- |
Ahlaki Gelişim Kuramları (Paiget ve Kohlberg)
|
5- |
Değerler Eğitimi Yaklaşımları I (Değerlerin Telkini ve Değerleri Belirginleştirme)
|
6- |
Değerler Eğitimi Yaklaşımlar II (Karakter Eğitimi)
|
7- |
Değerler Eğitimi Yaklaşımlar III (Özen Odaklı Yaklaşım)
|
8- |
Değerler Eğitiminde Kullanılacak Yöntem ve Teknikler I
|
9- |
Değerler Eğitiminde Kullanılacak Yöntem ve Teknikler II
|
10- |
Değerler Eğitiminde Kullanılabilecek Materyaller
|
11- |
Değerler Eğitiminde Ölçme ve Değerlendirme
|
12- |
Ailede Ahlak ve Değerler Eğitimi
|
13- |
|
14- |
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Ahlak ve değerler eğitimiyle ilgili kavramları açıklayabilir
|
2- |
Ahlak ve değerler eğitiminin amaçlarını ilkelerini irdeleyebilir
|
3- |
Bireyin ahlaki gelişimi özelliklerini açıklayabilir
|
4- |
Belli başlı değerler eğitimi yaklaşımlarının karakteristik özelliklerini açıklayabilir
|
5- |
Ahlak öğretiminde kullanılabilecek yöntem ve tekniklerini açıklayabilir
|
6- |
Ahlak ve değerler eğitiminin değerlendirilmesinde karşılaşılan güçlüklere çözümler önerebilir.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir
|
|
2- |
Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
2
|
2
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
2
|
2
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
63
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
1. M.Z.Aydın, Okulda Değerler Eğitimi, Ankara, Nobel Yayınları, 2012.
2. Halil Ekşi, Ahmet Katılmış, Karakter Eğitimi El Kitabı, Nobel Yayınları, 2011
|
Yardımcı Kaynaklar
|
3. Tuğba Güler, Din ve Ahlak Öğretiminde Drama Örnekleri, Nobel Yayın Dağıtım.
4. Recep Kaymakcan ve Diğerleri, Değerler ve Eğitimi Sempozyumu Kitabı, Dem Yayınları
5. A. Hamdi Akseki; Ahlak İlmi ve İslam Ahlakı.
6. Meral ÇİLELİ; Ahlâk Psikolojisi ve Eğitimi, Verso Yay., İstanbul 1986
7. M. Münir Raşit ÖYMEN, Ahlâk Eğitimi ve Ahlâkın Testle Ölçülmesi, , 3. Baskı, Murat Matbaacılık, İstanbul 1975.
8. Halil Ekşi, Temel İnsani Değerlerin Kazandırılmasında Bir Yaklaşım: Karakter Eğitimi Programları, 2003, 1(1), Değerler Eğitimi Dergisi, s. 79-96.
9. “Ahlâkî Konuların Öğretiminde Örnek Olay İncelemesi Yöntemi”, Süleyman AKYÜREK, Tabula Rasa, sy. III/2, Isparta 2003, s. 239-254.
10. “Kohlberg’in Bilişsel Ahlâk Gelişimi Teorisi: Ahlâk ve Demokrasi Eğitimi”, Nermin ÇİFTÇİ, DED, sy. I/1, İstanbul 2003, s. 43-77.
|
|