Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
ÇİZGE TEORİSİ |
İkinci düzey |
ENM 505 |
|
1 |
7.50 |
7.50 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. OĞUZHAN AHMET ARIK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. MEHMET DURAN TOKSARI
PROF. DR. EMEL KIZILKAYA AYDOĞAN
DOÇ. DR. OĞUZHAN AHMET ARIK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
YÜZYÜZE
|
Dersin amacı
|
Öğrencilerin çizge teorisinin temel tanım ve kavramlarına hakim olmaları, çizge teorisi problemleri için temel teoremleri ve algoritmaları öğrenerek uygulayabilmeleri, çizge teorisinin temel bakış açılarına ve hedeflerine aşina olmaları hedeflenmektedir.
|
Dersin tanımı
|
Yönlü ve yönsüz graflar; yollar, döngüler, ağaçlar, Euler döngüleri, çizge teorisi problemleri (En Kısa Yol Problemi ve Çözüm Yaklaşımları, Maksimum Akış Problemi ve Çözüm Yaklaşımları, Minimum Yayılan Ağaç Problemi ve Çözüm Yaklaşımları, En Küçük Maliyetli Şebeke Akış Problemi ve Çözüm Yaklaşımları, Sınırlı Şebeke Simpleks Algoritması, Ulaştırma Problemi, Aktarmalı Ulaştırma Problemi ve Çözüm Yaklaşımları, Çinli Postacı Problemi ve Çözüm Yaklaşımları, Gezgin Satıcı Problemi ve Çözüm Yaklaşımları, Araç Rotalama Problemleri ve Çözüm Yaklaşımları ve Yerleşim Problemleri ve Çözüm Yaklaşımları)
|
1- |
Çizge Teorisine Giriş: Yönlü ve yönsüz graflar; yollar, döngüler, ağaçlar, Euler döngüleri
|
2- |
Çizge Teorisine Giriş: Yönlü ve yönsüz graflar; yollar, döngüler, ağaçlar, Euler döngüleri
|
3- |
En Kısa Yol Problemi ve Çözüm Yaklaşımları
|
4- |
Maksimum Akış Problemi ve Çözüm Yaklaşımları
|
5- |
Minimum Yayılan Ağaç Problemi ve Çözüm Yaklaşımları
|
6- |
En Küçük Maliyetli Şebeke Akış Problemi ve Çözüm Yaklaşımları
|
7- |
Sınırlı Şebeke Simpleks Algoritması
|
8- |
Ara Sınav
|
9- |
Ulaştırma Problemi, Aktarmalı Ulaştırma Problemi ve Çözüm Yaklaşımları
|
10- |
Çinli Postacı Problemi ve Çözüm Yaklaşımları
|
11- |
Gezgin Satıcı Problemi ve Çözüm Yaklaşımları
|
12- |
Araç Rotalama Problemleri ve Çözüm Yaklaşımları
|
13- |
Yerleşim Problemleri ve Çözüm Yaklaşımları
|
14- |
Yerleşim Problemleri ve Çözüm Yaklaşımları
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Yönlü ve yönsüz graflar, yollar, döngüler, ağaçlar, Euler döngüleri kavramlarını öğrenir
|
2- |
En Kısa Yol Problemini tanımlayabilir ve çözüm yaklaşımları ile probleme çözüm üretebilir
|
3- |
Maksimum Akış Problemini tanımlayabilir ve çözüm yaklaşımları ile probleme çözüm üretebilir
|
4- |
Minimum Yayılan Ağaç Problemini tanımlayabilir ve çözüm yaklaşımları ile probleme çözüm üretebilir
|
5- |
En Küçük Maliyetli Şebeke Akış Problemini tanımlayabilir ve çözüm yaklaşımları ile probleme çözüm üretebilir
|
6- |
Sınırlı Şebeke Simpleks Algoritmasını öğrenip uygulayabilir
|
7- |
Ulaştırma ve Aktarmalı Ulaştırma Problemlerini tanımlayabilir ve çözüm yaklaşımları ile probleme çözüm üretebilir
|
8- |
Çinli Postacı Problemini tanımlayabilir ve çözüm yaklaşımları ile probleme çözüm üretebilir
|
9- |
Gezgin Satıcı Problemini tanımlayabilir ve çözüm yaklaşımları ile probleme çözüm üretebilir
|
10- |
Araç Rotalama ve Yerleşim Problemlerini tanımlayabilir ve çözüm yaklaşımları ile probleme çözüm üretebilir
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
|
|
2- |
Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
|
|
3- |
İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
|
|
4- |
Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
|
|
5- |
Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
|
|
6- |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
|
|
7- |
Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
|
|
8- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
|
|
9- |
Mühendislik problemlerini tanımlayabilme, çözüm yöntemi geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama ve geliştirebilme becerisi
|
|
10- |
Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
4
|
5
|
20
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
10
|
20
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
20
|
20
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
10
|
3
|
30
|
Toplam iş yükü
|
|
|
182
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
-
|
Yardımcı Kaynaklar
|
-
|
|