Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
ÇİZGE TEORİSİ |
İkinci düzey |
ENM 505 |
|
1 |
7.50 |
7.50 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. OĞUZHAN AHMET ARIK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. MEHMET DURAN TOKSARI
PROF. DR. EMEL KIZILKAYA AYDOĞAN
DOÇ. DR. OĞUZHAN AHMET ARIK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
YÜZYÜZE
|
Dersin amacı
|
Öğrencilerin çizge teorisinin temel tanım ve kavramlarına hakim olmaları, çizge teorisi problemleri için temel teoremleri ve algoritmaları öğrenerek uygulayabilmeleri, çizge teorisinin temel bakış açılarına ve hedeflerine aşina olmaları hedeflenmektedir.
|
Dersin tanımı
|
Yönlü ve yönsüz graflar; yollar, döngüler, ağaçlar, Euler döngüleri, çizge teorisi problemleri (En Kısa Yol Problemi ve Çözüm Yaklaşımları, Maksimum Akış Problemi ve Çözüm Yaklaşımları, Minimum Yayılan Ağaç Problemi ve Çözüm Yaklaşımları, En Küçük Maliyetli Şebeke Akış Problemi ve Çözüm Yaklaşımları, Sınırlı Şebeke Simpleks Algoritması, Ulaştırma Problemi, Aktarmalı Ulaştırma Problemi ve Çözüm Yaklaşımları, Çinli Postacı Problemi ve Çözüm Yaklaşımları, Gezgin Satıcı Problemi ve Çözüm Yaklaşımları, Araç Rotalama Problemleri ve Çözüm Yaklaşımları ve Yerleşim Problemleri ve Çözüm Yaklaşımları)
|
1- |
Çizge Teorisine Giriş: Yönlü ve yönsüz graflar; yollar, döngüler, ağaçlar, Euler döngüleri
|
2- |
Çizge Teorisine Giriş: Yönlü ve yönsüz graflar; yollar, döngüler, ağaçlar, Euler döngüleri
|
3- |
En Kısa Yol Problemi ve Çözüm Yaklaşımları
|
4- |
Maksimum Akış Problemi ve Çözüm Yaklaşımları
|
5- |
Minimum Yayılan Ağaç Problemi ve Çözüm Yaklaşımları
|
6- |
En Küçük Maliyetli Şebeke Akış Problemi ve Çözüm Yaklaşımları
|
7- |
Sınırlı Şebeke Simpleks Algoritması
|
8- |
Ara Sınav
|
9- |
Ulaştırma Problemi, Aktarmalı Ulaştırma Problemi ve Çözüm Yaklaşımları
|
10- |
Çinli Postacı Problemi ve Çözüm Yaklaşımları
|
11- |
Gezgin Satıcı Problemi ve Çözüm Yaklaşımları
|
12- |
Araç Rotalama Problemleri ve Çözüm Yaklaşımları
|
13- |
Yerleşim Problemleri ve Çözüm Yaklaşımları
|
14- |
Yerleşim Problemleri ve Çözüm Yaklaşımları
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Yönlü ve yönsüz graflar, yollar, döngüler, ağaçlar, Euler döngüleri kavramlarını öğrenir
|
2- |
En Kısa Yol Problemini tanımlayabilir ve çözüm yaklaşımları ile probleme çözüm üretebilir
|
3- |
Maksimum Akış Problemini tanımlayabilir ve çözüm yaklaşımları ile probleme çözüm üretebilir
|
4- |
Minimum Yayılan Ağaç Problemini tanımlayabilir ve çözüm yaklaşımları ile probleme çözüm üretebilir
|
5- |
En Küçük Maliyetli Şebeke Akış Problemini tanımlayabilir ve çözüm yaklaşımları ile probleme çözüm üretebilir
|
6- |
Sınırlı Şebeke Simpleks Algoritmasını öğrenip uygulayabilir
|
7- |
Ulaştırma ve Aktarmalı Ulaştırma Problemlerini tanımlayabilir ve çözüm yaklaşımları ile probleme çözüm üretebilir
|
8- |
Çinli Postacı Problemini tanımlayabilir ve çözüm yaklaşımları ile probleme çözüm üretebilir
|
9- |
Gezgin Satıcı Problemini tanımlayabilir ve çözüm yaklaşımları ile probleme çözüm üretebilir
|
10- |
Araç Rotalama ve Yerleşim Problemlerini tanımlayabilir ve çözüm yaklaşımları ile probleme çözüm üretebilir
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Lisans programında edinilen birikime dayalı olarak, Gıda Mühendisliği bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirmek.
|
|
2- |
Bilimsel araştırma planlama, uygulama ve değerlendirme becerilerine sahip olmak.
|
|
3- |
Değişik disiplinlere ait bilgileri Gıda Mühendisliği alanında edindiği bilgilerle harmanlayabilmek.
|
|
4- |
Proses ve süreç tasarımlarında yeni ve uygulama alanı bulabilecek fikir geliştirme ve uygulayabilme becerisine sahip olmak.
|
|
5- |
Gıda teknolojisinde uygulanan son teknolojiler hakkında kapsamlı bilgiye sahip olmak.
|
|
6- |
Lisans seviyesinde ders verebilme yetisibe sahip olmak.
|
|
7- |
Bilişim teknolojisinden (sunum, yazım, istatistik ve grafik programları) etkin bir şekilde yararlanabilmek.
|
|
8- |
Alanı ile ilgili bir problemin çözümünde sorumluluk alabilecek yetkinliğe sahip olmak.
|
|
9- |
Bilimsel çalışmalarda eksik noktaları belirleyerek, çözüm noktasında izleyeceği yolun tayinini gerçekleştirebilecek altyapıya sahip olmak.
|
|
10- |
Uluslarası literatürü takip edebilecek terminolojiye hakim olmak.
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
4
|
5
|
20
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
10
|
20
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
20
|
20
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
10
|
3
|
30
|
Toplam iş yükü
|
|
|
182
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
-
|
Yardımcı Kaynaklar
|
-
|
|