Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Gida Mühendisliği (y.l.) > ÇİZGE TEORİSİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ÇİZGE TEORİSİ İkinci düzey ENM 505 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. OĞUZHAN AHMET ARIK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. MEHMET DURAN TOKSARI PROF. DR. EMEL KIZILKAYA AYDOĞAN DOÇ. DR. OĞUZHAN AHMET ARIK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli YÜZYÜZE
Dersin amacı Öğrencilerin çizge teorisinin temel tanım ve kavramlarına hakim olmaları, çizge teorisi problemleri için temel teoremleri ve algoritmaları öğrenerek uygulayabilmeleri, çizge teorisinin temel bakış açılarına ve hedeflerine aşina olmaları hedeflenmektedir.
Dersin tanımı Yönlü ve yönsüz graflar; yollar, döngüler, ağaçlar, Euler döngüleri, çizge teorisi problemleri (En Kısa Yol Problemi ve Çözüm Yaklaşımları, Maksimum Akış Problemi ve Çözüm Yaklaşımları, Minimum Yayılan Ağaç Problemi ve Çözüm Yaklaşımları, En Küçük Maliyetli Şebeke Akış Problemi ve Çözüm Yaklaşımları, Sınırlı Şebeke Simpleks Algoritması, Ulaştırma Problemi, Aktarmalı Ulaştırma Problemi ve Çözüm Yaklaşımları, Çinli Postacı Problemi ve Çözüm Yaklaşımları, Gezgin Satıcı Problemi ve Çözüm Yaklaşımları, Araç Rotalama Problemleri ve Çözüm Yaklaşımları ve Yerleşim Problemleri ve Çözüm Yaklaşımları)

Dersin içeriği
1- Çizge Teorisine Giriş: Yönlü ve yönsüz graflar; yollar, döngüler, ağaçlar, Euler döngüleri
2- Çizge Teorisine Giriş: Yönlü ve yönsüz graflar; yollar, döngüler, ağaçlar, Euler döngüleri
3- En Kısa Yol Problemi ve Çözüm Yaklaşımları
4- Maksimum Akış Problemi ve Çözüm Yaklaşımları
5- Minimum Yayılan Ağaç Problemi ve Çözüm Yaklaşımları
6- En Küçük Maliyetli Şebeke Akış Problemi ve Çözüm Yaklaşımları
7- Sınırlı Şebeke Simpleks Algoritması
8- Ara Sınav
9- Ulaştırma Problemi, Aktarmalı Ulaştırma Problemi ve Çözüm Yaklaşımları
10- Çinli Postacı Problemi ve Çözüm Yaklaşımları
11- Gezgin Satıcı Problemi ve Çözüm Yaklaşımları
12- Araç Rotalama Problemleri ve Çözüm Yaklaşımları
13- Yerleşim Problemleri ve Çözüm Yaklaşımları
14- Yerleşim Problemleri ve Çözüm Yaklaşımları
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Yönlü ve yönsüz graflar, yollar, döngüler, ağaçlar, Euler döngüleri kavramlarını öğrenir
2- En Kısa Yol Problemini tanımlayabilir ve çözüm yaklaşımları ile probleme çözüm üretebilir
3- Maksimum Akış Problemini tanımlayabilir ve çözüm yaklaşımları ile probleme çözüm üretebilir
4- Minimum Yayılan Ağaç Problemini tanımlayabilir ve çözüm yaklaşımları ile probleme çözüm üretebilir
5- En Küçük Maliyetli Şebeke Akış Problemini tanımlayabilir ve çözüm yaklaşımları ile probleme çözüm üretebilir
6- Sınırlı Şebeke Simpleks Algoritmasını öğrenip uygulayabilir
7- Ulaştırma ve Aktarmalı Ulaştırma Problemlerini tanımlayabilir ve çözüm yaklaşımları ile probleme çözüm üretebilir
8- Çinli Postacı Problemini tanımlayabilir ve çözüm yaklaşımları ile probleme çözüm üretebilir
9- Gezgin Satıcı Problemini tanımlayabilir ve çözüm yaklaşımları ile probleme çözüm üretebilir
10- Araç Rotalama ve Yerleşim Problemlerini tanımlayabilir ve çözüm yaklaşımları ile probleme çözüm üretebilir

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Lisans programında edinilen birikime dayalı olarak, Gıda Mühendisliği bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirmek.
2- Bilimsel araştırma planlama, uygulama ve değerlendirme becerilerine sahip olmak.
3- Değişik disiplinlere ait bilgileri Gıda Mühendisliği alanında edindiği bilgilerle harmanlayabilmek.
4- Proses ve süreç tasarımlarında yeni ve uygulama alanı bulabilecek fikir geliştirme ve uygulayabilme becerisine sahip olmak.
5- Gıda teknolojisinde uygulanan son teknolojiler hakkında kapsamlı bilgiye sahip olmak.
6- Lisans seviyesinde ders verebilme yetisibe sahip olmak.
7- Bilişim teknolojisinden (sunum, yazım, istatistik ve grafik programları) etkin bir şekilde yararlanabilmek.
8- Alanı ile ilgili bir problemin çözümünde sorumluluk alabilecek yetkinliğe sahip olmak.
9- Bilimsel çalışmalarda eksik noktaları belirleyerek, çözüm noktasında izleyeceği yolun tayinini gerçekleştirebilecek altyapıya sahip olmak.
10- Uluslarası literatürü takip edebilecek terminolojiye hakim olmak.
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 4 5 20
Sunum / Seminer hazırlama 2 10 20
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 20 20
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 10 3 30
Toplam iş yükü     182
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar