Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Biyoloji (y.l.) > KÖK HÜCRE İZOLASYONU, TEŞHİSİ VE KÜLTÜR TEKNİKLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
KÖK HÜCRE İZOLASYONU, TEŞHİSİ VE KÜLTÜR TEKNİKLERİ İkinci düzey BİY 531 Seçmeli 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. SERVET ÖZCAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. SERVET ÖZCAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz Yüze; Dersi alan öğrencilere ilerleyen haftalık konuların ppt sunumları dersten bir hafta önce dağıtılmakta ve internet ortamından yararlanabilecekleri kaynaklar da temin edilmektedir. Ayrıca, konu kapsamında sağlanan dokümantasyonların konular dahilinde sınıf içerisinde tartışılması sağlanmaktadır. Konunun tamamlanması sonrasında, her öğrenciye bireysel ödev konusu verilmektedir. Dersi takip eden haftada, öğrencilerin ödevlerini tartışmasına izin verilmekte ve benzer problemleri çözmeleri konusunda öneriler üretmeleri beklenmektedir.
Dersin amacı Bu dersin amacı; kök hücre izolasyon, identifikasyon ve üretim tekniklerinin öğretilerek ilgili alanda bilgi ve deneyim sahibi olunmasını sağlamaktır.
Dersin tanımı Kök Hücre tanımı, izolasyonu teknikleri, Karakterizasyonları ve kullanım alanları hakkında genel bilgilerin verilmesi, temel hücre kültürü becerisinin kazandırılması ve degerlendirilmeleri.

Dersin içeriği
1- Ders Tanıtımı ve Kök Hücre Araştırmalarında Güncel Kavramlar.
2- Kök Hücre Kültüründe Temel İlkeler
3- Kök Hücre Kaynakları
4- Hücre İzolasyon Teknikleri ve Hücre Sayımı
5- Hücre İzolasyon Teknikleri ve Hücre Sayımı (Devam)
6- Embiryonik Kök Hücre
7- Mezenkimal Kök Hücreler ve Uygulama Alanları
8- Mezenkimal Kök Hücrelerin İzolasyon ve Üretimleri
9- Hematopoietik Kök Hücre Uygulamaları
10- Kök Hücrelerin Dondurulması,Saklanması ve Çözdürülmesi
11- Sitotoksisite Yöntemleri
12- Kök Hücre Karakterizasyonunda Flow Sitometri
13- Makale Sunumu
14- Makale Sunumu
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Kök hücre biyolojisinin tarihsel sürecini ve seyrini değerlendirmek
2- Rejenetratif biyoloji ve kök hücre alanında geniş perspektife ve bilgiye sahip olur
3- Kök hücre özeliklerine sahip olabilmede transkripsiyon faktörlerinin rolünü anlamak
4- Kök hücre özeliklerine sahip olabilmede kromatin yapısının rolünü anlamak
5- Gelişim biyolojisi, rejenerasyon/onarım ve kanser de dahil olmak üzere uygulamalı bilimlerde kök hücre rolünü ve önemini kavrar
6- Embriyonik kök hücre özeliklerini anlamak; pluripotensi ve yeniden programlama bilgilerinin oluşması ve pluripotent hücre tiplerini değerlendirilmesi
7- Kök hücre konulu farklı deneysel sistemleri dizayn edebilme; moleküler genetik, biyokimya ve hücre bazlı teknikleri kök hücre sistemlerinde kullanabilmek
8- Kök hücre konusunda sağlanan donanımsal zenginlik ile alandaki son gelişmelere eleştirel düşünme becerileri ile bakabilmek
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilgiyi değerlendirme,yorumlama ve uygulama yapma gibi bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bilgiye ulaşır
2- Biyoloji alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirir, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanır
3- Biyoloji alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulayarak, çözüm yöntemi geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirerek, gerektiğinde uygular
4- Biyoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır
5- Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir
6- Biyoloji alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir
7- En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olur (Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi)
8- Biyoloji alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve geliştirir
9- Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretir ve denetler
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 12 3 36
Ödevler 3 5 15
Sunum / Seminer hazırlama 2 5 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 6 3 18
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 2 16 32
Laboratuvar 5 3 15
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 1 10 10
Toplam iş yükü     182
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 2 50
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı 1) Ariff Bongso, Eng Hin Lee (2010), Stem Cells: From Bench to Bedside. World scientific publishing Co. Ptd.Ltd. 2) C. S. Potten (1997), Stem Cells. Academic Press, California USA. 3) www NCBI, EMBO ve diğer kaynaklar.
Yardımcı Kaynaklar Dersi alan öğrencilere ilerleyen haftalık konuların ppt sunumları dersten bir hafta önce dağıtılmakta ve internet ortamından yararlanabilecekleri kaynaklar da temin edilmektedir.

Ders ile ilgili dosyalar