Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. SERVET ÖZCAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. SERVET ÖZCAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz Yüze; Dersi alan öğrencilere ilerleyen haftalık konuların ppt sunumları dersten bir hafta önce dağıtılmakta ve internet ortamından yararlanabilecekleri kaynaklar da temin edilmektedir. Ayrıca, konu kapsamında sağlanan dokümantasyonların konular dahilinde sınıf içerisinde tartışılması sağlanmaktadır. Konunun tamamlanması sonrasında, her öğrenciye bireysel ödev konusu verilmektedir. Dersi takip eden haftada, öğrencilerin ödevlerini tartışmasına izin verilmekte ve benzer problemleri çözmeleri konusunda öneriler üretmeleri beklenmektedir.
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı; kök hücre izolasyon, identifikasyon ve üretim tekniklerinin öğretilerek ilgili alanda bilgi ve deneyim sahibi olunmasını sağlamaktır.
|
Dersin tanımı
|
Kök Hücre tanımı, izolasyonu teknikleri, Karakterizasyonları ve kullanım alanları hakkında genel bilgilerin verilmesi, temel hücre kültürü becerisinin kazandırılması ve degerlendirilmeleri.
|
1- |
Ders Tanıtımı ve Kök Hücre Araştırmalarında Güncel Kavramlar.
|
2- |
Kök Hücre Kültüründe Temel İlkeler
|
3- |
Kök Hücre Kaynakları
|
4- |
Hücre İzolasyon Teknikleri ve Hücre Sayımı
|
5- |
Hücre İzolasyon Teknikleri ve Hücre Sayımı (Devam)
|
6- |
Embiryonik Kök Hücre
|
7- |
Mezenkimal Kök Hücreler ve Uygulama Alanları
|
8- |
Mezenkimal Kök Hücrelerin İzolasyon ve Üretimleri
|
9- |
Hematopoietik Kök Hücre Uygulamaları
|
10- |
Kök Hücrelerin Dondurulması,Saklanması ve Çözdürülmesi
|
11- |
Sitotoksisite Yöntemleri
|
12- |
Kök Hücre Karakterizasyonunda Flow Sitometri
|
13- |
Makale Sunumu
|
14- |
Makale Sunumu
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Kök hücre biyolojisinin tarihsel sürecini ve seyrini değerlendirmek
|
2- |
Rejenetratif biyoloji ve kök hücre alanında geniş perspektife ve bilgiye sahip olur
|
3- |
Kök hücre özeliklerine sahip olabilmede transkripsiyon faktörlerinin rolünü anlamak
|
4- |
Kök hücre özeliklerine sahip olabilmede kromatin yapısının rolünü anlamak
|
5- |
Gelişim biyolojisi, rejenerasyon/onarım ve kanser de dahil olmak üzere uygulamalı bilimlerde kök hücre rolünü ve önemini kavrar
|
6- |
Embriyonik kök hücre özeliklerini anlamak; pluripotensi ve yeniden programlama bilgilerinin oluşması ve pluripotent hücre tiplerini değerlendirilmesi
|
7- |
Kök hücre konulu farklı deneysel sistemleri dizayn edebilme; moleküler genetik, biyokimya ve hücre bazlı teknikleri kök hücre sistemlerinde kullanabilmek
|
8- |
Kök hücre konusunda sağlanan donanımsal zenginlik ile alandaki son gelişmelere eleştirel düşünme becerileri ile bakabilmek
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşmak
|
|
2- |
Fizik alanı ile ilgili disiplinlerarasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşmak
|
|
3- |
Fizik alanındaki yeni bilimsel bilgilere ulaşabilmek ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilmek
|
|
4- |
Fizik alanında yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da bilinen bir yöntemi farklı bir probleme uygulayabilmek
|
|
5- |
Özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, tasarlayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilmek
|
|
6- |
Yeni ve karmaşık fikirlerin sorgulamak, sentezlemek ve değerlendirmesini yapabilmek
|
|
7- |
Özgün çalışmaları hakemli dergilerde yayınlamak
|
|
8- |
Yaratıcı ve sorgulayıcı düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak, alanı ile ilgili ve disiplinlerarası özgün fikir ve yöntemler geliştirebilmek
|
|
9- |
Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini etkili bir şekilde sunabilmek
|
|
10- |
En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilmek ve tartışabilmek
|
|
11- |
Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunmak
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
12
|
3
|
36
|
Ödevler
|
3
|
5
|
15
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
5
|
10
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
6
|
3
|
18
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
2
|
16
|
32
|
Laboratuvar
|
5
|
3
|
15
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
1
|
10
|
10
|
Toplam iş yükü
|
|
|
182
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
50
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
2
|
50
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
1) Ariff Bongso, Eng Hin Lee (2010), Stem Cells: From Bench to Bedside. World scientific publishing Co. Ptd.Ltd.
2) C. S. Potten (1997), Stem Cells. Academic Press, California USA.
3) www NCBI, EMBO ve diğer kaynaklar.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Dersi alan öğrencilere ilerleyen haftalık konuların ppt sunumları dersten bir hafta önce dağıtılmakta ve internet ortamından yararlanabilecekleri kaynaklar da temin edilmektedir.
|
|