Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
NORMAL KOORDİNAT ANALİZİ |
Üçüncü düzey |
KİM 654 |
Seçmeli |
2 |
7.50 |
7.50 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Ön koşul yoktur
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. TALAT ÖZPOZAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
YOK
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze doğrudan anlatım
|
Dersin amacı
|
Dersin amacı titreşim spektroskopik deneysel ve teorik uygulamaların yapılabilmesi.
|
Dersin tanımı
|
Simetri elemanları, Simetri işlemleri, Nokta Grubu kavramı, Karakter Tabloları, İndirgenemez gösterimler (Simetri Türü) ve hesaplanması, Simetri Analizi, Çözümlü Örnekler, Moleküler titreşimlerin matematiksel modeli, Koordinat türleri, Frekansların hesabı, Bilgisayarlı hesaplama ve program kullanımı, Bilgisayarlı hesaplama ve program kullanımı, Spektrum simulasyonu, Çözümlü örnekler üzerine seminer.
|
1- |
Simetri elemanları
|
2- |
Simetri işlemleri
|
3- |
Nokta Grupları
|
4- |
Karakter Tabloları
|
5- |
İndirgenemez gösterim türleri ve hesaplanması
|
6- |
Simetri Analizi
|
7- |
Çözümlü Örnekler
|
8- |
Ara sınav
|
9- |
Moleküler titreşimlerin matematiksel modeli
|
10- |
Koordinat türleri
|
11- |
Frekansların hesaplanması
|
12- |
Bilgisayarlı hesaplama ve program kullanımı
|
13- |
Spektrum simulasyonu
|
14- |
Çözümlü örnekler üzerine seminer
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Moleküllerin simetri analizini yapabilme becerisi
|
2- |
Titreşim spektrumlarını (IR ve Raman) bilgisayar yardımıyla hesaplayabilme becerisi
|
3- |
Bilgisayarla hesapladığı IR ve Raman spektrumlarının simulasyonunu yapabilme becerisi
|
4- |
Bilgisayarla IR ve Raman spektrumlarının analiz teknikleri yardımıyla kimyasal yapıyla ilişkilendirebilme becerisi
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Yüksek Lisans düzeyindeki bilgi ve becerilerini, aynı veya farklı bir alanda uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve analiz edip, yorumlar.
|
|
2- |
Kendi alanında kullanılan modern araç ve gereçleri kullanmada ve geliştirmede uzmanlaşır.
|
|
3- |
Alanında edindiği bilgileri diğer disiplin alanlarından gelen bilgilerle sentezleyerek yorumlar ve yeni fikirler yaratır.
|
|
4- |
Alanında sahip olduğu üst düzey bilgi ve tecrübeyi, içinde bulunduğu koşullara uyarlayarak farklı araştırma yöntemlerini kullanır ve ortaya çıkan problemlere karşı bilimsel yaklaşımlar ve stratejiler geliştirir.
|
|
5- |
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir.
|
|
6- |
En az bir yabancı dili kullanarak alanıyla ilgili yabancı kaynaklara ulaşır, bilgilerini günceller ve meslektaşlarıyla dünya çapında sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurar ve tartışır.
|
|
7- |
Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
13
|
3
|
39
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
13
|
3
|
39
|
Ödevler
|
5
|
10
|
50
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
25
|
25
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
25
|
25
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
182
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
1. Ozpozan, T., Titreşim Spektroskopisi (İR & Raman), Erciyes Üniversitesi Yayınları, Y. No:25, Kayseri, 1996.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
2. Cotton, F.A., Chemical Applications of Group Theory, Wiley Interscience, 2nd Ed., New York, 1971
|
|