Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
PROF. DR. YAHYA BAĞÇECİ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. YAHYA BAĞÇECİ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
18.- 19. Yüzyıl Avrupa Tarihini kavramak
|
Dersin tanımı
|
TAR-316 AVRUPA TARİHİ II (18-19. YÜZYIL)
|
1- |
Fransa''ya Karşı Üçüncü Koalisyon, Trafalgar Savaşı, Fransa''ya Karşı Dördüncü Koalisyon ve Tilsit
|
2- |
Beşinci Koalisyon, Avrupa''da Nasyonalizm Akımı, Napolyon''un Moskova Seferi, Altıncı Koalisyon
|
3- |
Viyana Kongresi ve Napolyon''un Düşmesi
|
4- |
1815-1848 Arasında Avrupa Mutlakiyetçilik-Hürriyetçilik-Milliyetçilik
|
5- |
Viyana Sisteminin Korunması, Kutsal İttifak, Dörtlü İttifak, Dörtlü İttifak’a Fransa’nın Katılması
|
6- |
Avrupa''da 1830 İhtilâlleri, 1830 İhtilâllerini Hazırlayan Sebepler, Fransa''da 1830 İhtilâli
|
7- |
Belçika''da 1830 İhtilâli, İngiltere’de 1832 Parlamento Reformu, Diğer Ülkelerdeki Gelişmeler
|
8- |
Ara Sınav
|
9- |
Avrupa''da 1848 İhtilâlleri, İsviçre''de Liberalizm Mücadelesi, Fransa''da Şubat İhtilâli
|
10- |
İtalya''da Millî Birlik Mücadelesi, Almanya''da Millî Birlik Mücadelesi, Avusturya''da 1848 İhtilâlleri, İngiltere''de Sosyal Kaynaşmalar
|
11- |
İtalyan Millî Birliğinin Kuruluşu
|
12- |
Alman Millî Birliğinin Kuruluşu
|
13- |
Avrupa''da Alman Üstünlüğü: Üçlü İttifak, 1871-1890
|
14- |
Avrupa''da Denge: Üçlü Anlaşma, 1894-1907
|
15- |
Blokların Çatışması, 1905-1911
|
16- |
Dönem Sonu Sınavı
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Üçüncü ve Dördüncü Koalisyon Savaşları Hakkında Bilgi Sahibi Olunması
|
2- |
Beşinci ve Altıncı Koalisyon Savaşları Hakkında Bilgi Sahibi Olunması; Avrupa''da Nasyonalizm Fikrinin Tahlil Edilmesi
|
3- |
Viyana Kongresi Kararlarının Değerlendirilmesi
|
4- |
1815-1848 Arasında Avrupa Mutlakiyetçilik-Hürriyetçilik-Milliyetçilik Akımlarının Analizi
|
5- |
Viyana Sisteminin Korunması için Yapılan İttifaklar Hakkında Bilgi Sahibi Olunması
|
6- |
1830 İhtilâllerini Hazırlayan Sebeplerin Analizi, Fransa''da 1830 İhtilâlinin Değerlendirilmesi
|
7- |
Belçika''da 1830 İhtilâli ile İngiltere’de 1832 Parlamento Reformu Hakkında Bilgi Sahibi Olunması, Diğer Ülkelerdeki Gelişmelerin Ortaya Konulması
|
8- |
Avrupa''da 1848 İhtilâlleri kapsamında İsviçre''de ve Fransa''daki Gelişmelerin Değerlendirilmesi
|
9- |
İtalya, Almanya, Avusturya ve İngiltere''deki Gelişmelerin Değerlendirilmesi, İtalyan Millî Birliğinin Kuruluşu ile Alman Millî Birliğinin Kuruluşu Hakkında Bilgi Sahibi Olunması
|
10- |
Üçlü İttifakın Kuruluşu, Üçlü Anlaşmanın Kuruluşu ve Blokların Çatışması Hakkında Bilgi Sahibi Olunması
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarında karşılaştıkları ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel olarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
|
|
2- |
Tarih Bölümü öğrencileri, edindikleri kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilirler.
|
|
3- |
Tarih Bölümü öğrencileri, alanları ile ilgili bilgileri toplama, çözümleme, yorumlama ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşma yetisine sahiptir.
|
|
4- |
Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarında kazandıkları yeterliliklere dayalı olarak, güncel bilgileri içeren ders materyallerine, uygulamalı araç ve gereçlere, araştırma yöntem ve tekniklerine ve diğer kaynaklarda desteklenen kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
|
|
5- |
Tarih Bölümü öğrencileri, bir yabancı dili kullanarak Tarih Bilimi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.
|
|
6- |
Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini kullanır.
|
|
7- |
Tarih Bölümü öğrencileri, alanı ile ilgili bilgilerin uygulanması sürecinde etik değerleri gözetir.
|
|
8- |
Tarih Bölümü öğrencileri, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
|
|
9- |
Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapabilir.
|
|
10- |
Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarındaki ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini aktarır, sorunlarla ilgili çözüm önerilerini kuramsal ve uygulamalı olarak ortaya koyar.
|
|
11- |
Tarih Bölümü öğrencileri, çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
|
|
12- |
Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme yetisine sahiptir
|
|
13- |
Tarih Bölümü öğrencileri, alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır
|
|
14- |
Tarih Bölümü öğrencileri,yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
|
|
15- |
Kalite yönetim ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
|
|
16- |
Tarih Bölümü öğrencileri, alanları ile ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar.
|
|
17- |
Tarih Bölümü öğrencileri, alanında edindikleri kuramsal ve uygulamalı bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır.
|
|
18- |
Tarih Bölümü öğrencileri almış oldukları eğitim sayesinde milli bilinç ve şuura sahip bilinçli bir vatandaş olarak kültürel mirasına sahip çıkar.
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
3
|
6
|
18
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
15
|
1
|
15
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
15
|
1
|
15
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
1
|
5
|
5
|
Toplam iş yükü
|
|
|
113
|
AKTS
|
|
|
5.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Fahir Armaoğlu, 19. Yüzyıl Siyasi Tarihi (1789–1914)
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Horatio Nelson ve Trafalgar Savaşı BAĞÇECİ Y. The Journal of Academic Social Science Studies, sa.76, ss.93-116, 2019; İngiltere’de 1832 Parlamento Reformu BAĞÇECİ Y. Researcher: Social Sciences Studies , cilt.8, sa.2, ss.17-39, 2020.
|
|