Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
SERİGRAFİ |
İkinci düzey |
RESUS011 |
|
3 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
YOK
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ VEDAT ÇOLAK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ VEDAT ÇOLAK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
YOK
|
Dersin veriliş şekli
|
-Başlangıçta basit siyah-beyaz ipek baskı ve daha çok karmaşık yöntemlerle tek renk çalışmaları.Serigrafi tekniğini tanıtmak, örneklerle açıklama;
|
Dersin amacı
|
Renklendirme ve biçimlendirme çeşitliliğine zengin özgün baskı teknikleri, kalıbın hazırlanmasından basımına kadar geçen evrelerin uygulamasında bilgi beceri ve deneyim kazandırmaktadır. Sanatsal yanı olan bu baskı teknikleri uygulamalarıyla yaratıcılık,tasarım gücü,buluş yeteneği, renk ve biçim duyarlılığı, titiz ve dikkatli çalışma gibi özelliklerin aşılanması ve kişiliğe uygun bir resim dili oluşturmayı amaçlanmaktadır.
|
Dersin tanımı
|
Öğrenciler anlamlı formlar keşfetmekte ve özgünbaskı tarihi sırasında farklı baskı teknikleri öğrenmekte ve daha gelişmis dijital ve fotografik süreçlerle birleştirmektedir. Bu ders değişik teknikleri kapsamaktadır,yüzey baskısı ile çoğaltma yapmak,kağıtla çoğaltma,elle keserek çoğaltma ve en önemlisi foto emülsiyonla çoğaltma teknikleri gibi. Öğrenciler bu süreçte asetat üzerine elle çizim, fotokopi, lithofilm ve ayırım sağlayan Photoshop gibi bilgisayar proğramları ile değişik yollar öğrenmektedirler.
|
1- |
Özgün baskı resmin tanıtılması. Özgün baskı çeşitleri ve baskı teknikleri hakkında genel bilgi verilmesi. Özgün baskı örneklerin gösterilmesi.
|
2- |
Serigrafi baskı tekniğin tanıtılması ve tarihi gelişiminin açıklanması. Baskıda kullanılan malzemelerin, araç-gereçlerin ve makinelerin tanıtılması.
|
3- |
Serigrafi baskıda işlem sırasının tanıtılması. Baskı alanı, kağıt boyutu, çerçeve ve ipek boyutlarının tespit edilmesi.
|
4- |
İpeğin çerçeveye gerilmesi. Tek renkli bir baskı için çalışma eskizlerinin hazırlanması.
|
5- |
Yapılan eskizlerden seçilen çalışmanın filminin hazırlanması.
|
6- |
Baskı kalıbının hazırlanması. (Pozlandırma işlemi) Baskı kağıtlarının hazırlanması.
|
7- |
VİZE SINAVI
|
8- |
VİZE SINAVI
|
9- |
Tek renkli baskının gerçekleştirilmesi. Baskı sonrası ipeğin temizlenmesi ve kalıbın çözülmesi.
|
10- |
En az üç renkli baskı için eskizlerin hazırlanması. Renk sayısına göre çerçeve hazırlığının yapılması.
|
11- |
Seçilen eskize göre her renk için filmlerin hazırlanması. Baskı kağıtlarının hazırlanması.
|
12- |
Baskı sırasına göre kalıpların hazırlanması. Birinci rengin baskısının gerçekleştirilmesi.
|
13- |
Baskı sırasına göre diğer renklerin baskılarının gerçekleştirilmesi. Baskı sonrası ipeğin temizlenmesi ve kalıbın çözülmesi.
|
14- |
Baskı sırasına göre diğer renklerin baskılarının gerçekleştirilmesi. Baskı sonrası ipeğin temizlenmesi ve kalıbın çözülmesi. Baskı kağıtlarının numaralanması ve atölyenin temizlenmesi.
|
15- |
Baskı sırasına göre diğer renklerin baskılarının gerçekleştirilmesi. Baskı sonrası ipeğin temizlenmesi ve kalıbın çözülmesi. Baskı kağıtlarının numaralanması ve atölyenin temizlenmesi.
|
16- |
FİNAL SINAVI
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Özgün baskı tekniklerini öğrenmek ve gerktiğinde anlatabilme
|
2- |
Sergrafi baskıda kullanılan malzemeleri bilme ve anlatabilme
|
3- |
Aşamalarıyla serigrafi baskıyı doğru olarak gerçekleştirebilme
|
4- |
Özgün tasarımlara ulaşma
|
5- |
Sergrafi baskı atölyesinde bulunan araç-gereçleri kullanabilme
|
6- |
Atölye çalışma düzenini bilme, dikkatli ve temiz çalışmayı öğrenme
|
7- |
Baskı ile çoğaltma çeşitlerini bilme ve tek tip çoğaltmayı öğrenme
|
8- |
Edisyonu bilme ve doğru uygulayabilme
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Doğum ve Jinekoloji bilgisini üst düzeyde kullanarak Doğum ve Jinekoloji ile ilgili hipotezleri kurma, çözme ve geliştirebilme.
|
|
2- |
Doğum ve Jinekoloji alanına yenilik getiren bir düşünce, bilimsel yöntem, tasarım veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve uygulamayı fizyoloji alanına uygulayabilme.
|
|
3- |
Doğum ve Jinekoloji ile ilgili özgün bir araştırma sürecini uygun teknolojileri kullanarak tasarlayabilme, uygulayabilme, sonuçlandırabilme ve yönetebilme.
|
|
4- |
Doğum ve Jinekoloji alanında en yeni bilgilere ulaşabilme ve bunları sistemli bir biçimde değerlendirebilme.
|
|
5- |
Doğum ve Jinekoloji alanında gerçekleştirdiği akademik çalışmaların sonuçlarını saygın yurtiçi ve yurtdışı akademik ortamlarda sunabilme ve yayınlayabilme
|
|
6- |
Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirebilme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarabilme.
|
|
7- |
Doğum ve Jinekoloji alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme
|
|
8- |
Kendi alanı, diğer Veteriner Hekimlik alanlarında çalışanlar ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü iletişim kurma, işbirliği yapma, görüşlerini savunabilme.
|
|
9- |
Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
4
|
56
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
8
|
1
|
8
|
Ödevler
|
2
|
3
|
6
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
4
|
4
|
Ara sınavlar
|
1
|
4
|
4
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
4
|
4
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
4
|
4
|
Araştırma
|
2
|
2
|
4
|
Toplam iş yükü
|
|
|
90
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
30
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
2
|
10
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Yok
|
Yardımcı Kaynaklar
|
-Hasan Pekmezci -Tüm Yönleri ile Serigrafi İpekbaskı , İlke Yayıncılık, Ankara, 1992
-Güler Akalan -Gravür, Kaleseramik Sanat Yayınları, 2000
-Harry Hiett-H.K.Middleton -Silk Screen Process Productuon, Blandford Press Limited, London, 1960
-Meliha/Ferit Özgirgin -Boyama ve Baskı Teknolojisi , MEB Basımevi, İstanbul, 1987
-Tim Mara -Screen Printing , Tomas and Hudson, London, 1979
-Jules Heller -Printmaking Today , Holt Rinehart and Winston Co. USA, 197
-Steve Hoskins -Water-based Screenprinting, A&C Black, London, 2001
-Jane Stobart -Printmaking for Beginners, A&C Black, London, 2003
-Rosemary Simmons -Dictionary of Printmaking Terms, A&C Black, London, 2002
|
|