Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Enerji Sistemleri Mühendisliği > ENERJİ KAYNAKLARI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ENERJİ KAYNAKLARI Birinci düzey ESM 210 Zorunlu 4 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Bu dersi almak için bir ön koşul bulunmamaktadır.
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM ÜYESİ GÜLŞAH ELDEN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. GÜLŞAH ÖZIŞIK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze eğitim
Dersin amacı Bu dersin amacı öğrencilerin yenilenebilir enerji kaynakları öğretmektir. Sera etkisi ve küresel ısınma, birincil enerji kaynakları fosil yakıtlar ve daha fazlası
Dersin tanımı Yenilenebilir enerji kaynakları ile ilgili temel kavramlar. Yenilenebilir enerji kaynaklarının sınıflandırılması.Güneş enerjisi ve uygulaması. Rüzgar enerjisi, hidrojen, Hidrojen Üretim Yöntemleri. Biyokütle Enerji, doğal gaz, jeotermal enerji hidroelektrik, nükleer enerji

Dersin içeriği
1- Yenilenebilir Enerji Çeşitleri
2- Güneş
3- Rüzgar
4- Jeotermal
5- Dalga
6- Biokütle
7- Hidrojen
8- Hidrolik
9- Buhar çevrimli termik santraller
10- Gaz çevrimli termik santraller
11- Kömür teknolojisi
12- Ekonomiklik Durumu
13- Ülkeler Bazında Kullanımı
14- Enerji Çeşitlerinin Kıyaslanması
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Yenilenebilir Enerji kaynaklarını tanıyarak geniş bir bilgiye sahip olmak.
2- Yenilenebilir enerji çeşitlerinde Türkiye''nin son durumu hakkında bilgiye sahip olmak.
3- Termik santrallerin çalışma parametreleri ve bu sistemlerin verimini artırmak için tasarımlar yapabilmek.
4- Enerji sistemlerinin tasarımı için ön bilgiye ulaşmak.
5- Enerji üretimi ve kullanımında Türkiye''nin Dünyadaki durumu hakkında bilgiye sahip olmak.
6- Enerji ekonomisi hakkında ön bilgiye sahip olmak.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Etik değerler ve kalite bilinci çerçevesinde ulusal ve uluslararası taleplere cevap verecek nitelikte mühendisler yetiştirmek.
2- Endüstride ve araştırma kuruluşlarında, uygulama ve araştırma alanında kariyer hedeflerine uygun planlama yeteneğine sahip mühendisler yetiştirmek.
3- Küresel boyutta bilimsel ve teknolojik gelişmelere uyum sağlayabilen, etkin iletişim kurma becerisi kazanmış mühendisler yetiştirmektir.
4- - Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
5- Deney tasarımlama ve yapma ile deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi
6- İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi
7- Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
8- Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
9- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
10- Etkin iletişim kurma becerisi
11- Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
12- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi
13- Çağın sorunları hakkında bilgi
14- Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları kullanma becerisi
15- Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyebilecek temel alt yapıya sahip mühendis
16- Ulusal ve uluslararası taleplere uygun olarak uygulanabilir teknolojiler geliştiren mühendislik yeteneği
17- Mevcut ürün ve teknolojilerin her türlü verimliliğini geliştirici özgün fikirler geliştirme ve uygulama
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 3 2 6
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 2 2 4
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     70
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Yenilenebilir Enerji Kaynakları Yazar: Yrd. Doç. Dr. İsmet Akova
Yardımcı Kaynaklar Alternatif Enerji Kaynakları Yazar: Prof. Dr. Mustafa Acaroğlu

Ders ile ilgili dosyalar