Giriş | English

Lisans > Turizm Fakültesi > Turizm Rehberliği > SINIF İÇI ÖĞRENMELERIN DEĞERLENDIRILMESI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SINIF İÇI ÖĞRENMELERIN DEĞERLENDIRILMESI Birinci düzey SÖP 010 3 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Eğitim Psikolojisi
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ERGÜN ÖZTÜRK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. ERGÜN ÖZTÜRK DOÇ. DR. AHMET YAMAÇ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Arş.Gör. Rabia ASAL
Dersin veriliş şekli Yüzyüze eğitim
Dersin amacı Bu dersin amacı sınıf öğretmenliği programı öğretmen adaylarına ilkokul (1-4) öğrencilerinin bilgi, beceri ve tutumlarını ölçmek için gerekli olan geleneksel ve tamamlayıcı ölçme araçlarını tanıtmaktır.
Dersin tanımı Bu ders kapmasında açık uçlu sınavlar, çoktan seçmeli testler, kısa yanıtlı testler gibi geleneksel ölçme araçları ile portfolyo, performans ödevi, projeler, dereceli puanlama anahtarı gibi süreç temelli ölçme araçları incelenecektir.

Dersin içeriği
1- Dersin amacı, önemi, içeriği ve kaynakların tanıtılması.
2- Klasik yazılı sınavlar Çoktan seçmeli testler Doğru yanlış testleri
3- Sözlü sınavlar Kısa yanıtlı sınavlar
4- Okuma Akıcılığının Değerlendirilmesi
5- Okuduğunu Anlamanın Değerlendirilmesi
6- Yazma Becerilerinin Değerlendirilmesi
7- Performans Ödevleri
8- Portfolyo değerlendirme
9- Proje ödevleri
10- Duyuşsal özelliklerin ölçülmesi
11- Web Araçları İle Değerlendirme
12- Web Araçları İle Değerlendirme
13- Kavram Haritaları
14- Genel değerlendirme
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Geleneksel ölçme araçlarını tanır.
2- Geleneksel ölçme araçları hazırlar.
3- Tamamlayıcı ölçme araçlarını tanır.
4- Tamamlayıcı ölçme araçları hazırlar.
5- Yazma becerilerini ölçmek için çeşitli araçları kullanır.
6- Duyuşsal özelliklerin öğrenme sürecindeki önemini kavrar.
7- Duyusal özellikleri ölçmede kullanılacak araçları uygular.
8- Değerlendirme sürecinde web araçlarından faydalanır.
9- Okuma akıcılığı ve okuduğunu anlamayı ölçmek için çeşitli araçlar kullanır.
10- 1Performans değerlendirmeye yönelik olumlu tutum geliştirir.

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur,
2- İngilizcede Avrupa Dil Portföyü C2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir,
3- İkinci bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir,
4- Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir.
5- Grup yönetimi ilkelerini bilir ve uygular.
6- Toplumsal ve mesleki etik değerleri bilir, bunları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir ve uygun davranışları geliştirir.
7- Hem temel hem de alanıyla ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini ve yazılımlarını ileri düzeyde kullanır.
8- İşletme, iktisat ve sosyal psikoloji alanındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibi olur.
9- Turist rehberliği mesleği ile ilgili hizmet verme süreçlerini bilir ve ziyaretçi memnuniyeti sağlayacak şekilde yerine getirir.
10- Bir seyahat işletmesini etkin bir şekilde yönetebilmek için güncel yönetim teorilerini ve uygulamalarını bilir ve uygular.
11- Türkiye’de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatları hakkında detaylı bilgiye sahip olur, analiz eder ve yorumlar.
12- Dünya ve Türkiye coğrafyası hakkında detaylı bilgiye sahip olur.
13- Bir turu planlar, uygular ve denetler.
14- İlkyardım konusunda temel bilgiye sahip olur ve uygular.
15- Turizm alanı ve turist rehberliği ile ilgili hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular.
16- Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir.
17- Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır.
18- Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir.
19- Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar.
20- Kişisel bakıma, hijyene, giyime ve görünüme turist rehberliğinin gerektirdiği şekilde özen gösterir.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 5 3 15
Sunum / Seminer hazırlama 1 10 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 10 10
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     95
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Ö.Kutlu, D.Doğan ve İ.Karakaya (2014). Ölçme ve değerlendirme-Performansa ve portfolyoya dayalı durum belirleme. Ankara, Pegem A
Yardımcı Kaynaklar Atılgan, H. (2013). Eğitimde ölçme ve değerlendirme. Ankara: Anı Yayıncılık. Akyol, H., Yıldırım, K., Ateş, S., Çetinkaya, Ç. ve Rasinski, T.(2014). Okumayı değerlendirme. Öğretmenler için kolay ve pratik bir yol. Pegem Akademi. Bahar, M. Nartgün, Z., Durmuş, S., ve Bıçak, B. (2006). Geleneksel-alternatif ölçme ve değerlendirme teknikleri öğretmen el kitabı (1. Baskı). Ankara: PegemA Yayıncılık. Karasu, P., Girgin, Ü., Uzuner, Y.(2013). Formel olmayan okuma envanteri. Nobel yayıncılık. Karip, E. (2012). Ölçme ve değerlendirme. Ankara: PegemA Yayıncılık.

Ders ile ilgili dosyalar