Ön koşul dersleri
|
Eğitim Psikolojisi
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. ERGÜN ÖZTÜRK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. ERGÜN ÖZTÜRK
DOÇ. DR. AHMET YAMAÇ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Arş.Gör. Rabia ASAL
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüzyüze eğitim
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı sınıf öğretmenliği programı öğretmen adaylarına ilkokul (1-4) öğrencilerinin bilgi, beceri ve tutumlarını ölçmek için gerekli olan geleneksel ve tamamlayıcı ölçme araçlarını tanıtmaktır.
|
Dersin tanımı
|
Bu ders kapmasında açık uçlu sınavlar, çoktan seçmeli testler, kısa yanıtlı testler gibi geleneksel ölçme araçları ile portfolyo, performans ödevi, projeler, dereceli puanlama anahtarı gibi süreç temelli ölçme araçları incelenecektir.
|
1- |
Dersin amacı, önemi, içeriği ve kaynakların tanıtılması.
|
2- |
Klasik yazılı sınavlar
Çoktan seçmeli testler
Doğru yanlış testleri
|
3- |
Sözlü sınavlar
Kısa yanıtlı sınavlar
|
4- |
Okuma Akıcılığının Değerlendirilmesi
|
5- |
Okuduğunu Anlamanın Değerlendirilmesi
|
6- |
Yazma Becerilerinin Değerlendirilmesi
|
7- |
Performans Ödevleri
|
8- |
Portfolyo değerlendirme
|
9- |
Proje ödevleri
|
10- |
Duyuşsal özelliklerin ölçülmesi
|
11- |
Web Araçları İle Değerlendirme
|
12- |
Web Araçları İle Değerlendirme
|
13- |
Kavram Haritaları
|
14- |
Genel değerlendirme
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Geleneksel ölçme araçlarını tanır.
|
2- |
Geleneksel ölçme araçları hazırlar.
|
3- |
Tamamlayıcı ölçme araçlarını tanır.
|
4- |
Tamamlayıcı ölçme araçları hazırlar.
|
5- |
Yazma becerilerini ölçmek için çeşitli araçları kullanır.
|
6- |
Duyuşsal özelliklerin öğrenme sürecindeki önemini kavrar.
|
7- |
Duyusal özellikleri ölçmede kullanılacak araçları uygular.
|
8- |
Değerlendirme sürecinde web araçlarından faydalanır.
|
9- |
Okuma akıcılığı ve okuduğunu anlamayı ölçmek için çeşitli araçlar kullanır.
|
10- |
1Performans değerlendirmeye yönelik olumlu tutum geliştirir.
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur,
|
|
2- |
İngilizcede Avrupa Dil Portföyü C2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir,
|
|
3- |
İkinci bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir,
|
|
4- |
Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir.
|
|
5- |
Grup yönetimi ilkelerini bilir ve uygular.
|
|
6- |
Toplumsal ve mesleki etik değerleri bilir, bunları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir ve uygun davranışları geliştirir.
|
|
7- |
Hem temel hem de alanıyla ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini ve yazılımlarını ileri düzeyde kullanır.
|
|
8- |
İşletme, iktisat ve sosyal psikoloji alanındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibi olur.
|
|
9- |
Turist rehberliği mesleği ile ilgili hizmet verme süreçlerini bilir ve ziyaretçi memnuniyeti sağlayacak şekilde yerine getirir.
|
|
10- |
Bir seyahat işletmesini etkin bir şekilde yönetebilmek için güncel yönetim teorilerini ve uygulamalarını bilir ve uygular.
|
|
11- |
Türkiye’de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatları hakkında detaylı bilgiye sahip olur, analiz eder ve yorumlar.
|
|
12- |
Dünya ve Türkiye coğrafyası hakkında detaylı bilgiye sahip olur.
|
|
13- |
Bir turu planlar, uygular ve denetler.
|
|
14- |
İlkyardım konusunda temel bilgiye sahip olur ve uygular.
|
|
15- |
Turizm alanı ve turist rehberliği ile ilgili hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular.
|
|
16- |
Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir.
|
|
17- |
Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır.
|
|
18- |
Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir.
|
|
19- |
Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar.
|
|
20- |
Kişisel bakıma, hijyene, giyime ve görünüme turist rehberliğinin gerektirdiği şekilde özen gösterir.
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
5
|
3
|
15
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
10
|
10
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
10
|
10
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
95
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
20
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
20
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Ö.Kutlu, D.Doğan ve İ.Karakaya (2014). Ölçme ve değerlendirme-Performansa ve portfolyoya dayalı durum belirleme. Ankara, Pegem A
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Atılgan, H. (2013). Eğitimde ölçme ve değerlendirme. Ankara: Anı Yayıncılık.
Akyol, H., Yıldırım, K., Ateş, S., Çetinkaya, Ç. ve Rasinski, T.(2014). Okumayı değerlendirme. Öğretmenler için kolay ve pratik bir yol. Pegem Akademi.
Bahar, M. Nartgün, Z., Durmuş, S., ve Bıçak, B. (2006). Geleneksel-alternatif ölçme ve değerlendirme teknikleri öğretmen el kitabı (1. Baskı). Ankara: PegemA Yayıncılık.
Karasu, P., Girgin, Ü., Uzuner, Y.(2013). Formel olmayan okuma envanteri. Nobel yayıncılık.
Karip, E. (2012). Ölçme ve değerlendirme. Ankara: PegemA Yayıncılık.
|
|