Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Vet.farmakoloji-toksikoloji (cum.ort.dr) > SINIF İÇI ÖĞRENMELERIN DEĞERLENDIRILMESI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SINIF İÇI ÖĞRENMELERIN DEĞERLENDIRILMESI Üçüncü düzey SÖP 010 3 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Eğitim Psikolojisi
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ERGÜN ÖZTÜRK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. ERGÜN ÖZTÜRK DOÇ. DR. AHMET YAMAÇ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Arş.Gör. Rabia ASAL
Dersin veriliş şekli Yüzyüze eğitim
Dersin amacı Bu dersin amacı sınıf öğretmenliği programı öğretmen adaylarına ilkokul (1-4) öğrencilerinin bilgi, beceri ve tutumlarını ölçmek için gerekli olan geleneksel ve tamamlayıcı ölçme araçlarını tanıtmaktır.
Dersin tanımı Bu ders kapmasında açık uçlu sınavlar, çoktan seçmeli testler, kısa yanıtlı testler gibi geleneksel ölçme araçları ile portfolyo, performans ödevi, projeler, dereceli puanlama anahtarı gibi süreç temelli ölçme araçları incelenecektir.

Dersin içeriği
1- Dersin amacı, önemi, içeriği ve kaynakların tanıtılması.
2- Klasik yazılı sınavlar Çoktan seçmeli testler Doğru yanlış testleri
3- Sözlü sınavlar Kısa yanıtlı sınavlar
4- Okuma Akıcılığının Değerlendirilmesi
5- Okuduğunu Anlamanın Değerlendirilmesi
6- Yazma Becerilerinin Değerlendirilmesi
7- Performans Ödevleri
8- Portfolyo değerlendirme
9- Proje ödevleri
10- Duyuşsal özelliklerin ölçülmesi
11- Web Araçları İle Değerlendirme
12- Web Araçları İle Değerlendirme
13- Kavram Haritaları
14- Genel değerlendirme
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Geleneksel ölçme araçlarını tanır.
2- Geleneksel ölçme araçları hazırlar.
3- Tamamlayıcı ölçme araçlarını tanır.
4- Tamamlayıcı ölçme araçları hazırlar.
5- Yazma becerilerini ölçmek için çeşitli araçları kullanır.
6- Duyuşsal özelliklerin öğrenme sürecindeki önemini kavrar.
7- Duyusal özellikleri ölçmede kullanılacak araçları uygular.
8- Değerlendirme sürecinde web araçlarından faydalanır.
9- Okuma akıcılığı ve okuduğunu anlamayı ölçmek için çeşitli araçlar kullanır.
10- 1Performans değerlendirmeye yönelik olumlu tutum geliştirir.

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki her türlü bilgiyi (zehirlenme, kirlilik, ilaç kullanımı v.b.) derlemek ve değerlendirmek.
2- Farmakoloji ve toksikoloji ile ilgili alanlar hakkında derinlemesine bilgilere sahip olmak. Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki sorunları çözebilmek.
3- Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki olayları kavramsallaştırmak, bilimsel yöntemleri analiz etmek, sonuçları yorumlamak, sorunlar için yöntem veya analiz oluşturmak ve elde edilen verilere göre çözümler sunmak.
4- Farmakoloji ve toksikoloji alanında edindiği bilgileri kullanarak halk ve hayvan sağlığı için ilaç kullanımı, besin maddelerinde kalıntılar ve çevre toksikolojisi ile ilgili sorunların tanımlanması ve çözümüyle ilgilenen komisyonların faaliyetlerini yönetmek.
5- Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki güncel bilgileri (bilimsel bilgi, düzenleme v.b.) izleyebilmek, kullanabilmek ve değiştirebilmek.
6- Yabancı dil (İngilizce)’de yayınlanan kaynakları okuyup anlayabilme
7- Yerli ve yabancı bilim insanları ile sözlü ve yazılı iletişime geçebilme
8- Farmakoloji ve toksikoloji ile ilgili makaleler yazabilmek ve ulusal ve uluslar arası dergilerde yayın yapma becerisi kazanmak.
9- Bilimsel toplantılarda farmakoloji ve toksikoloji ile ilgili konularda sunum yapabilme
10- Farmakoloji ve toksikolojide kullanılan analitik yöntemleri bilme
11- Araştırmalardan elde edilen bilgilerin en önemli kazanım olduğunu bilmek ve yaşam boyu öğrenmeyi amaç edinmek
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 5 3 15
Sunum / Seminer hazırlama 1 10 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 10 10
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     95
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Ö.Kutlu, D.Doğan ve İ.Karakaya (2014). Ölçme ve değerlendirme-Performansa ve portfolyoya dayalı durum belirleme. Ankara, Pegem A
Yardımcı Kaynaklar Atılgan, H. (2013). Eğitimde ölçme ve değerlendirme. Ankara: Anı Yayıncılık. Akyol, H., Yıldırım, K., Ateş, S., Çetinkaya, Ç. ve Rasinski, T.(2014). Okumayı değerlendirme. Öğretmenler için kolay ve pratik bir yol. Pegem Akademi. Bahar, M. Nartgün, Z., Durmuş, S., ve Bıçak, B. (2006). Geleneksel-alternatif ölçme ve değerlendirme teknikleri öğretmen el kitabı (1. Baskı). Ankara: PegemA Yayıncılık. Karasu, P., Girgin, Ü., Uzuner, Y.(2013). Formel olmayan okuma envanteri. Nobel yayıncılık. Karip, E. (2012). Ölçme ve değerlendirme. Ankara: PegemA Yayıncılık.

Ders ile ilgili dosyalar