Ön koşul dersleri
|
Eğitim Psikolojisi
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. ERGÜN ÖZTÜRK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. ERGÜN ÖZTÜRK
DOÇ. DR. AHMET YAMAÇ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Arş.Gör. Rabia ASAL
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüzyüze eğitim
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı sınıf öğretmenliği programı öğretmen adaylarına ilkokul (1-4) öğrencilerinin bilgi, beceri ve tutumlarını ölçmek için gerekli olan geleneksel ve tamamlayıcı ölçme araçlarını tanıtmaktır.
|
Dersin tanımı
|
Bu ders kapmasında açık uçlu sınavlar, çoktan seçmeli testler, kısa yanıtlı testler gibi geleneksel ölçme araçları ile portfolyo, performans ödevi, projeler, dereceli puanlama anahtarı gibi süreç temelli ölçme araçları incelenecektir.
|
1- |
Dersin amacı, önemi, içeriği ve kaynakların tanıtılması.
|
2- |
Klasik yazılı sınavlar
Çoktan seçmeli testler
Doğru yanlış testleri
|
3- |
Sözlü sınavlar
Kısa yanıtlı sınavlar
|
4- |
Okuma Akıcılığının Değerlendirilmesi
|
5- |
Okuduğunu Anlamanın Değerlendirilmesi
|
6- |
Yazma Becerilerinin Değerlendirilmesi
|
7- |
Performans Ödevleri
|
8- |
Portfolyo değerlendirme
|
9- |
Proje ödevleri
|
10- |
Duyuşsal özelliklerin ölçülmesi
|
11- |
Web Araçları İle Değerlendirme
|
12- |
Web Araçları İle Değerlendirme
|
13- |
Kavram Haritaları
|
14- |
Genel değerlendirme
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Geleneksel ölçme araçlarını tanır.
|
2- |
Geleneksel ölçme araçları hazırlar.
|
3- |
Tamamlayıcı ölçme araçlarını tanır.
|
4- |
Tamamlayıcı ölçme araçları hazırlar.
|
5- |
Yazma becerilerini ölçmek için çeşitli araçları kullanır.
|
6- |
Duyuşsal özelliklerin öğrenme sürecindeki önemini kavrar.
|
7- |
Duyusal özellikleri ölçmede kullanılacak araçları uygular.
|
8- |
Değerlendirme sürecinde web araçlarından faydalanır.
|
9- |
Okuma akıcılığı ve okuduğunu anlamayı ölçmek için çeşitli araçlar kullanır.
|
10- |
1Performans değerlendirmeye yönelik olumlu tutum geliştirir.
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki her türlü bilgiyi (zehirlenme, kirlilik, ilaç kullanımı v.b.) derlemek ve değerlendirmek.
|
|
2- |
Farmakoloji ve toksikoloji ile ilgili alanlar hakkında derinlemesine bilgilere sahip olmak.
Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki sorunları çözebilmek.
|
|
3- |
Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki olayları kavramsallaştırmak, bilimsel yöntemleri analiz etmek, sonuçları yorumlamak, sorunlar için yöntem veya analiz oluşturmak ve elde edilen verilere göre çözümler sunmak.
|
|
4- |
Farmakoloji ve toksikoloji alanında edindiği bilgileri kullanarak halk ve hayvan sağlığı için ilaç kullanımı, besin maddelerinde kalıntılar ve çevre toksikolojisi ile ilgili sorunların tanımlanması ve çözümüyle ilgilenen komisyonların faaliyetlerini yönetmek.
|
|
5- |
Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki güncel bilgileri (bilimsel bilgi, düzenleme v.b.) izleyebilmek, kullanabilmek ve değiştirebilmek.
|
|
6- |
Yabancı dil (İngilizce)’de yayınlanan kaynakları okuyup anlayabilme
|
|
7- |
Yerli ve yabancı bilim insanları ile sözlü ve yazılı iletişime geçebilme
|
|
8- |
Farmakoloji ve toksikoloji ile ilgili makaleler yazabilmek ve ulusal ve uluslar arası dergilerde yayın yapma becerisi kazanmak.
|
|
9- |
Bilimsel toplantılarda farmakoloji ve toksikoloji ile ilgili konularda sunum yapabilme
|
|
10- |
Farmakoloji ve toksikolojide kullanılan analitik yöntemleri bilme
|
|
11- |
Araştırmalardan elde edilen bilgilerin en önemli kazanım olduğunu bilmek ve yaşam boyu öğrenmeyi amaç edinmek
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
5
|
3
|
15
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
10
|
10
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
10
|
10
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
95
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
20
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
20
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Ö.Kutlu, D.Doğan ve İ.Karakaya (2014). Ölçme ve değerlendirme-Performansa ve portfolyoya dayalı durum belirleme. Ankara, Pegem A
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Atılgan, H. (2013). Eğitimde ölçme ve değerlendirme. Ankara: Anı Yayıncılık.
Akyol, H., Yıldırım, K., Ateş, S., Çetinkaya, Ç. ve Rasinski, T.(2014). Okumayı değerlendirme. Öğretmenler için kolay ve pratik bir yol. Pegem Akademi.
Bahar, M. Nartgün, Z., Durmuş, S., ve Bıçak, B. (2006). Geleneksel-alternatif ölçme ve değerlendirme teknikleri öğretmen el kitabı (1. Baskı). Ankara: PegemA Yayıncılık.
Karasu, P., Girgin, Ü., Uzuner, Y.(2013). Formel olmayan okuma envanteri. Nobel yayıncılık.
Karip, E. (2012). Ölçme ve değerlendirme. Ankara: PegemA Yayıncılık.
|
|