Giriş | English

Doktora > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Temel İslam Bil (doktora) > MESLEKİ İNGİLİZCE
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MESLEKİ İNGİLİZCE Üçüncü düzey GK 012 3 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri İngilizce
Eğitimin dili Türkçe ve İngilizce
Koordinatör PROF. DR. OKTAY BEKTAŞ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. OKTAY BEKTAŞ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Ders sonunda öğrenciler; 1. Fen eğitiminde günlük yaşamda karşılaşabilecekleri İngilizce ifadeleri öğrenirler 2. Fen eğitimi makale ve tezlerinde geçen İngilizce ifadeleri öğrenirler 3. Fen Eğitiminde yer alan kavram yanılgılarının İngilizce karşılığını öğrenirler
Dersin tanımı Fen eğitiminde gerekli olacak İngilizce terimleri ve ifadeleri öğrenme.

Dersin içeriği
1- Tanışma ve derse giriş
2- İngilizcenin Fen Bilimlerine Yönelik Günlük Yaşamda Kullanımı 1
3- Akademik Yazılarda İngilizce Kelime Hataları
4- Fen Eğitimlerinde Kavram Yanılgılarına İngilizce Olarak Bakış
5- Fen Eğitimindeki Makalelerin İngilizce Abstract (Özet) Kısımlarına Bakış
6- Fen Eğitimindeki Makalelerin İngilizce Abstract Kısımlarına Bakış
7- Fen Eğitimindeki Teorik Bir Konunun İngilizcede Okunuşu
8- Geri Dönüt
9- İngilizcenin Fen Bilimlerine Yönelik Günlük Yaşamda Kullanımı 2
10- Nicel Araştırma Yöntemi İle Yürütülmüş Bir Fen Eğitimi Makalesinin Abstract Kısmının İncelenmesi
11- Nitel Araştırma Yöntemi İle Yürütülmüş Bir Fen Eğitimi Makalesinin Abstract Kısmının İncelenmesi
12- Fen Eğitiminde Ölçek Geliştirme Makalesinin Abstract Kısmının İncelenmesi
13- Fen Eğitiminde Kavram Yanılgısı Makalesinin Kavram Yanılgılarının İngilizceye Çevrilerek Okunması
14- Fen Eğitiminde Kavram Yanılgısı Makalesinin Kavram Yanılgılarının İngilizceye Çevrilerek Okunması
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Fen eğitiminde günlük yaşamda karşılaşabilecekleri İngilizce ifadeleri öğrenirler
2- Fen eğitimi makale ve tezlerinde geçen İngilizce ifadeleri öğrenirler
3- Fen Eğitiminde yer alan kavram yanılgılarının İngilizce karşılığını öğrenirler
4- Araştırma Yöntemlerine göre yazılmış makaleleri İngilizce açısından incelerler.
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Kuranın manasını kavrar,yorumu hakkında söz sahibi olur.
2- Kuran ilimleri ve tefsir metinleri hakkında vukufiyetli bilgi sahibi olur, bu metinler hakkında yorum ve değerlendirme yapabilme becerisi kazanır.
3- Geniş ve derin bir Kuran kültürüne sahip olur, uluslararası düzeyde bilimsel toplantılara katılır, alanı ile ilgili tezler ileri sürüp savunabilir.
4- Hadislerin İslam’daki yerini bilir, Sünnetin Kur’ân-ı Kerim ışığında anlaşılacağını, lafız ve maksat arasındaki ilişkiyi kavrar, gaybî olanla olmayanları birbirinden ayırt eder, çelişki görülen hadisleri uzlaştırır.
5- İsnadın ortaya çıkışını, yerleşmesini, ravilerde aranan özellikleri ve ravilerin nasıl tenkid edildiğini bilir. Hadisin farklı rivayetlerini toplayıp sened ağını ortaya çıkararak onu değerlendirme yeteneğini kazanır.
6- Hadis değerlendirmelerinde bütünlüğün sağlanması gerektiğini bilir, sened ve metin tenkidinde bütünlüğü sağlama prensiplerini bilir, Hadisi anlama ve anlatmada bütünlüğün nasıl sağlanacağını bilir ve Hadisleri bütünlük esaslarına göre değerlendirebilme yeteneğini kazanır.
7- Klasik hadis ve tarih kaynaklarını, zihniyet yapılarını objekitif bir bakış açısıyla değerlendirir
8- XIX. ve XX. yüzyıllarda İslâm âlemindeki ihya hareketlerini doğuran nedenleri ve günümüz İslâm dünyasındaki ana dini akımları tanır.
9- İlk Dönemde ortaya çıkan Haricilik, şia, Mutezile, Mürcie gibi mezhepleri tanır.
10- Teolojik tartışmaların metodolojik ve tarihsel yönlerini kavrar ve değerlendirir.
11- İslam düşüncesinin güncel problemlerini tespit ve değerlendirme kabiliyetini kazanır.
12- Çağdaş teolojik problemlere çözüm önerebilme becerisini kazanır.
13- Dinî konularda alanında uzman akademisyenlerle çeşitli sempozyum, konferans, açık oturum ve panellerde bilgi paylaşımı kabiliyet ve becerisini geliştirme yeteneğine sahip olur.
14- Çağdaş değer ve ilkeler bazında, kazanılan bilimsel değer ve persfektif çerçevesinde insanlığa faydalı olma ilkesine bağlı kalınarak düzgün, tutarlı ve iyi bir vatandaş olma düşüncesini yaşatmaya çalışmak.
15- Din alanının kapsamı temel alınarak bilgilendirilme ihtiyacının gerekli ve lüzumlu olduğu kişi ve tüzel kişilerin ihtiyacı olan yazılı, sözlü ve görsel alanda sunum tecrübelerinin kazandırılması.
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 14 2 28
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     70
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 14 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar https://www.youtube.com/channel/UCWTLQtVvwDWAd6Y6469ORgQ

Ders ile ilgili dosyalar