Giriş | English

Lisans > Eğitim Fakültesi > Almanca Öğretmenliği > EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME Birinci düzey MB 303 5 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ EMİNE YAVUZ HARMAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ EMİNE YAVUZ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı yok
Dersin veriliş şekli Sunuş ve tartışma
Dersin amacı Eğitim fakültesinde öğrenim gören fen bilgisi öğretmeni adaylarının eğitimde ölçme ve değerlendirme becerilerini geliştirerek, geçerli ve güvenilir ölçmeler ve yansız değerlendirmeler yapabilmelerini, uygun test türlerini seçebilmelerini, ayırt ediciliği yüksek test soruları hazırlayabilmelerini ve test sonuçlarını analiz ederek yorumlayabilmelerini sağlamak.
Dersin tanımı Eğitimde ölçme ve değerlendirmenin yeri ve önemini, ölçme ve değerlendirmeyle ilgili temel kavramları, ölçme araçlarının psikometrik (geçerlik, güvenirlik, kullanışlılık) özelliklerini, başarı testlerini, test sonuçlarının yorumlanması ve geri bildirim vermeyi, test ve madde puanlarının analizin, ve alternatif/çağdaş ölçme araçlarını bilme ve çeşitli soru hazırlama.

Dersin içeriği
1- Dersin tanıtımı, hedef, içerik, süreç, değerlendirme yöntemleri ve kaynaklar hakkında bilgilendirme
2- Ölçme ve değerlendirmenin yaşamımızdaki yeri ve önemi Ölçme ve değerlendirmenin eğitimdeki yeri ve önemi
3- Öğretimde ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramlar
4- Test sonuçlarının yorumlanması ve geri bildirim Yazılan açık uçlu soruların sunumu
5- Test sonuçlarının yorumlanması ve geri bildirim
6- Ölçmede hata Ölçme aracında bulunması gereken özellikler: Güvenirlik
7- Ölçme aracında bulunması gereken özellikler: Geçerlik, kullanışlılık
8- Eğitimde kullanılan ölçme araçları, başarı testi geliştirme ve uygulama Sınav türleri ve soru yazımı
9- Ara sınav
10- Fen bilgisi dersi kazanımlarına göre Bloom taksonomisine uygun soru yazma (Yazılı, sözlü yoklamalar, kısa cevaplı ve doğru yanlış testler)
11- Fen bilgisi dersi kazanımlarına göre Bloom taksonomisine uygun soru yazma (Çoktan seçmeli ve eşleştirmeli testler)
12- Test ve madde puanlarının analizi
13- AÖğrenci başarısının değerlendirilmesi
14- Alternatif/çağdaş ölçme araçları
15- Alternatif/çağdaş ölçme araçları
16- Genel tekrar
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Eğitimde ölçme ve değerlendirmeye ilişkin temel kavramları bilir.
2- Eğitimde ölçme ve değerlendirmenin yeri ve önemini kavrar.
3- Fen bilgisi eğitiminde kullanılabilecek çeşitli ölçme araçlarını tanır.
4- Ölçme araçlarının psikometrik özelliklerini bilir.
5- Fen bilgisi eğitiminde çeşitli soru türleri üretir.
6- Fen bilgisi eğitiminde çeşitli testler geliştirir.
7- Alternatif/çağdaş ölçme araçlarını tanır.
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Lisan derecesi yeterliklerine dayalı olarak Alman Dili Eğitimi alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirme ve derinleştirme
2- Öğrencilere yerinde ve uygun geribildirim sunma becerisi
3- Öğrencilerin öğretmenle ve birbirleriyle öğrenme amaçlı etkileşimlerini geliştiren okul içi ve dışı çoklu öğrenme (multimedia) ortamları düzenleyebilme becerisi
4- Öğrencilerin etkin katılımını sağlayacak ve başarılarını arttıracak ortamları oluşturabilme becerisi
5- Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrayabilme becerisi.
6- Almanca dil yetilerini sürekli geliştirme becerisi(Almanca dilbilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisi; okuma, yazma, konuşma ve dinleme becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilme ve uygulayabilme becerisi)
7- Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisi
8- Öğretim sürecinde kullandığı materyallerin kullanışlılığı, güncelliği, öğrencilerinin yaş ve dil düzeyine göre etkililiğini değerlendirerek seçebilme becerisi
9- Öğretim sürecinde kullanmak üzere özgün materyaller geliştirebilme becerisi
10- Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme becerisi
11- Mesleki özgüven kazanmış olma (Bir öğretmen olarak kendini yeterli bulma)
12- Sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisi
13- Yaşam boyu öğrenme sürecinin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi
14- Toplumsal ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olma.
15- Günlük ve mesleki hayatta karşılaşabilecekleri farklı ortamlarda sözel iletişim kurabilme becerisi
16- Dile özgü kavramlar ve kavramlar arasındaki ilişkileri kavrayabilme becerisi
17- İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme becerisi
18- Dil öğrenmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme becerisi
19- Günlük ve mesleki hayatta karşılaşacakları farklı sözlü ve yazılı metinleri anlama, yorumlama ve değerlendirebilme becerisi
20- Etkili dil öğrenme stratejilerini geliştirmelerine uygun eğitim ortamı düzenleyebilme becerisi
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 16 3 48
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ödevler 3 3 9
Sunum / Seminer hazırlama 16 1 16
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     103
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 2 70
Kısa sınav 0 0
Ödev 3 30
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   50
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   50
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Tan, Ş. (2008). Öğretimde ölçme ve değerlendirme, KPSS el kitabı. Ankara: Pegem Akademi.
Yardımcı Kaynaklar Atılgan, H., Kan, A. ve Doğan, N. (2009). Eğitimde ölçme ve değerlendirme. Ankara: Anı Yayıncılık.

Ders ile ilgili dosyalar