Ön koşul dersleri
|
yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ EMİNE YAVUZ HARMAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ EMİNE YAVUZ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Sunuş ve tartışma
|
Dersin amacı
|
Eğitim fakültesinde öğrenim gören fen bilgisi öğretmeni adaylarının eğitimde ölçme ve değerlendirme becerilerini geliştirerek, geçerli ve güvenilir ölçmeler ve yansız değerlendirmeler yapabilmelerini, uygun test türlerini seçebilmelerini, ayırt ediciliği yüksek test soruları hazırlayabilmelerini ve test sonuçlarını analiz ederek yorumlayabilmelerini sağlamak.
|
Dersin tanımı
|
Eğitimde ölçme ve değerlendirmenin yeri ve önemini, ölçme ve değerlendirmeyle ilgili temel kavramları, ölçme araçlarının psikometrik (geçerlik, güvenirlik, kullanışlılık) özelliklerini, başarı testlerini, test sonuçlarının yorumlanması ve geri bildirim vermeyi, test ve madde puanlarının analizin, ve alternatif/çağdaş ölçme araçlarını bilme ve çeşitli soru hazırlama.
|
1- |
Dersin tanıtımı, hedef, içerik, süreç, değerlendirme yöntemleri ve kaynaklar hakkında bilgilendirme
|
2- |
Ölçme ve değerlendirmenin yaşamımızdaki yeri ve önemi
Ölçme ve değerlendirmenin eğitimdeki yeri ve önemi
|
3- |
Öğretimde ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramlar
|
4- |
Test sonuçlarının yorumlanması ve geri bildirim
Yazılan açık uçlu soruların sunumu
|
5- |
Test sonuçlarının yorumlanması ve geri bildirim
|
6- |
Ölçmede hata
Ölçme aracında bulunması gereken özellikler: Güvenirlik
|
7- |
Ölçme aracında bulunması gereken özellikler: Geçerlik, kullanışlılık
|
8- |
Eğitimde kullanılan ölçme araçları, başarı testi geliştirme ve uygulama
Sınav türleri ve soru yazımı
|
9- |
Ara sınav
|
10- |
Fen bilgisi dersi kazanımlarına göre Bloom taksonomisine uygun soru yazma
(Yazılı, sözlü yoklamalar, kısa cevaplı ve doğru yanlış testler)
|
11- |
Fen bilgisi dersi kazanımlarına göre Bloom taksonomisine uygun soru yazma (Çoktan seçmeli ve eşleştirmeli testler)
|
12- |
Test ve madde puanlarının analizi
|
13- |
AÖğrenci başarısının değerlendirilmesi
|
14- |
Alternatif/çağdaş ölçme araçları
|
15- |
Alternatif/çağdaş ölçme araçları
|
16- |
Genel tekrar
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Eğitimde ölçme ve değerlendirmeye ilişkin temel kavramları bilir.
|
2- |
Eğitimde ölçme ve değerlendirmenin yeri ve önemini kavrar.
|
3- |
Fen bilgisi eğitiminde kullanılabilecek çeşitli ölçme araçlarını tanır.
|
4- |
Ölçme araçlarının psikometrik özelliklerini bilir.
|
5- |
Fen bilgisi eğitiminde çeşitli soru türleri üretir.
|
6- |
Fen bilgisi eğitiminde çeşitli testler geliştirir.
|
7- |
Alternatif/çağdaş ölçme araçlarını tanır.
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Lisan derecesi yeterliklerine dayalı olarak Alman Dili Eğitimi alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirme ve derinleştirme
|
|
2- |
Öğrencilere yerinde ve uygun geribildirim sunma becerisi
|
|
3- |
Öğrencilerin öğretmenle ve birbirleriyle öğrenme amaçlı etkileşimlerini geliştiren okul içi ve dışı çoklu öğrenme (multimedia) ortamları düzenleyebilme becerisi
|
|
4- |
Öğrencilerin etkin katılımını sağlayacak ve başarılarını arttıracak ortamları oluşturabilme becerisi
|
|
5- |
Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrayabilme becerisi.
|
|
6- |
Almanca dil yetilerini sürekli geliştirme becerisi(Almanca dilbilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisi; okuma, yazma, konuşma ve dinleme becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilme ve uygulayabilme becerisi)
|
|
7- |
Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisi
|
|
8- |
Öğretim sürecinde kullandığı materyallerin kullanışlılığı, güncelliği, öğrencilerinin yaş ve dil düzeyine göre etkililiğini değerlendirerek seçebilme becerisi
|
|
9- |
Öğretim sürecinde kullanmak üzere özgün materyaller geliştirebilme becerisi
|
|
10- |
Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme becerisi
|
|
11- |
Mesleki özgüven kazanmış olma (Bir öğretmen olarak kendini yeterli bulma)
|
|
12- |
Sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisi
|
|
13- |
Yaşam boyu öğrenme sürecinin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi
|
|
14- |
Toplumsal ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olma.
|
|
15- |
Günlük ve mesleki hayatta karşılaşabilecekleri farklı ortamlarda sözel iletişim kurabilme becerisi
|
|
16- |
Dile özgü kavramlar ve kavramlar arasındaki ilişkileri kavrayabilme becerisi
|
|
17- |
İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme becerisi
|
|
18- |
Dil öğrenmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme becerisi
|
|
19- |
Günlük ve mesleki hayatta karşılaşacakları farklı sözlü ve yazılı metinleri anlama, yorumlama ve değerlendirebilme becerisi
|
|
20- |
Etkili dil öğrenme stratejilerini geliştirmelerine uygun eğitim ortamı düzenleyebilme becerisi
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
16
|
3
|
48
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
16
|
1
|
16
|
Ödevler
|
3
|
3
|
9
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
16
|
1
|
16
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
103
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
2
|
70
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
3
|
30
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
50
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
50
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Tan, Ş. (2008). Öğretimde ölçme ve değerlendirme, KPSS el kitabı. Ankara: Pegem Akademi.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Atılgan, H., Kan, A. ve Doğan, N. (2009). Eğitimde ölçme ve değerlendirme. Ankara: Anı Yayıncılık.
|
|