Giriş | English

Yüksek Lisans > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Çin Dili ve Edebiyati (y.l) > ÇİNCE ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ÇİNCE ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ I İkinci düzey ÇDE509 Seçmeli 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Çince, ingilizce
Koordinatör DOÇ. DR. NURCAN KALKIR
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. HU YATIAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok.
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Öğrencilere Çince öğretim yöntemlerini ve teorilerini göstermek.
Dersin tanımı Çince öğretim yöntemleri

Dersin içeriği
1- Ders 1 Yabancı Öğrenciler için Çince Öğretimin Adlandırılması.
2- Ders 2 Yabancı Öğrenciler için Çince Öğretimin Görevleri.
3- Ders 3 Yabancı Öğrenciler için Çince Öğretimin Karakteristik Özellikleri.
4- Ders 4 Yabancı Öğrenciler için Çince Öğretimin Gelişimi ve Durumu 1.
5- Ders 4 Yabancı Öğrenciler için Çince Öğretimin Gelişimi ve Durumu 2.
6- Ders 5 Yabancı Öğrenciler için Çince Öğretimin Gelişim Eğilimleri 1.
7- Ara sınav.
8- Ders 6 Yabancı Öğrenciler için Çince Öğretimin Dilbilim Esasları 1.
9- Ders 6 Yabancı Öğrenciler için Çince Öğretimin Dilbilim Esasları 2.
10- Ders 7 Yabancı Öğrenciler için Çince Öğretimin Eğitim Esasları 1.
11- Ders 7 Yabancı Öğrenciler için Çince Öğretimin Eğitim Esasları 2.
12- Ders 8 Yabancı Öğrenciler için Çince Öğretimin Psikolojik Temeli.
13- Ders 9 Yabancı Öğrenciler için Çince Öğretimin Kültürel Temeli 1.
14- Ders 9 Yabancı Öğrenciler için Çince Öğretimin Kültürel Temeli 1.
15- Final Sınavı.
16- -
17- -
18- -
19- -
20- -

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrencilere Yabancı öğrenciler için Çince öğretimin adlandırmasını öğretir.
2- Öğrencilere Yabancı öğrenciler için Çince öğretimin görevlerini öğretir.
3- Öğrencilere Yabancı öğrenciler için Çince öğretimin özelliklerini öğretir.
4- Öğrencilere Yabancı öğrenciler için Çince öğretimin gelişimini öğretir.
5- Öğrencilere Yabancı öğrenciler için Çince öğretimin durumunu öğretir.
6- Öğrencilere Yabancı öğrenciler için Çince öğretimin gelişim eğilimlerini öğretir.
7- Öğrencilere Yabancı öğrenciler için Çince öğretimin dil bilim esaslarını öğretir.
8- Öğrencilere Yabancı öğrenciler için Çince öğretimin eğitim esaslarını öğretir.
9- Öğrencilere Yabancı öğrenciler için Çince öğretimin psikolojik temelini öğretir.
10- Öğrencilere Yabancı öğrenciler için Çince öğretimin kültürel temelini öğretir.

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Çince ses tonları, anlambilim, biçembilim, sözdizimi ve dilbilgisi kuralları hakkında bilgi sahibi olur.
2- Çin yazısının kökeni, evrimi, yazım kuralları ve sözcük anlamlarını öğrenir.
3- Çince konuşma, okuma, dinleme becerisi edinir ve bu becerisini ulusal ve uluslararası platformlarda kullanabilir.
4- Çin edebiyatının, kültürünün ve tarihinin gelişim süreci ile ilgili bilgi sahibi olur.
5- Dinleme, okuma ve çeviri yoluyla çeşitli tür ve konularda hedef dildeki pasajları veya metinleri kavrar ve analiz eder.
6- Bireysel olarak özellikle Çince-Türkçe, Türkçe-Çince çeviri alanında bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
7- Edebiyat,kültür, tarih vb. alanında uygulamalı ve kuramsal bilgileri çözümler ve yorumlar.
8- Özellikle Çin kültürü alanındaki çeşitli sosyal,kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
9- Çinceyi kullanarak alanındaki bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla iletişim halinde olur.
10- Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilgi teknolojilerin kullanır.
11- Çin dili edebiyatı ve kültürü alanındaki bilgileri kullanarak kendi ulusuna objektif bakmayı öğrenerek evrensel bilinç kazanır. Aynı zamanda her türlü kültüre saygı duyar, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasına sahip çıkar.
12- Öğrencilere ödev hazırlama sorumluluk bilinci kazandırır.
13- Mesleki ve bireysel alanlarda yaşam boyu öğrenme becerisine ve yetkinliğine sahip olur.
14- Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 3 39
Ödevler 13 3 39
Sunum / Seminer hazırlama 13 2 26
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 2 2
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 1 2 2
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 2 2
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     153
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 40 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Yabancı Öğrenciler İçin Çince Öğretim Eğitimi, Pekin Dil Üniversitesi, 11,2011.
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar