Giriş | English

Lisans > Spor Bilimleri Fakültesi > Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği > GÜREŞ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
GÜREŞ Birinci düzey AE 211 Seçmeli 3 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. AYDOĞAN SOYGÜDEN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. AYDOĞAN SOYGÜDEN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüzyüze
Dersin amacı Temel güreş teknik ve taktik konularını öğreterek sporcuların güreş ile ilgili becerilerini artırmak
Dersin tanımı Güreş teknik ve taktiklerini güreş kurallarına uygun olarak öğretmek

Dersin içeriği
1- Güreş Kurallar ve Güreş Tarihçesi
2- Güreş elverişli tutuşları uygulama
3- Uygulamalı ısınma ve toparlanma
4- Kuvvet çalışmalarını uygulamalı gösterme
5- Temel güreş teknikleri-duruşlar
6- Temel güreş teknikleri
7- Vize sınavı
8- Temel güreş teknikleri
9- Yer teknikleri
10- Dalmalar -Savunma
11- Dalmalar-kontralar
12- Ayaktaki teknikler
13- Ayaktaki tekniklerin savunma ve kontraları
14- Yerde yapılan tekniklerin savunma ve kontrataları
15- Final sınavı
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Güreş ile ilgili temel konuları bilir
2- Güreş nasıl yapılır bilir
3- Olimpik güreş saha, oyun kuralları ve hakem kurallarını bilir
4- Serbest ve Grekoromen Güreş Kurallarını bilir
5- Tek dalma ve Çift dalma oyunlarını yapabilir
6- Tek kol ve Kafa kol oyunlarını yapabilir
7- El ense ve boyunduruk oyunlarını yapabilir
8- Kravat ve kilit oyunlarını yapabilir
9- Çırpma ve kle oyunlarını yapabilir
10- Kol altı geçme ve kol çekme oyunlarını yapabilir

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Beden eğitimi ve spor alanının belli başlı kavramlarını, varsayımlarını, tartışmalarını, araştırma ve inceleme yöntemlerini kullanır.
2- Beden eğitimi ve spor öğretimine uygun planlama yapar.
3- Beden eğitimi ve spor öğretiminde planları uygular.
4- Beden eğitimi ve spor öğretiminde özel gereksinimli öğrencilere yönelik planlamalar yapar.
5- Beden eğitimi ve spor alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
6- Alanı ile ilgili bilgi ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır şekilde ifade eder.
7- Fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri analiz eder.
8- Beden eğitimi ve spor alanındaki araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır.
9- Beden eğitiminde kullanılan ölçme ve değerlendirme yöntemlerini kullanır.
10- Öğretmenlik mesleği ile ilgili kavramları analiz eder.
11- Öğrencilerin bilişsel, duyuşsal ve psikomotor gelişimlerine yönelik yaptığı ölçme değerlendirme sonuçlarını analiz edebilme ve öğrencilere gerekli geri bildirimleri sağlayabilir.
12- Öğrencilerin aktif biçimde ders katıldığı, anlamlı ve kalıcı öğrenmenin oluştuğu, öğrencinin kendini güvende hissettiği bir öğrenme ortamı oluşturabilme için gerekli olan birey ve grup yönetimi ilke ve stratejilerini uygulayabilir
13- Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar
14- Alanıyla ilgili genel kültür bilgisine yönelik konuları bilir.
15- Öğretmenlik mesleği için geçerli olan etik kurallara her zaman uygun davranabilir.
16- Toplumda spor kültürünün oluşturulması, farklı sporların tanıtılması ve spora katılımın yaygınlaştırılması için geçerli stratejiler geliştirebilir.
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 15 2 30
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 15 2 30
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 1 2 2
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 3 6 18
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 2 4 8
Toplam iş yükü     92
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Güreş Öğreniyorum Ders Kitabı, Acak Mahmut ve Acak Mehmet, Kubbealtı yayıncılık Malatya, 2001
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar