Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
MEDYA ENDÜSTRİSİ |
Birinci düzey |
UGAZ 132 |
Zorunlu |
2 |
2.00 |
2.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
BULUNMAMAKTADIR
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. MEHMET SENA KÖSEDAĞ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Doç. Dr. Mehmet Sena KÖSEDAĞ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
|
Dersin veriliş şekli
|
Konferans
|
Dersin amacı
|
Medya endüstrisine ilişkin temel kavramları gözden geçirmek, ekonomik sistem içinde medya endüstrisindeki temel dört farklı grubun ihtiyaç ve isteklerinin neler olduğunu tartışmak, medyanın sahiplik yapısını ve ilişkilerini, medya dünyasındaki tekelleşme ve bunun sonuçlarını, izleyici, okur ve dinleyici algılamalarını, Reklam endüstrisi ve medya ilişkisini, medya sektöründe çalışan yapısını incelemek ve medya işletmeleri ile diğer işletmeler arasındaki farklılıkları irdelemektir.
|
Dersin tanımı
|
Medya endüstrisindeki temel dinamiklerin, sektör yapısının ve ilişkilerin ekonomi politik çerçevesinde irdelendiği bir derstir.
|
1- |
Medya Endüstrisi ile ilgili temel kavramlar
|
2- |
Kitle iletişim araçlarının-Medya Endüstrisinin gelişim süreci
|
3- |
KİA Sahipliği Düzenlemelerinde Temel Teoriler
|
4- |
Basın-Yayın-Medya Kavramlarının incelenmesi ve sınıflandırılması
|
5- |
Basın İşletmelerinin Hukuki Yapıları ve Kuruluş Aşamaları
|
6- |
Medya Endüstrisinin Ekonomik sistem içinde değerlendirilmesi
|
7- |
Medyanın Sahiplik Yapısı ve İlişkileri
|
8- |
Medya dünyasındaki tekelleşme ve bunun sonuçlar
|
9- |
İzleyici, okur ve dinleyici algılamaları
|
10- |
Reklam endüstrisi ve medya ilişkisi
|
11- |
Medya sektöründe çalışan yapısı
|
12- |
Medya işletmelerini diğer işletmelerden ayıran temel özellikler
|
13- |
Medya İşletmelerinin Kuruluş Aşamaları
|
14- |
Medya İşletmelerinde Temel Örgüt Modelleri
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Medya endüstrisi ile ilgili temel tanımları öğrenir.
|
2- |
Basın İşletmelerinin Hukuki Yapıları ve Kuruluş Aşamalarını kavrar.
|
3- |
Medya Endüstrisinin Ekonomik sistem içindeki yapısını bilir.
|
4- |
Medyanın Sahiplik Yapısı ve İlişkilerini bilir.
|
5- |
Medya dünyasındaki tekelleşme ve bunun sonuçlarını öğrenir.
|
6- |
İzleyici, okur ve dinleyici algılamalarını inceler.
|
7- |
Reklam endüstrisi ve medya ilişkisini kavrar.
|
8- |
Medya sektöründe çalışan yapısını ve sorunlarını öğrenir.
|
9- |
Medya İşletmelerini Diğer İşletmelerden ayıran temel özellikleri bilir.
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Alanıyla ilgili temel kavramları ve ilkeleri bilir.
|
|
2- |
Alanındaki içerik üretim süreçlerini bilir.
|
|
3- |
Alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip eder; mevcut teknolojileri kullanabilir.
|
|
4- |
Alanıyla ilgili mesleki sorunları saptama, yorumlama ve çözme becerisine sahiptir.
|
|
5- |
İletişim alanının tarihsel gelişim sürecini bilir.
|
|
6- |
Ekip çalışmasına uyum sağlamaya ve zaman sınırlılığı içinde üretim yapmaya yetkindir.
|
|
7- |
Mesleki etik ilkelerini bilir ve uygular.
|
|
8- |
Temel düzeyde sosyal bilimler formasyonuna sahiptir.
|
|
9- |
İş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi ve deneyim sahibidir; girişimci ve yenilikçi yaklaşım bilinciyle davranır.
|
|
10- |
Toplumsal sorunlara karşı farkındalık sahibidir; bu sorunların iletişim alanıyla bağını kurar.
|
|
11- |
İş sağlığı ve güvenliği konusunda alanıyla ilgili bilgiyi kendi alanında uygular.
|
|
12- |
En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
3
|
1
|
3
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
1
|
1
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
3
|
3
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
51
|
AKTS
|
|
|
2.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Semra Atılgan, Basın İşletmeciliği, Beta Yayıncılık, Ders Notları
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|