Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
TAKIM TEZGAHLARI |
Üçüncü düzey |
MM 212 |
|
4 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
YOK
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ ŞABAN MURAT ÜNLÜ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
YRD.DOÇ. DR. DURMUŞ ODABAŞ
YRD.DOÇ. DR. Ş. MURAT ÜNLÜ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
|
Dersin veriliş şekli
|
YÜZYÜZE
|
Dersin amacı
|
Ders, makine mühendisliği 2.sınıf öğrencilerine imalat mühendisliğinin temel kavramlarını vermek için tasarlanmıştır. Öğrenciler, imalat mühendisliğinin temel kavramlarını takım tezgahları ve talaşlı imalat konularında teorik ve pratik öğretim alarak görme ve anlama imkanına sahip olmaktadır. Böylece 2. sınıfın sonunda başlayacakları staj uygulamalarına yeterli bilgi sahibi olarak başlayacaklardır.
|
Dersin tanımı
|
Genel bilgiler, Takım tezgahlarının genel özellikleri, Talaş kaldırma mekaniği, Talaşlı imalat faktörler, Tornalama teknolojisi, Frezeleme teknolojisi, Delme teknolojisi, Vargelleme teknolojisi, Planya teknolojisi, Taşlama teknolojisi , Atölye uygulamaları.
|
1- |
Üretim ve imalat sistemleri ile ilgili temel kavramlar
|
2- |
Takım tezgahlarının genel özellikleri
|
3- |
Takım tezgahlarının genel özellikleri
|
4- |
Talaş kaldırmanın mekaniği ve talaşlı imalat faktörleri
|
5- |
Talaş kaldırmanın mekaniği ve talaşlı imalat faktörleri
|
6- |
Tornalama ile talaşlı imalatın temel esasları ve uygulamaları
|
7- |
Tornalama ile talaşlı imalatın temel esasları ve uygulamaları
|
8- |
Yıl içi sınavı
|
9- |
Frezeleme ile talaşlı imalatın temel esasları ve uygulamaları
|
10- |
Frezeleme ile talaşlı imalatın temel esasları ve uygulamaları
|
11- |
Matkapla delik delmenin temel esasları ve uygulamaları
|
12- |
Vargelleme ve planlama ile talaşlı imalatın temel esasları ve uygulamaaları
|
13- |
Taşlama ile talaşlı imalatın temel esasları ve uygulamaları
|
14- |
Taşlama ile talaşlı imalatın temel esasları ve uygulamaları
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
|
2- |
İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi
|
3- |
Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
|
4- |
Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
|
5- |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
|
6- |
Etkin iletişim kurma becerisi
|
7- |
Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
|
8- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi
|
9- |
Çağın sorunları hakkında bilgi
|
10- |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları kullanma becerisi
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
1
|
14
|
Ödevler
|
1
|
5
|
5
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
10
|
10
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
10
|
10
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
101
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
30
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
10
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
• Odabaş Durmuş, Takım Dersleri Notları (2015)
|
Yardımcı Kaynaklar
|
• Akkurt Mustafa, Talaşlı imalat ve Takım Tezgahları
• Şahin Yusuf, Talaş Kaldırmanın Prensipleri 1-2
• Çakır M. Cemal, Modern Talaşlı İmalat Yöntemleri
• Mendi Faruk, Takım Tezgahları Tasarımı
• Bodur Oktay, Takım Tezgahları
• Bağcı Özel, CNC Teknik
|
|