Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
UZMANLIK ALAN DERSI 3 |
Üçüncü düzey |
ENM 853 |
Zorunlu |
3 |
5.00 |
5.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. İBRAHİM DOĞAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Bölüm Öğretim Üyeleri
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze eğitim
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı, öğrencinin etik kurallara uyarak tamamlanmış bilimsel çalışmalarının çıktılarının analiz edebilme, değerlendirme, yorumlama ve istenilen bir formatta ve kurallara uygun biçimde sunabilme konusunda beceri edinmelerini sağlamaktır.
|
Dersin tanımı
|
Doktora tez çalışması aşamasında, danışman öğretim üyesinin öğrenci veya öğrencilerine tez çalışmalarına ilişkin bilgileri aktardığı teorik bir derstir. Ayrıntılı içeriği her bir danışman öğretim üyesi tarafından belirlenir.
|
1- |
Teknolojik bilgiye ulaşmak için izlenecek yol ve yöntemler
|
2- |
Veri tabanlarının kullanımı ve uygulama örnekleri
|
3- |
Güncel bilgilere ulaşma yolları
|
4- |
Proje formatı
|
5- |
Çalışma alanı ile ilgili, yazılım, alet ve ekipmanların kullanımı
|
6- |
Çalışma alanı ile ilgili, yazılım, alet ve ekipmanların kullanımı
|
7- |
Çalışma alanı ile ilgili, yazılım, alet ve ekipmanların kullanımı
|
8- |
Çalışmanın tasarımı
|
9- |
Çalışmanın tasarımı
|
10- |
Çalışmanın ön denemeleri ve sonradan çıkabilecekler aksaklıklarını tespiti
|
11- |
Çalışmanın ön denemeleri ve sonradan çıkabilecekler aksaklıklarını tespiti
|
12- |
Çalışmanın yöntem ve bulgularının tablo, grafik gibi görsel araçlar kullanılarak sunulması
|
13- |
Uygulamalardan elde edilecek bulguların analizi ve yorumlanması
|
14- |
Uygulamalardan elde edilecek bulguların analizi ve yorumlanması
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Güncel bilgi ve verilere ulaşma
|
2- |
Deneysel tasarım tekniklerini uygulama
|
3- |
Tez çalışması için kullanacağı alana ve alanla ilgili kısıtlamaları tanıma ve alanı etkin ve güvenli bir şekilde kullanma
|
4- |
Tez çalışması için kullanılacak alet ve ekipmanların çalışma prensibini kavrama
|
5- |
Tez çalışması için yararlanacağı alet ve ekipmanları kullanabilme
|
6- |
Bilimsel çalışmaya uygun modeli kurabilme
|
7- |
Deneysel tasarımlarda kullanılacak istatistiksel analizleri tasarlayabilme
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Endüstri Mühendisli alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
|
|
2- |
Endüstri Mühendisliğinde uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir
|
|
3- |
Kritik ve yaratıcı düşünme yapısına sahip olur ve çalışma alanındaki problemleri çözme yeteneği kazanır.
|
|
4- |
Akademik etiğin öneminin bilincindedir.
|
|
5- |
Araştırma çıktılarını evrensel düzeyde akademik toplulukla ve toplumla etkin bir biçimde paylaşırlar.
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
14
|
5
|
70
|
Toplam iş yükü
|
|
|
126
|
AKTS
|
|
|
5.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
0
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
100
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
-
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Tez konusu ile ilgili literatür
|
|