Giriş | English

Lisans > İletişim Fakültesi > Radyo,televizyon ve Sinema > RTS'DE YAPIM SÜREÇLERİ I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
RTS'DE YAPIM SÜREÇLERİ I Birinci düzey RTS 239 Zorunlu 3 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. VAHİT İLHAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. VAHİT İLHAN, DR. CEYHUN BAĞCI, ÖĞR. GÖR. İSHAK AYVAZ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Konferans, atölye çalışması, proje (yarıyıl ödevi)
Dersin amacı Öğrencilerin mesleki gelişimlerine uygulamalar yaparak katkı sağlamak.
Dersin tanımı Radyo, televizyon ve sinema alanına yönelik uygulama birimlerinde öğrencilere pratik çalışmalar yaptırılması.

Dersin içeriği
1- Televizyon reji ünitesinde uygulama.
2- Televizyon reji ünitesinde uygulama.
3- Televizyon kurgu ünitesinde uygulama.
4- Televizyon kurgu ünitesinde uygulama.
5- Televizyon haber merkezinde uygulama.
6- Televizyon haber merkezinde uygulama.
7- Televizyon haber merkezinde uygulama.
8- Televizyon stüdyosunda uygulama.
9- Televizyon stüdyosunda uygulama.
10- Televizyon stüdyosunda uygulama.
11- Televizyon stüdyosunda uygulama.
12- Televizyon haber atölyesinde uygulama.
13- Televizyon haber atölyesinde uygulama.
14- Televizyon haber atölyesinde uygulama.
15- Radyo stüdyosunda uygulama.
16- Radyo stüdyosunda uygulama.
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Televizyon program yapım aşamalarını öğrenir.
2- Televizyon stüdyo ekipmanlarının kullanılmasını öğrenir.
3- Televizyon reji ekipmanlarının kullanımını öğrenir.
4- Radyo stüdyosu teknik ekipmanlarının kullanılmasını öğrenir.
5- TV haber merkezi ve haber yazım sürecinin işleyişini öğrenir.
6- Haber yazım pratiklerini geliştirir.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alanıyla ilgili temel kavramları ve ilkeleri bilir.
2- Alanındaki içerik üretim süreçlerini bilir.
3- Alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip eder; mevcut teknolojileri kullanabilir.
4- Alanıyla ilgili mesleki sorunları saptama, yorumlama ve çözme becerisine sahiptir.
5- İletişim alanının tarihsel gelişim sürecini bilir.
6- Ekip çalışmasına uyum sağlamaya ve zaman sınırlılığı içinde üretim yapmaya yetkindir.
7- Mesleki etik ilkelerini bilir ve uygular.
8- Temel düzeyde sosyal bilimler formasyonuna sahiptir.
9- İş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi ve deneyim sahibidir; girişimci ve yenilikçi yaklaşım bilinciyle davranır.
10- Toplumsal sorunlara karşı farkındalık sahibidir; bu sorunların iletişim alanıyla bağını kurar.
11- İş sağlığı ve güvenliği konusunda alanıyla ilgili bilgiyi kendi alanında uygular.
12- En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 5 2 10
Ödevler 1 5 5
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 10 10
Laboratuvar 5 2 10
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     80
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Yok
Yardımcı Kaynaklar Bülent VARDAR "Sinema ve Televizyon Görüntüsünün Temel Ögeleri" Salim AKDOĞAN "Kameramanlık Mesleğine Giriş" Ahmet DURMAZ "Televizyon Tekniği"

Ders ile ilgili dosyalar