Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Biyoistatistik (yükseklisans) > AĞIZ, DİŞ VE ÇENE CERRAHİSİ KLİNİK UYGULAMA
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
AĞIZ, DİŞ VE ÇENE CERRAHİSİ KLİNİK UYGULAMA İkinci düzey ST519 ÖKD 10 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri 3, 4 ve 5. sınıf teorik dersleri
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM ÜYESİ CANAY YILMAZ ASAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Ahmet Emin Demirbaş, Suheyb Bilge
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Suheyb Bilge
Dersin veriliş şekli Pratik
Dersin amacı Çene cerrahisi uygulamalarını öğretmek
Dersin tanımı Ağız Diş ve Çene Cerrahisi staj dersi

Dersin içeriği
1- Hasta başı uygulama
2- Hasta başı uygulama
3- Hasta başı uygulama
4- Hasta başı uygulama
5- Hasta başı uygulama
6- Hasta başı uygulama
7- Hasta başı uygulama
8- Hasta başı uygulama
9- Hasta başı uygulama
10- Hasta başı uygulama
11- Hasta başı uygulama
12- Hasta başı uygulama
13- Hasta başı uygulama
14- Hasta başı uygulama
15- Hasta başı uygulama
16- Hasta başı uygulama
17- Hasta başı uygulama
18- Hasta başı uygulama
19- Pratik sınav
20- Sözlü sınav

Dersin öğrenme çıktıları
1- Anamnez alır
2- Teşhis koyar
3- Teşhisini tartışır
4- Lokal anestezi yapar
5- Diş çeker
6- Dikiş alır/atar
7- Komplikasyonlu diş çekimi yapar
8- Hastalık bulaşının önlenmesi ve sterilizasyon uygulamalarını kavrar
9- Hasta doktor ilişkisini kavrar
10- Ağız diş ve çene cerrahisi uygulamalarını kavrar

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
2- Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
3- Sunum ve aktarma becerisi kazanır,
4- Biyoistatistik Ana bilim alanında uzmanlık düzeyinde yeterli bilgi birikimine sahip olur,
5- Bilimsel bakışa sahip olur,
6- Bilimsel bir çalışmanın nasıl planlanıp yürütüleceğini öğrenir,
7- Saha çalışmalarında bilgi, görgü ve beceri kazanır
8- Bilimsel yenilikleri takip eder,
9- Bağımsız çalışma ve işbirliği yapabilme becerisine sahip olur,
10- Sorgulayıcı, araştırıcı ve gözlemci niteliklere sahip olur,
11- Karşılaşılan sorunlara çözümsel bakış açısı kazanır,
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 5 20 100
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 1 1 1
Ödevler 5 5 25
Sunum / Seminer hazırlama 1 1 1
Kısa sınavlar 2 2 4
Ara sınavlara hazırlık 2 2 4
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 1 1
Laboratuvar 4 4 16
Arazi çalışması 1 1 1
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 1 1
Yarıyıl sonu sınavı 1 4 4
Araştırma 4 4 16
Toplam iş yükü     175
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 70
Kısa sınav 2 20
Ödev 1 10
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   30
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   70
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Peterson L, Oral and Maxillofacial Surgery, Volume I-II
Yardımcı Kaynaklar Ders notları

Ders ile ilgili dosyalar