Giriş | English

Lisans > Güzel Sanatlar Fakültesi > Resim > AĞIZ, DİŞ VE ÇENE CERRAHİSİ KLİNİK UYGULAMA
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
AĞIZ, DİŞ VE ÇENE CERRAHİSİ KLİNİK UYGULAMA Birinci düzey ST519 ÖKD 10 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri 3, 4 ve 5. sınıf teorik dersleri
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM ÜYESİ CANAY YILMAZ ASAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Ahmet Emin Demirbaş, Suheyb Bilge
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Suheyb Bilge
Dersin veriliş şekli Pratik
Dersin amacı Çene cerrahisi uygulamalarını öğretmek
Dersin tanımı Ağız Diş ve Çene Cerrahisi staj dersi

Dersin içeriği
1- Hasta başı uygulama
2- Hasta başı uygulama
3- Hasta başı uygulama
4- Hasta başı uygulama
5- Hasta başı uygulama
6- Hasta başı uygulama
7- Hasta başı uygulama
8- Hasta başı uygulama
9- Hasta başı uygulama
10- Hasta başı uygulama
11- Hasta başı uygulama
12- Hasta başı uygulama
13- Hasta başı uygulama
14- Hasta başı uygulama
15- Hasta başı uygulama
16- Hasta başı uygulama
17- Hasta başı uygulama
18- Hasta başı uygulama
19- Pratik sınav
20- Sözlü sınav

Dersin öğrenme çıktıları
1- Anamnez alır
2- Teşhis koyar
3- Teşhisini tartışır
4- Lokal anestezi yapar
5- Diş çeker
6- Dikiş alır/atar
7- Komplikasyonlu diş çekimi yapar
8- Hastalık bulaşının önlenmesi ve sterilizasyon uygulamalarını kavrar
9- Hasta doktor ilişkisini kavrar
10- Ağız diş ve çene cerrahisi uygulamalarını kavrar

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Özgün düşünme: Verilen bir ödev veya kendi projesi için bireysel veya takım çalışmasında kullanılmak üzere özgün düşünceler geliştirebilme, kavram, teklif, çözüm ve kanıt üretebilme,
2- Yeni fikir üretme: İnceleme, araştırma, görselleştirme ve hayal etme süreçlerinde ıraksak ve yakınsak düşünme yeterliliği gösterebilme, orijinal ve yeni bakış açısı sunan fikir üretebilme,
3- Etkinlik yönetme: Bir etkinliğin başlangıcından sonucuna kadarki süreçlerini; amaca uygun malzeme, yöntem, teknik ve ortamı seçebilme, düzenleme ve yönetme becerilerini gösterebilme
4- Taslama, tasarı, tasarıma ulaşma: Fikir üretiminden sonuç üretimine işe kadar, çalışmanın tüm süreçlerini yönetebilme ve hedeflenen sonuca ulaşabilme,
5- Üretme motivasyonu kazanma: Girişimci ve üretken davranış biçimi kazanarak, çalışma tempo ve disiplini içinde üretkenlik gösterebilme,
6- Kendini Yönetme: Bağımsız düşünme, hedef oluşturma, üretim ve çalışma süreçlerini yöneterek, zamanında iş teslim edebilme disiplini geliştirebilme
7- Alan yazını takip etme: Alanın dil ve terminolojisine hakim olma; kendini geliştirmek ve güncel sanata hakim olabilmek için alan yazını takip edebilme,
8- Etik değerlere uyma: Eğitim sürecinde, sanatsal etkinliklerde ve gerçekleştirdiği sanat pratiklerinde, alan etiğine ve alan disiplinine sahip olabilme
9- Paydaşlarla iletişim kurma: Dış paydaşlarla iletişim etkinliklerine dahil olabilme, dış ve iç paydaşlarla ilişkiler, sanat tüketicisi, sanat piyasası, iş partnerleri ile takım çalışmaları gerçekleştirebilme,
10- Çağdaş teknolojileri kullanma: Farklı ve çağdaş teknolojileri etkili şekilde kullanabilme, bu teknolojilerin kullanıldığı çalışmalara dahil olabilme,
11- Disiplinler arası çalışmalar yapma: Güncel sanat pratiklerinde disiplinler arası çalışmalarda yer alabilme, disiplinler arası yaklaşım ve yöntemleri kullanabilme,
12- Eleştirel yaklaşım: Eleştirel düşünme becerilerini kullanarak yeni bilgileri, farklı uygulamaları kavrama ve analiz edebilme; alan araştırmalarını değerlendirebilme, özgün eleştiri geliştirebilme,
13- Grup çalışması yapma: Alan dahilinde ziyaretler, sanat etkinlikleri gibi faaliyetlerde grup çalışması içinde görev alabilme, işbirliği yapabilme, iletişim kurabilme
14- İfade: Fikir ve üretimlerini görsel, yazılı, sözlü, ifade edebilme, geri dönütleri kullanarak fikrini ya da üretimini geliştirebilme,
15- Çalışma disiplini ve gelişme azmi: Alanda disiplinli çalışmaya ve kendini geliştirmeye istekli ve açık olabilme. Kendine hedefler belirleme, hedefleri doğrultusunda çalışma azmi gösterebilme; alanda gelişimine katkı sağlayacak süreçlere dahil olma ve bunların sürekliliğini sağlayabilme,
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 5 20 100
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 1 1 1
Ödevler 5 5 25
Sunum / Seminer hazırlama 1 1 1
Kısa sınavlar 2 2 4
Ara sınavlara hazırlık 2 2 4
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 1 1
Laboratuvar 4 4 16
Arazi çalışması 1 1 1
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 1 1
Yarıyıl sonu sınavı 1 4 4
Araştırma 4 4 16
Toplam iş yükü     175
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 70
Kısa sınav 2 20
Ödev 1 10
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   30
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   70
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Peterson L, Oral and Maxillofacial Surgery, Volume I-II
Yardımcı Kaynaklar Ders notları

Ders ile ilgili dosyalar