Giriş | English

Lisans > Güzel Sanatlar Fakültesi > Grafik Tasarimi > TİPOGRAFİ II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TİPOGRAFİ II Birinci düzey GRF311 Zorunlu 5 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ BEHİYE AYCAN ERARSLAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ BEHİYE AYCAN ERARSLAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli TEORİK/UYGULAMA
Dersin amacı Öğrencilerin tipografiyi yalnızca okunabilir metinler üretme aracı olarak değil, aynı zamanda ifade gücü yüksek bir görsel iletişim aracı olarak kullanabilmelerini sağlamaktır. Temel bilgilerin ötesine geçilerek, tipografiyle görsel anlatım kurmak, farklı medya ortamlarına uygun sistematik çözümler üretmek ve yaratıcı tipografik uygulamalarda yetkinlik kazandırmak hedeflenir.
Dersin tanımı Tipografi II dersi, tipografinin temel bilgilerini bir adım öteye taşıyarak, öğrencilerin farklı mecralarda ve çeşitli görsel iletişim ortamlarında özgün, etkili ve yaratıcı tipografik çözümler üretebilme becerilerini geliştirmeyi amaçlar. Bu derste, tipografik düzenleme, afiş tasarımı, marka kimliği, dijital tipografi ve deneysel yaklaşımlar detaylı olarak ele alınır.

Dersin içeriği
1- Dersin tanıtımı, beklentiler ve değerlendirme ölçütleri
2- Temel tipografik Düzenlemeler-I (hazır metin üzerinde tipografik düzenlemeler; harf ağırlığı)
3- Temel tipografik Düzenlemeler-I (hazır metin üzerinde tipografik düzenlemeler; yazı tipleri)
4- Temel tipografik Düzenlemeler-II (hazır metin üzerinde tipografik düzenlemeler; hiyerarşi ve denge)
5- Temel tipografik Düzenlemeler-II (hazır metin üzerinde tipografik düzenlemeler; espas)
6- Temel tipografik Düzenlemeler-III (hazır metin üzerinde belirli tipografik düzenlemele; mizanpaj)
7- Tipografi ile kavram görselleştirme, afiş tasarımı
8- Tipografi ile kavram görselleştirme, afiş tasarımı
9- Vize
10- Yazıyüzü tasarımı brief ve tartışmalar
11- Yazıyüzü tasarımı eskiz süreci
12- Yazıyüzü tasarımı eskiz süreci
13- Yazıyüzü tasarımı son ürün kritikleri
14- Tasarlanan yazıyüzü ile tanıtım afişi eskiz süreci
15- Tasarlanan yazıyüzü ile tanıtım afişi eskizi
16- Tanıtım afişi son ürün kritikleri
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Gelişmiş tipografik düzenleme prensiplerini uygular.
2- Tipografi ile yalnızca metin temelli değil, aynı zamanda görsel bir anlatım dili oluşturur.
3- Deneysel tipografi yaklaşımlarını kullanır.
4- Tipografiyi farklı bağlamlarda sorgular.
5- Hatalı tipografik düzenlemeleri analiz eder ve düzeltme önerileri geliştirir.
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Sanat ve tasarım bilgilerini tanımlama, çözümleme ve grafik tasarım alanında uygulayabilme becerilerine sahip olabilmek.
2- Alanla ilgili yazılım bilgisine sahip olabilme, çağın gerektirdiği teknolojik yeniliklere ayak uydurabilmek.
3- Yaşam boyu eğitimin önemini kavrama ve gerekliliklerinin yerine getirebilme becerisine sahip olabilmek.
4- Çağın sorunlarını, toplumun değişen dinamiklerini takip edebilmek.
5- Etkili iletişim kurabilmek, ikna becerisine sahip olabilmek.
6- Fikir ve sanat eserleri hakkında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilmek.
7- Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumla becerilerine sahip olabilmek.
8- Sorun ve gereksinimleri karşılayacak, hedef kitleye ulaşabilecek tasarımlar üretebilmek.
9- Disiplinler arası ortak çalışabilmek.
10- Sanat ve tasarım problemlerinin çözümünde gerekli malzemeleri kullanabilme yetkinliğine sahip olabilmek.
11- Ekip ve bireysel olarak çalışabilmek.
12- Zamanlama, sabır, iş bilinci, uzlaşmacılık, özgüven ve düzenlilik becerilerine sahip olabilmek.
13- Tasarım problemlerini çözümlemede kullanılan malzemelerin seçiminde çevreye karşı duyarlı olabilmek.
14- Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerler karşı sorumluluk sahibi olabilmek.
15- Dilini doğru kullanmak ve tasarımlarda bu konuda sorumluluk göstermek.
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 16 3 48
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 2 20
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     70
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar