Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
TİPOGRAFİ II |
Birinci düzey |
GRF311 |
Zorunlu |
5 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
YOK
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ BEHİYE AYCAN ERARSLAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ BEHİYE AYCAN ERARSLAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
YOK
|
Dersin veriliş şekli
|
TEORİK/UYGULAMA
|
Dersin amacı
|
Öğrencilerin tipografiyi yalnızca okunabilir metinler üretme aracı olarak değil, aynı zamanda ifade gücü yüksek bir görsel iletişim aracı olarak kullanabilmelerini sağlamaktır. Temel bilgilerin ötesine geçilerek, tipografiyle görsel anlatım kurmak, farklı medya ortamlarına uygun sistematik çözümler üretmek ve yaratıcı tipografik uygulamalarda yetkinlik kazandırmak hedeflenir.
|
Dersin tanımı
|
Tipografi II dersi, tipografinin temel bilgilerini bir adım öteye taşıyarak, öğrencilerin farklı mecralarda ve çeşitli görsel iletişim ortamlarında özgün, etkili ve yaratıcı tipografik çözümler üretebilme becerilerini geliştirmeyi amaçlar. Bu derste, tipografik düzenleme, afiş tasarımı, marka kimliği, dijital tipografi ve deneysel yaklaşımlar detaylı olarak ele alınır.
|
1- |
Dersin tanıtımı, beklentiler ve değerlendirme ölçütleri
|
2- |
Temel tipografik Düzenlemeler-I
(hazır metin üzerinde tipografik düzenlemeler; harf ağırlığı)
|
3- |
Temel tipografik Düzenlemeler-I
(hazır metin üzerinde tipografik düzenlemeler; yazı tipleri)
|
4- |
Temel tipografik Düzenlemeler-II
(hazır metin üzerinde tipografik düzenlemeler; hiyerarşi ve denge)
|
5- |
Temel tipografik Düzenlemeler-II
(hazır metin üzerinde tipografik düzenlemeler; espas)
|
6- |
Temel tipografik Düzenlemeler-III
(hazır metin üzerinde belirli tipografik düzenlemele; mizanpaj)
|
7- |
Tipografi ile kavram görselleştirme, afiş tasarımı
|
8- |
Tipografi ile kavram görselleştirme, afiş tasarımı
|
9- |
Vize
|
10- |
Yazıyüzü tasarımı brief ve tartışmalar
|
11- |
Yazıyüzü tasarımı eskiz süreci
|
12- |
Yazıyüzü tasarımı eskiz süreci
|
13- |
Yazıyüzü tasarımı son ürün kritikleri
|
14- |
Tasarlanan yazıyüzü ile tanıtım afişi eskiz süreci
|
15- |
Tasarlanan yazıyüzü ile tanıtım afişi eskizi
|
16- |
Tanıtım afişi son ürün kritikleri
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Gelişmiş tipografik düzenleme prensiplerini uygular.
|
2- |
Tipografi ile yalnızca metin temelli değil, aynı zamanda görsel bir anlatım dili oluşturur.
|
3- |
Deneysel tipografi yaklaşımlarını kullanır.
|
4- |
Tipografiyi farklı bağlamlarda sorgular.
|
5- |
Hatalı tipografik düzenlemeleri analiz eder ve düzeltme önerileri geliştirir.
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Sanat ve tasarım bilgilerini tanımlama, çözümleme ve grafik tasarım alanında uygulayabilme becerilerine sahip olabilmek.
|
|
2- |
Alanla ilgili yazılım bilgisine sahip olabilme, çağın gerektirdiği teknolojik yeniliklere ayak uydurabilmek.
|
|
3- |
Yaşam boyu eğitimin önemini kavrama ve gerekliliklerinin yerine getirebilme becerisine sahip olabilmek.
|
|
4- |
Çağın sorunlarını, toplumun değişen dinamiklerini takip edebilmek.
|
|
5- |
Etkili iletişim kurabilmek, ikna becerisine sahip olabilmek.
|
|
6- |
Fikir ve sanat eserleri hakkında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilmek.
|
|
7- |
Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumla becerilerine sahip olabilmek.
|
|
8- |
Sorun ve gereksinimleri karşılayacak, hedef kitleye ulaşabilecek tasarımlar üretebilmek.
|
|
9- |
Disiplinler arası ortak çalışabilmek.
|
|
10- |
Sanat ve tasarım problemlerinin çözümünde gerekli malzemeleri kullanabilme yetkinliğine sahip olabilmek.
|
|
11- |
Ekip ve bireysel olarak çalışabilmek.
|
|
12- |
Zamanlama, sabır, iş bilinci, uzlaşmacılık, özgüven ve düzenlilik becerilerine sahip olabilmek.
|
|
13- |
Tasarım problemlerini çözümlemede kullanılan malzemelerin seçiminde çevreye karşı duyarlı olabilmek.
|
|
14- |
Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerler karşı sorumluluk sahibi olabilmek.
|
|
15- |
Dilini doğru kullanmak ve tasarımlarda bu konuda sorumluluk göstermek.
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
16
|
3
|
48
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
10
|
2
|
20
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
70
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|