Giriş | English

Lisans > Spor Bilimleri Fakültesi > Antrenörlük Eğitimi > UZMANLIK ALAN EĞİTİMİ II (TENİS)
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
UZMANLIK ALAN EĞİTİMİ II (TENİS) Birinci düzey UZM 334 Seçmeli 6 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. MUSTAFA KAYA
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ Dr. MUSTAFA KAYA
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze-Gözlem tekniği-Gösterip Yaptırma tekniği
Dersin amacı Forehand backhand, forehand ve backhand vole servis dönüşü gibi temel teknik becerilerini geliştirme
Dersin tanımı Tenis

Dersin içeriği
1- Forehand ve backhand vuruş çalışmaları
2- Sabit bekleyen öğrencinin forehand ve backhand vuruşu yapması
3- Sabit bekleyen öğrenciye file önünden el ile atılan topa vuruş yapma
4- Raketle atılan toplara forehand ve backhand vuruş çalışması
5- Kortta değişik yerlere atılan toplara vuruş yapma
6- Forehand ve backhand vuruşlara kort stratejisinin uygulaması
7- Top spin vuruş basamaklaması
8- Top spin vuruş tekniğinin uygulaması
9- Kombine uygulamalar
10- Top spin vuruşu ve kombine çalışmalar
11- Slice vuruş basamaklaması ve uygulaması
12- Drop shut vuruş basamaklaması ve uygulanması
13- Flat servis, slice servis basamaklaması ve uygulaması
14- Uzmanlık konularının maç içerisinde uygulanması.
15- Final sınavı
16-
17- -
18- -
19- -
20- -

Dersin öğrenme çıktıları
1- Forehand top spin vuruşları gerçekleştirir.
2- Forehand slice vuruşları gerçekleştirir.
3- Forehand drop shut vuruşları uygular.
4- servis çeşitlerini uygular
5- Backhand Sice vuruşu uygular.
6- backhand drop shut vuruşları uygular.
7- backhand top spin vuruşları gerçekleştirir.
8- -
9- -
10- -

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirecek temel ve güncel bilgi, beceri ve tutuma sahiptir.
2- Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyerek, antrenörlükle ilgili bilimsel ve güncel bilgiye ulaşabilme ve kullanabilme becerisine sahiptir.
3- Eğitim almış olduğu uzmanlık alanında yeterli bilgi donanımına sahiptir.
4- Antrenörlük uygulamalarını etik ilkeler ve yasal düzenlemeler doğrultusunda gerçekleştirir.
5- Toplumsal ve bilimsel değerlere uygun hareket eder.
6- Diğer disiplinlerle işbirliği içerisinde çalışır.
7- Bilişim teknolojilerini kullanabilme becerisine sahiptir, etkin sunum yapabilen ve etkili iletişim kurabilen bireyler yetiştirir.
8- Antrenörlük alanına ilişkin araştırmalarda sorumluluk alır.
9- Antrenörlük uygulamalarında sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır.
10- Ulusal ve uluslararası düzeyde antrenör yetiştirir.
11- Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak doğru ve etkili kullanır, alanı ile ilgili dünyadaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 4 4 16
Ödevler 1 4 4
Sunum / Seminer hazırlama 1 4 4
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 4 4
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 4 4
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 2 4 8
Toplam iş yükü     100
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Ders Notları
Yardımcı Kaynaklar Tenis teknik ve taktikleri, Kermen, O. ANKARA 2002

Ders ile ilgili dosyalar