Giriş | English

Lisans > Mimarlik Fakültesi > Mimarlik > MİMARLIK KURAMI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MİMARLIK KURAMI Birinci düzey MİM 741 Zorunlu 7 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ OKTAY TURAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞRETİM ÜYESİ OKTAY TURAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Araş. Gör. Bedizhan BAŞKAN
Dersin veriliş şekli Teorik
Dersin amacı Mimarlığı bir düşünce edimi olarak değerlendiren ders, mimarlık üzerine düşünmenin kanallarının araştırılması üzerine kurgulanmıştır.
Dersin tanımı Özellikle 20 yy. mimarlık üretimini ve mimarlık düşüncesi dersin içeriğini oluşturmaktadır. Mimarlığın kendini gerekçelendirme biçimlerine ve süreçlerine ilişkin bir ön kazı sayılabilecek seminerler dersin zeminini oluşturmaktadır. Değerlendirme: Arasınav Notu (%40): Teorik Yazılı Sınav (%20) + Ödev Teslimi (%20) Final Notu (%60): Teorik Yazılı Sınav (%40) + Ödev Teslimi (%20) Bütünleme Sınavı (%60): Teorik Yazılı Sınav (%40) + Ödev Teslimi (%20)

Dersin içeriği
1- Giriş Mimarlık Kuramı: Mimari Bilgi Alanının Sınırlarını ÇizmeK
2- Kültürün İnşası/Birey ve Toplum Makine Fetişi/Mimarlık-Makine İlişkisi/Ayna metaforu
3- Süsleme İlkesi vs Semper’in Giydirme İlkesi vs Serbestlik İlkesi
4- Sanat ve Zanaat İlişkisi Rasyonalizm vs Ekspresyonizm Mimarlıkta Giz İlkesi
5- Hermetik/non-Hermetik mekan Mimarlıkta Üslup Sorunu Mimarlıkta Sentez
6- Standardizasyon Biçim-İşlev İlişkisi
7- RESMİ TATİL
8- Şiir ya da Reçete olarak Mimarlık Corbusier Serbestlik İlkesi
9- ARA SINAV + ÖDEV TESLİMİ
10- Modern Mimarlığın Görsel Medya ile ilişkisi Mimarlığın De-politize edilmesi
11- Mimarlık - Devrim İlişkisi
12- Avangard - Avangardizm Mimarlıkta Stasis Sorunu Giedion vs Venturi
13- Mimarlık İdeolojisi: Brütalizm vs Yeni Brütalizm
14- RESMİ TATİL
15- Çoğulculuk tartışmaları
16- Manifestoların paradoksu / Gentle manifesto vs. Retroactive manifesto
17- RESMİ TATİL
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- mimarlık üzerine düşünmenin kanallarının araştırılması
2- 20 yy. mimarlığı uzerine eleştirel dusunme yontemlerinin araştırılması
3- mimarlik kuramı mimarlık eleştirisi ilişkisinin kavranması
4- mimarlık kuramı mimarlık tarihi ilişkisinin kavranması
5- mimarlık kuramı ve mimarlık soylemleri arasındaki ilişkinin kavranması
6- 20 yy. mimarlık kuramı metinlerinin tartışılması
7-
8- .
9- .
10- .

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Temel Tasarım ve Biçimsel Kompozisyon
2- Tasarım Düşüncesi Becerisi
3- Kuramsal Bilgi Becerisi
4- Görsel İletişim ve Grafik Anlatım
5- Eleştirel Düşünme
6- Araştırma ve Yorumlama Becerileri
7- Kültürel Çeşitlilik ve Küresel Örnekler
8- Geniş Kapsamlı Tasarım
9- İletişim ve Disiplinlerarası Çalışma
10- Toplum ve Çevre Sorumluluğu
11- Yasal Sorumluluklar ve Mesleki Etik
12- Taşıyıcı Sistemler
13- Yapı Malzemeleri ve Uygulamaları
14- Proje ve Yapım Yönetimi
15- Çevre Kontrolü ve Servis Sistemleri
16- Sürdürülebilir Tasarım
17- Tarihi Çevre Koruma Bilinci
18- Tarihi Yapı ve Çevre Belgeleme
19- Mimari Çeşitlilik ve Yerel Mimarlıklar
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 7 2 14
Ödevler 2 4 8
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 3 3
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 3 3
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 5 1 5
Toplam iş yükü     65
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 50
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı .
Yardımcı Kaynaklar Architectural Theory: From the Renaissance to the Present?: 89 Essays on 117 Treatises. Taschen, 2003. Mallgrave, Harry Francis. Modern Architectural Theory: A Historical Survey, 1673-1968. Vol. 0. New York: Cambridge University Press, 2005. Mallgrave, Harry Francis, and David J. Goodman. An Introduction to Architectural Theory: 1968 to the Present. John Wiley & Sons, 2011.

Ders ile ilgili dosyalar