Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Ruh Sağliği ve Hast. Hemşireliği (d.r) > RUH SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
RUH SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ Üçüncü düzey RSH 602 Seçmeli 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör DOÇ. DR. NURAY ŞİMŞEK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ.DR. FİGEN İNCİ, DR. ÖĞR. ÜYESİ NURAY ŞİMŞEK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli YÜZ YÜZE EĞİTİM
Dersin amacı Bu ders, ruh sağlığı hemşiresinin sorumlulukları, rolleri ve bakım modellerini öğretmeyi ve bunu eğitim ve araştırmada uygulayabilmeyi, üretici, yaratıcı, sorgulayıcı, evrensel bilim insanı niteliklerine ulaşmış psikiyatri hemşireliği alanında uzman yetiştirmeyi amaçlamaktadır.
Dersin tanımı Bu ders Psikiyatri Hemşiresinin tanımı,amacı, gelişimi ve hemşirelik bakım sürecini içeren bir derstir.

Dersin içeriği
1- Derse Giriş, Amaç ve Hedefler
2- Psikiyatride Biyolojik Etkiler
3- Ruhsal Durum Değerlendirilmesi
4- Şizofreni ve Diğer Psikotik Bozukluklar
5- Depresif Bozukluklar
6- Duygudurum Bozuklukları-BAP
7- Ara Sınav
8- Anksiyete Bozuklukları ve OKB ve İlişkili Bozukluklar
9- Travma ve Stresörlerle İlgili Bozukluklar
10- Somatoform ve Disosyatif Bozukluklar
11- Cinsellik ve İlişkili Bozukluklar
12- Madde İle İlgili Bozukluklar
13- Kişilik Bozuklukları
14- Uyku ve Yeme Bozuklukları
15- Tamamlayıcı ve Psikososyal Tedaviler ve Dersin Değerlendirilmesi
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Ruh sağlığını etkileyen faktörleri bilir ve topluma bu konuda eğitim verir.
2- Teröpatik iletişim tekniklerini geliştirir ve hasta/sağlıklı bireyle etkileşimde kullanır.
3- Ruh sağlığı hastalarının genel belirtilerini ve fizyolojik nedenlerini bilir; bunları mesleki uygulamalarda kullanır.
4- Psikiyatri hemşireliğinin temel kavramlarını bilir.
5- Psikiyatri hemşireliği uygulama standartlarını hemşirelik mesleğini icra ederken uygular.
6- Toplum ruh sağlığını geliştirmek için çeşitli projelerde ve araştırmalarda yer alır.
7- Ruh Sağlığı ile ilgili yasal düzenlemelerde aktif rol alır.
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- 1- Hemşirelik teorilerini uygulama bilgi ve yeteneğini geliştirebilme
2- 2- Ruh sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme
3- 3- Ruh Sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme
4- 4- Ruh Sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme
5- 5- Ruh Sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri paylaşabilme
6- 6- Ruh Sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilme
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 4 6 24
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     146
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 4 50
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı .Güleç,C., Psikiyatrinin ABC’si, Say Yayınları, 1.Baskı, 2006,ss:93 2.Yüksel.N., Ruhsal Hastalıklar,3.Baskı,2006,ss:36 3.Öztürk, M.O.,UluşahinA, Ruh Sağlığı ve Bozuklukları I-II,11.Basım,Ankara 4. Kaplan&Sadock,Çeviri Edit:Abay E,Klinik Psikiyatri(2004),Nobel Tıp Kitabevi 5. Güleç,C,Köroğlu.E.,Psikiyatri Temel Kitabı,Cilt:2,Ankara, 1997 6. Varcarolis M.E.,Carson B.V.,ShoemakerC.N.,Foundations of Psychiatric Mental Health Nursing A Clinical Approach fifth Edition,2006 7. Kum,N. Ve ark.,Psikiyatri Hemşireliği El Kitabı, Vehbi Koç Vakfı Yayınları, 2000 8. Köroğlu E.,Güleç C.,Psikiyatri Temel Kitabı,2.Baskı,Ankara 2007 9. Öz F.(2004)Sağlık Alanında Temel Kavramlar,İmaj İç ve Dış Tic.Aş.Ankara
Yardımcı Kaynaklar Tezler, alana özgü süreli yayınlar

Ders ile ilgili dosyalar