Ön koşul dersleri
|
YOK
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. NURAY ŞİMŞEK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ.DR. FİGEN İNCİ, DR. ÖĞR. ÜYESİ NURAY ŞİMŞEK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
YOK
|
Dersin veriliş şekli
|
YÜZ YÜZE EĞİTİM
|
Dersin amacı
|
Bu ders, ruh sağlığı hemşiresinin sorumlulukları, rolleri ve bakım modellerini öğretmeyi ve bunu eğitim ve araştırmada uygulayabilmeyi, üretici, yaratıcı, sorgulayıcı, evrensel bilim insanı niteliklerine ulaşmış psikiyatri hemşireliği alanında uzman yetiştirmeyi amaçlamaktadır.
|
Dersin tanımı
|
Bu ders Psikiyatri Hemşiresinin tanımı,amacı, gelişimi ve hemşirelik bakım sürecini içeren bir derstir.
|
1- |
Derse Giriş, Amaç ve Hedefler
|
2- |
Psikiyatride Biyolojik Etkiler
|
3- |
Ruhsal Durum Değerlendirilmesi
|
4- |
Şizofreni ve Diğer Psikotik Bozukluklar
|
5- |
Depresif Bozukluklar
|
6- |
Duygudurum Bozuklukları-BAP
|
7- |
Ara Sınav
|
8- |
Anksiyete Bozuklukları ve OKB ve İlişkili Bozukluklar
|
9- |
Travma ve Stresörlerle İlgili Bozukluklar
|
10- |
Somatoform ve Disosyatif Bozukluklar
|
11- |
Cinsellik ve İlişkili Bozukluklar
|
12- |
Madde İle İlgili Bozukluklar
|
13- |
Kişilik Bozuklukları
|
14- |
Uyku ve Yeme Bozuklukları
|
15- |
Tamamlayıcı ve Psikososyal Tedaviler ve Dersin Değerlendirilmesi
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Ruh sağlığını etkileyen faktörleri bilir ve topluma bu konuda eğitim verir.
|
2- |
Teröpatik iletişim tekniklerini geliştirir ve hasta/sağlıklı bireyle etkileşimde kullanır.
|
3- |
Ruh sağlığı hastalarının genel belirtilerini ve fizyolojik nedenlerini bilir; bunları mesleki uygulamalarda kullanır.
|
4- |
Psikiyatri hemşireliğinin temel kavramlarını bilir.
|
5- |
Psikiyatri hemşireliği uygulama standartlarını hemşirelik mesleğini icra ederken uygular.
|
6- |
Toplum ruh sağlığını geliştirmek için çeşitli projelerde ve araştırmalarda yer alır.
|
7- |
Ruh Sağlığı ile ilgili yasal düzenlemelerde aktif rol alır.
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
1- Hemşirelik teorilerini uygulama bilgi ve yeteneğini geliştirebilme
|
|
2- |
2- Ruh sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme
|
|
3- |
3- Ruh Sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme
|
|
4- |
4- Ruh Sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme
|
|
5- |
5- Ruh Sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri paylaşabilme
|
|
6- |
6- Ruh Sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilme
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
4
|
56
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
4
|
6
|
24
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
146
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
50
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
4
|
50
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
.Güleç,C., Psikiyatrinin ABC’si, Say Yayınları, 1.Baskı, 2006,ss:93 2.Yüksel.N., Ruhsal Hastalıklar,3.Baskı,2006,ss:36 3.Öztürk, M.O.,UluşahinA, Ruh Sağlığı ve Bozuklukları I-II,11.Basım,Ankara 4. Kaplan&Sadock,Çeviri Edit:Abay E,Klinik Psikiyatri(2004),Nobel Tıp Kitabevi 5. Güleç,C,Köroğlu.E.,Psikiyatri Temel Kitabı,Cilt:2,Ankara, 1997 6. Varcarolis M.E.,Carson B.V.,ShoemakerC.N.,Foundations of Psychiatric Mental Health Nursing A Clinical Approach fifth Edition,2006 7. Kum,N. Ve ark.,Psikiyatri Hemşireliği El Kitabı, Vehbi Koç Vakfı Yayınları, 2000 8. Köroğlu E.,Güleç C.,Psikiyatri Temel Kitabı,2.Baskı,Ankara 2007 9. Öz F.(2004)Sağlık Alanında Temel Kavramlar,İmaj İç ve Dış Tic.Aş.Ankara
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Tezler, alana özgü süreli yayınlar
|
|