Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Beslenme ve Diyetetik (doktora) > PERİODONTOLOJİDE OKLUZAL DİSHARMONİLER VE TEDAVİLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
PERİODONTOLOJİDE OKLUZAL DİSHARMONİLER VE TEDAVİLERİ Üçüncü düzey DPR 623 1 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yüksek lisans almış olmak
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. SERVET KESİM
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı yok
Dersin veriliş şekli yüz yüze
Dersin amacı Öğrenciye; okluzyon hakkında tanımlamalar, çiğneme sisteminin fonksiyonel anatomisi, klinik değerlendirme prosedürleri, okluzyonun düzeltilmesi ve tedavi prosedürleri, okluzal terapi konularında bilgi vermek
Dersin tanımı PERİODONTOLOJİDE OKLUZAL İLİŞKİLERİN DEĞERLENDİRİLMESİ

Dersin içeriği
1- Okluzyonun tanımlanması
2- Okluzal disharmonilerin tanımlanması
3- Okluzal ilişkilerin değerlendirilme yöntemleri
4- Okluzal disharmonilerin periodonsiyum üzerindeki etkilerinin klinik olarak incelenmesi
5- Okluzal disharmonilerin periodonsiyum üzerindeki etkilerin radyolojik olarak incelenmesi
6- Okluzal disharmonilerin periodonsiyum üzerindeki etkilerinin histolojik olarak incelenmesi
7- Okluzal disharmonilerin tedavileri
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Okluzal ilişkileri inceleyebilir
2- Okluzal disharmonileri tanımlayabilir
3- Okluzal disharmonilerin klinik ve radyolojik bulgularını gözlemleyebilir
4- Okluzal disharmonilerin tedavisini gerçekleştirebilir
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili kanıta dayalı güncel bilgiler ve teknolojik araç gereçler konusunda bilgi sahibi olma.
2- Uzmanlık düzeyinde bireysel veya disiplinler arası yaptığı bilimsel çalışmaların verilerini yorumlama, analiz etme ve raporlama bilgisine sahip olma.
3- Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili edindiği bilgileri kullanarak yeni bilgiler oluşturmak için gereken teknolojik donanımları kullanarak bilimsel araştırmalar yapabilme.
4- Bilimsel araştırmaların analizi için doğru istatistiksel yöntemleri kullanabilme.
5- Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız ya da ekip olarak gerçekleştirerek bilimsel makaleleri ulusal düzeyde yayınlayabilme ve / veya sunabilme.
6- Yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimseyerek kendini güncelleyebilme.
7- Beslenme ve Diyetetik alanında veya dışındaki birey ya da gruplarla sözlü veya yazılı iletişime geçerek kalite süreçlerine uyarak, güncel bilimsel gelişmeleri tartışabilme, paylaşabilme.
8- Etik ilkeler doğrultusunda bilimsel bilgileri toplar, yorumlar, birey ve toplumu gözeterek, ulusal ve uluslararası beslenme plan ve politikalarına yön verecek çalışmalara katkıda bulunabilme, yürütebilme, yönetebilme, değerlendirebilme.
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 1 14
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 30 6 180
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 10 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 1 1
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 1 1
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     206
AKTS     8.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   50
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   50
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Okluzal ilişkiler ve periodonsiyum ile ilgili kaynak kitap
Yardımcı Kaynaklar Okluzal disharmoniler ve tedavileri ile ilgili makaleler

Ders ile ilgili dosyalar