Giriş | English

Lisans > Ziraat Fakültesi > Tarla Bitkileri > ATATÜRK İLKELERİ VE İNKİLAP TARİHİ II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKİLAP TARİHİ II Birinci düzey TRH102 2 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DR. EMİNE GÜLDÜOĞLU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. HİKMET ZEKİ KAPCI
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Konferans
Dersin amacı Gençlerimizin devletine, Türkiye Cumhuriyeti Anayasasına ve bu anayasada ifadesini bulan Atatürk milliyetçiliğine sahip çıkan, millî değerlerine bağlı, hür, demokratik ve lâik devlet düzenine saygılı, Cumhuriyet ve Cumhuriyet’in getirdiği niteliklere sadık olarak yetiştirmektir.
Dersin tanımı Atatürk ilke ve inkılaplarının öğretilmesi.

Dersin içeriği
1- Saltanatın Kaldırılması ve Cumhuriyetin İlanı
2- Halifeliğin Kaldırılması
3- Tevhid-i Tedrisat Kanunu Tekke-Zaviye ve Türbelerin kapatılması
4- Hukuk Alanında Yapılan İnkılaplar Çok Partili Hayat Geçiş Çalışmaları
5- Harf İnkılabı Tarih ve Dil Alanındaki İnkılaplar
6- Ekonomik Alandaki Gelişmeler Takvim, Saat ve Ölçüde Değişiklik
7- Şapka Kanunu ve Kılık-Kıyafet İnkılâbı Soyadı Kanunu Kadın Haklarındaki Gelişmeler
8- Sınav
9- Cumhuriyetçilik Milliyetçilik
10- Halkçılık Laiklik
11- Devletçilik , İnkılapçılık Hedef İlkeler : Milli Birlik, Milli Bağımsızlık, Milli Hakimiyet
12- Milli Mücadele Dönemi Dış Politikası
13- Atatürk Dönemi Dış Politikası Balkan Antandı , Sadabat Paktı
14- Türkiye’nin Milletler Cemiyetine üye olması ve Montrö Boğazlar Sözleşmesi Musul Meselesi , Hatay Meselesi
15- FİNAL
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Cumhuriyetin ilk yıllarında gerçekleştirilen inkılâp hareketlerini anlatabilme ve bu hareketlerin amaçlarını sıralayabilme
2- Atatürk İlkelerinin gayesini ifade edebilme
3- 1923-1938 Dönemi dış politik gelişmelerini anlatabilme
4- Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
5- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi
6- Çağın sorunları hakkında bilgi
7- Okuyan, düşünen, çözümleyen birey olma becerisi kazanma
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Temel Bilimler, Ziraat Mühendisliği ve Tarla Bitkileri disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık Ziraat Mühendisliği problemlerinde kullanabilme becerisi
2- Ziraat Mühendisliği Tarla Bitkileri alanında karmaşık problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi
3- Tarla Bitkileri alanıyla ilgili karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü eldeki imkanlar dahilinde ve söz konusu alanın mevcut durumu dikkate alınarak belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini kullanma ve uygulama becerisi
4- Ziraat Mühendisliği Tarla Bitkileri uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern araçları seçme, geliştirme ve kullanma becerisi, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi
5- Ziraat Mühendisliği Tarla Bitkileri alanında karşılaşılan karmaşık problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, alan çalışması, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
6- Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi
7- Alanında etkin rapor yazma ve yazılı olan raporları anlama ve yorumlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılabilir talimat alma ve verme becerisi
8- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9- Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10- Ziraat Mühendisliği Tarla Bitkileri alanıyla ilgili proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık;
11- Sürdürülebilir kalkınma hakkında farkındalık
12- Ziraat Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 9 2 18
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 8 2 16
Ödevler 5 1 5
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 11 11
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     62
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı yok
Yardımcı Kaynaklar -Atatürk Özel Arşivinden Seçmeler, Kültür Bakanlığı Yayınları, Ankara 1981. -Atatürk, Mustafa Kemal, Nutuk (1919-1927), (Hazırlayan, Zeynep Korkmaz), Atatürk Araştırma Merkezi Yayınları, Ankara 2000. -Atatürk’ün Söylev ve Demeçleri, C. I-II-III, Atatürk Araştırma Merkezi Yayınları, Ankara 1997. -Atatürk’ün Tamim, Telgraf ve Beyannameleri, Atatürk Araştırma Merkezi Yayınları, Ankara 1991. -İnan, Afet, Medeni Bilgiler ve Mustafa Kemal Atatürk’ün El Yazıları, Ankara 1996. -Armaoğlu, Fahir, 20. Yüzyıl Siyasi Tarihi (1914-1995), Alkım Yayınevi, İstanbul 1996. -Atatürkçülük, Atatürk’ün Görüş ve Direktifleri, I-II-III. Kitap, Genel Kurmay Başkanlığı, MEB. Yayınları, İstanbul 1988. -Ateş, Toktamış, Türk Devrim Tarihi, Der Yayınları, İstanbul, 1993. -Aybars, Ergün, Türkiye Cumhuriyeti Tarihi I, Ege Üniversitesi Basımevi, İzmir 1996. -Eroğlu, Hamza, Türk İnkılap Tarihi, MEB. Yayınları, İstanbul 1982. -Halaçoğlu, Yusuf, Ermeni Tehciri ve Gerçekler (1914-1918), TTK Yayınları, Ankara 2000. -İnan, Afet, Türkiye Cumhuriyeti ve Türk Devrimi, TTK. Yayını, Ankara 1998. -Keskin, Mustafa, Abdulkadir Yuvalı, Ayhan Öztürk, Mustafa Ekincikli, Türk İnkılabı -Kocatürk, Utkan, Atatürk’ün Fikir ve Düşünceleri, Atatürk Araştırma Merkezi Yayınları, Ankara 1999. -Lewis, Bernard, Modern Türkiye’nin Doğuşu, TTK. Anakara 1991. -Mumcu, Ahmet, Ergün Özbudun, Turhan Feyzioğlu ve diğerleri, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi, Atatürkçülük, YÖK Yayınları, Ankara 1997. -Tansel, Selahattin, Ali Güler, Atatürk, Hayatı, Düşünceleri ve Kişiliği, C. I-III, Berikan Yayınları, Ankara 2000.

Ders ile ilgili dosyalar