Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Gida Mühendisliği (y.l.) > GIDA ENDÜSTRİSİNDE KULLANILAN TATLANDIRICILAR
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
GIDA ENDÜSTRİSİNDE KULLANILAN TATLANDIRICILAR İkinci düzey GDM 524 Seçmeli 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Gıda mühendisliği lisans mezunu olmak
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. MAHMUT DOĞAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. MAHMUT DOĞAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Gıda endüstrisinde kullanılan tatlandırıcıların neler olduğunun öğrencilere öğretilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin tanımı Gıda endüstrisinde kullanılan tatlandırıcılar neler olduğu, enerji içeren tatlandırıcılar, enerji içermeyen tatlandırıcılar ve ideal bir tatlandırıcının hangi öellikleri taşıması gerektiğinin aktarılması şeklindedir.

Dersin içeriği
1- Gıda endüstrisinde kullanılan tatlandırıcılar nelerdir?
2- Enerji içeren tatlandırıcılar
3- Enerji içermeyen tatlandırıcılar
4- İdeal bir tatlandırıcı nasıl olmalıdır ?
5- Hacim oluşturan maddeler
6- Karbonhidratlara dayalı tatlandırıcıların kimyası
7- Ara sınav
8- Gıda Endüstrisinde ticareti olan tatlandırıcılardan tatlılık değeri
9- Glisemik indeks
10- Şeker alkoller
11- Duyusal özellik olarak tat
12- Nişastaya dayalı tatlandırıcılar
13- Alternatif doğal tatlandırıcı:Stevia
14- Yarıyıl sonu sınavı
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Dersi alan yüksek lisans öğrencileri, gıda endüstrisinde kullanılan tatlandırıcıları öğrenir.
2- Öğrenciler, enerji içeren ve içermeyen tatlandırıcıları öğrenerek bunların kullanım alanları hakkında bilgi sahibi olur.
3- Dersi alan öğrenciler, yapay ve doğal tatlandırıcılar hakkında bilgi sahibi olur.
4- Ders kapsamında öğrenciler glisemik indeksi öğrenirler.
5- Dersi alan öğrenciler gıda endüstrisinde ticareti olan tatlandırıcılardan tatlılık değeri hakkında bilgi sahibi olurlar.
6- Karbonhidratlara dayalı tatlandırıcılar öğrenilir.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Lisans programında edinilen birikime dayalı olarak, Gıda Mühendisliği bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirmek.
2- Bilimsel araştırma planlama, uygulama ve değerlendirme becerilerine sahip olmak.
3- Değişik disiplinlere ait bilgileri Gıda Mühendisliği alanında edindiği bilgilerle harmanlayabilmek.
4- Proses ve süreç tasarımlarında yeni ve uygulama alanı bulabilecek fikir geliştirme ve uygulayabilme becerisine sahip olmak.
5- Gıda teknolojisinde uygulanan son teknolojiler hakkında kapsamlı bilgiye sahip olmak.
6- Lisans seviyesinde ders verebilme yetisibe sahip olmak.
7- Bilişim teknolojisinden (sunum, yazım, istatistik ve grafik programları) etkin bir şekilde yararlanabilmek.
8- Alanı ile ilgili bir problemin çözümünde sorumluluk alabilecek yetkinliğe sahip olmak.
9- Bilimsel çalışmalarda eksik noktaları belirleyerek, çözüm noktasında izleyeceği yolun tayinini gerçekleştirebilecek altyapıya sahip olmak.
10- Uluslarası literatürü takip edebilecek terminolojiye hakim olmak.
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 10 2 20
Sunum / Seminer hazırlama 10 3 30
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 12 2 24
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 5 2 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     186
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Ders öğretim üyesinin kendi branşında yapmış olduğu hazırlıklar sonucunda power point sunum şeklindedir.
Yardımcı Kaynaklar Erciyes Üniversitesi Merkez Kütüphanesinde mevcut kaynaklara yönlendirme şeklindedir.

Ders ile ilgili dosyalar