Ön koşul dersleri
|
TEMEL İMMUNOLOJİ VEYA İMMUNOLOJİ-SEROLOJİ DERSLERİNİ ALMIŞ OLMAK
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
PROF. DR. FATMA MUTLU SARIGÜZEL
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. HÜSEYİN KILIÇ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. HÜSEYİN KILIÇ
|
Dersin veriliş şekli
|
Teorik ve Pratik
|
Dersin amacı
|
Otoantikorların lab.tanısını öğretmek.
|
Dersin tanımı
|
Otoimmun hastalıklarda ,otoantikorların serolojik yöntemlerle önemini belirlemek.
|
1- |
BAĞIŞIK CEVAB
|
2- |
Antijenler ve Antikorlar
|
3- |
Hasta serumlarının ve otoantikor reaktiflerinin hazırlanması,saklanması ve immunoflöresan mikroskobu hakında bilgi.
|
4- |
Otoimmunite ve otoantikor çeşitleri
|
5- |
Otoimmun hastalıklar
|
6- |
Sistemik otoantikorlar
|
7- |
ara sınav
|
8- |
ANA antjenleri
|
9- |
Anti-dsDNA,anti-ssDNA,anti-RNP
|
10- |
Çekirdekçik antijenleri,Sentromer antijenleri,
|
11- |
Anti-Mitokondrial antikor ve antijenleri (AMA)
|
12- |
Anti-Karaciğer böbrek mikrosomal antiorları ve antijenleri ANTİ-LKM
|
13- |
Anti düz kas hücre antikorları ve antijenler (ASMA)
|
14- |
Anti-Gliadin ANİJEN ve antikoru AGA,ANTİ-NÖTROFİL SİTOPLAZMİK ANTİORLAR(ANCA)...
|
15- |
Otoantikorların ELISA ve İmmonofloresan testi ile yorumu
|
16- |
Final
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Otoimmun hastalıklarda otoantikorların önemini kavramış olmak
|
2- |
|
3- |
|
4- |
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
|
|
2- |
Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
|
|
3- |
Sunum ve aktarma becerisi kazanır,
|
|
4- |
Biyoistatistik Ana bilim alanında uzmanlık düzeyinde yeterli bilgi birikimine sahip olur,
|
|
5- |
Bilimsel bakışa sahip olur,
|
|
6- |
Bilimsel bir çalışmanın nasıl planlanıp yürütüleceğini öğrenir,
|
|
7- |
Saha çalışmalarında bilgi, görgü ve beceri kazanır
|
|
8- |
Bilimsel yenilikleri takip eder,
|
|
9- |
Bağımsız çalışma ve işbirliği yapabilme becerisine sahip olur,
|
|
10- |
Sorgulayıcı, araştırıcı ve gözlemci niteliklere sahip olur,
|
|
11- |
Karşılaşılan sorunlara çözümsel bakış açısı kazanır,
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
1
|
14
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
4
|
56
|
Ödevler
|
14
|
4
|
56
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
3
|
12
|
36
|
Kısa sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
1
|
1
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
8
|
4
|
32
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
1
|
1
|
1
|
Toplam iş yükü
|
|
|
199
|
AKTS
|
|
|
8.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Basic and Clinical Immunology Seventh Ed.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Manual of Clinical laboratory Immunology Third Ed.
|
|