Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Fizyoloji (doktora) > OTOANTİKORLARIN LABARATUAR TANISI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
OTOANTİKORLARIN LABARATUAR TANISI Üçüncü düzey MİK 601 1 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri TEMEL İMMUNOLOJİ VEYA İMMUNOLOJİ-SEROLOJİ DERSLERİNİ ALMIŞ OLMAK
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör PROF. DR. FATMA MUTLU SARIGÜZEL
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. HÜSEYİN KILIÇ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. HÜSEYİN KILIÇ
Dersin veriliş şekli Teorik ve Pratik
Dersin amacı Otoantikorların lab.tanısını öğretmek.
Dersin tanımı Otoimmun hastalıklarda ,otoantikorların serolojik yöntemlerle önemini belirlemek.

Dersin içeriği
1- BAĞIŞIK CEVAB
2- Antijenler ve Antikorlar
3- Hasta serumlarının ve otoantikor reaktiflerinin hazırlanması,saklanması ve immunoflöresan mikroskobu hakında bilgi.
4- Otoimmunite ve otoantikor çeşitleri
5- Otoimmun hastalıklar
6- Sistemik otoantikorlar
7- ara sınav
8- ANA antjenleri
9- Anti-dsDNA,anti-ssDNA,anti-RNP
10- Çekirdekçik antijenleri,Sentromer antijenleri,
11- Anti-Mitokondrial antikor ve antijenleri (AMA)
12- Anti-Karaciğer böbrek mikrosomal antiorları ve antijenleri ANTİ-LKM
13- Anti düz kas hücre antikorları ve antijenler (ASMA)
14- Anti-Gliadin ANİJEN ve antikoru AGA,ANTİ-NÖTROFİL SİTOPLAZMİK ANTİORLAR(ANCA)...
15- Otoantikorların ELISA ve İmmonofloresan testi ile yorumu
16- Final
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Otoimmun hastalıklarda otoantikorların önemini kavramış olmak
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Fizyoloji bilgisini üst düzeyde kullanarak fizyoloji ile ilgili hipotezleri kurma, çözme ve geliştirebilme.
2- Fizyoloji alanına yenilik getiren bir düşünce, bilimsel yöntem, tasarım veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve uygulamayı fizyoloji alanına uygulayabilme.
3- Fizyoloji ile ilgili özgün bir araştırma sürecini uygun teknolojileri kullanarak tasarlayabilme, uygulayabilme, sonuçlandırabilme ve yönetebilme.
4- Fizyoloji alanında en yeni bilgilere ulaşabilme ve bunları sistemli bir biçimde değerlendirebilme.
5- Fizyoloji alanında gerçekleştirdiği akademik çalışmaların sonuçlarını saygın yurtiçi ve yurtdışı akademik ortamlarda sunabilme ve yayınlayabilme
6- Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirebilme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarabilme.
7- Fizyoloji alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme
8- Kendi alanı, diğer tıp alanlarında çalışanlar ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü iletişim kurma, işbirliği yapma, görüşlerini savunabilme.
9- Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 1 14
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 14 4 56
Sunum / Seminer hazırlama 3 12 36
Kısa sınavlar 1 1 1
Ara sınavlara hazırlık 1 1 1
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 8 4 32
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 1 1 1
Toplam iş yükü     199
AKTS     8.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Basic and Clinical Immunology Seventh Ed.
Yardımcı Kaynaklar Manual of Clinical laboratory Immunology Third Ed.

Ders ile ilgili dosyalar