Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
GENEL CİMNASTİK |
Birinci düzey |
REK107 |
Zorunlu |
1 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
YOK
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ HAKAN AKDOĞAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
ÖĞR.GÖR.HAKAN AKDOĞAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
YOK
|
Dersin veriliş şekli
|
YÜZ YÜZE
|
Dersin amacı
|
dersi alan öğrencilerin; düzen alıştırmaları kapsamında verilen komutlara uyabilmelerini ve komut verebilmelerini sağlamak, Kendine güven, algılama, cesaret ve yardımlaşma alışkanlığının kazandırılması, koordinasyon gelişimi, bireysel ve grup halinde müzik eşliğinde koreografi hazırlama becerisinin geliştirilmesi, liderlik yeteneğinin geliştirilmesi.
|
Dersin tanımı
|
Cimnastiğe genel bakış ve cimnastik aletlerinin tanıtımı, düzen alıştırmaları, temel duruşlar, temel duruşlar ve düzen alıştırmaları grup çalışmalarıtaşınabilir her türlü aracın kullanılabileceği, içerisinde dans, eşli hareket ve çeşitli cimnastik hareketleri kullanarak, belli bir temayı işleyerek, müzik eşliğinde estetik görsel yönden grup cimnastiği öğretimi
|
1- |
Düzen alıştırmaları, beden eğitimi derslerinde düzen alıştırmalarının yeri ve önemi
|
2- |
Düzen alıştırmalarının kapsamı, komut çeşitleri, komut bölümleri
|
3- |
Duruşlar, dizilişler, sıralanmalar, çoğalma ve azalma komutları,
yerinde say marş komutu ve uygulamaları, yerinde sayarken dönüşler,
|
4- |
İleri marş ve uygun adım marş komutu, yürüyüşte dönüşler, çarklar, koşar adım marş komutu ve uygulamaları
|
5- |
Cimnanastik ve Sportif performans açısından ısınmanın yeri ve önemi, iyi bir ısınma nasıl olur? uygulama çalışmaları ayakta yapılan duruş hareketleri
|
6- |
Denge hareketleri, yere yakın duruş hareketleri, oturma hareketleri, kuvvet ve esneme hareketleri
|
7- |
Sıçrama hareketleri, yer değiştirme ve sekme hareketleri, fiziksel taklitler (hayvan taklidi yürüyüşler)
|
8- |
Bireysel hareketler ile bireysel seri çalışmaları bireysel cimnastik serilerinin sunumu
|
9- |
Eşli hareketler, ikili, üçlü, dörtlü ve çoklu hareketler + Ara Sınav
|
10- |
Grup halinde eşli simetrik hareketler, eşli poz hareketleri, eşli kule hareketleri
|
11- |
Eşli vücut tutuşu yardımları ve iniş çalışmaları, senkron ve asenkron hareket ve uyum çalışmaları
|
12- |
Aletle cimnastik çalışmaları.(ip, top, lobut, kurdela, sağlık topu, çember, cimnastik sopası, kasa, cimnastik sırası, vb)
|
13- |
Genel cimnastik grup serisi hazırlama teknikleri ve müzik seçimi.
müzik eşliğinde koreografi hazırlama
|
14- |
müzik eşliğinde genel cimnastik koreografisi hazırlama
|
15- |
Yarıyıl Sınavı
|
16- |
-
|
17- |
-
|
18- |
-
|
19- |
-
|
20- |
-
|
1- |
DERSİ ALAN ÖĞRENCİ VERİLEN KOMUTLARI DOĞRU UYGULAR.
|
2- |
DERSİ ALAN ÖĞRENCİ DOĞRU KOMUT VERİR.
|
3- |
GENEL CİMNASTİKTE BİREYSEL DURUŞ HAREKETLERİNİ YAPAR
|
4- |
GENEL CİMNASTİKTE BİREYSEL OTURMA HAREKETLERİNİ YAPAR
|
5- |
GENEL CİMNASTİKTE KUVVET VE ESNEME HAREKETLERİNİ YAPAR
|
6- |
GENEL CİMNASTİKTE SIÇRAMA VE YER DEĞİŞTİRME HAREKETLERİNİ YAPAR
|
7- |
GENEL CİMNASTİKTE FİZİKSEL TAKLİT HAREKETLERİNİ YAPAR
|
8- |
GENEL CİMNASTİKTE BİRLEŞMİŞ HAREKETLER VE BAĞLANTILAR KULLANIR VE BİREYSEL SERİ YAPAR
|
9- |
GENEL CİMNASTİKTE İKİLİ, ÜÇLÜ, DÖRTLÜ, ÇOKLU, SİMETRİK, KULE VE EŞLİ HAREKETLER YAPAR
|
10- |
GENEL CİMNASTİKTE MÜZİK EŞLİĞİNDE GRUP SERİSİ (KOREOGRAFİ) HAZIRLAR
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Alan ile ilgili güncel bilgilere sahip olma.
|
|
2- |
Alanından edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
|
|
3- |
Alanından edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme.
|
|
4- |
Analiz edebilme, araştırmalara alanı ile ilgili verilere yönelik kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
|
|
5- |
Alanla ilgili temel spor yönetimi kavramlarını ve prensipleri tanımlayabilme.
|
|
6- |
Alan ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
|
|
7- |
Alan ile ilgili bir probleminin çözümünde gerek bireysel gerekse grup elemanı olarak sorumluluk alabilir.
|
|
8- |
Alanındaki gelişmeleri takip ederek, bulunduğu şartların getirdiği ihtiyaçlar doğrultusunda öğrenme ihtiyaçlarını belirleyerek kendini geliştirebilir.
|
|
9- |
Bir problem için yapılan analizlere dayalı alternatif çözümler formüle edebilir.
|
|
10- |
Alan ile ilgili konulardaki düşüncelerini ve çözüm önerilerini konunun uzmanı olan veya olmayan kişilerle paylaşabilir.
|
|
11- |
Bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki bilgileri takip edebilir ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilir.
|
|
12- |
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme.
|
|
13- |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme.
|
|
14- |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
|
|
15- |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
|
|
16- |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
|
|
17- |
Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.
|
|
18- |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
10
|
2
|
20
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
12
|
12
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
12
|
12
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
3
|
2
|
6
|
Toplam iş yükü
|
|
|
96
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Yalçın, H.F. (1995) Beden Eğitimi Öğretmeni El Kitabı. Ankara. Gazi Üniversitesi Yayınları. * Okuliçi Beden Eğitimi ve Spor ve İzcilik Dairesi Başkanlığı. (1997) İlk- Ortaöğretim Kurumları Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Ders İçi ve Ders dışı Çalışmaları Rehberi. Ankara. Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları. * Yılbar, N. (1971) Öğretim ve Yardım Usülleri İle Aletli Cimnastik. Istanbul. Milli Eğitim Basımevi.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Mengütay, S. (1992) Artistik Cimnastik Temel Teknik Hareketlerin Öğretim Yöntemleri ve Yardım Şekilleri. İstanbul. Marmara Üniversitesi yayınları. * Özer, M. K. (1989) Artistik Cimnastik Antrenmanın Temelleri. Ankara. Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü Spor Eğitim Dairesi Yayınları. * Özhebeş, Z. (1984) Artistik Cimnastikte Halka Becerileri.Istanbul. Yaprak Matbaacılık. * Özhabeş, Z. (1984) Aletli Cimnastikte Atlama Beygiri Becerileri. Istanbul. Yaprak Matbaacılık.
|
|