Giriş | English

Lisans > Edebiyat Fakültesi > Çerkez Dili ve Kültürü > ÇERKES DİLİ ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ÇERKES DİLİ ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ I Birinci düzey ÇER 413 Seçmeli 7 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Elbette yabancı dil olarak gelecek öğretmenler Kabardey Dili eğitiminde lider disiplinlerden biridir. Bu ders bir bilim olarak öğretim yöntemleri Kabardey Dili gelişiminde mevcut durumu ile öğrenci ve eğilimleri tanıtmaktır ve yabancı dil olarak Kabardey Dili öğretirken pedagojik becerilerin öğrenciler-filologların oluşumu üzerine odaklanmıştır. Tabii öğretmeni Doğu Çerkesçesi mesleki yeterlilik oluşumu odaklanır. ders içeriği Kabardey-Çerkez filoloji temel konulara dayanmaktadır.
Eğitimin dili Çerkez
Koordinatör DOÇ. IRINA ÖZDEN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. IRINA ÖZDEN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı DOÇ. IRINA ÖZDEN
Dersin veriliş şekli yüz-yüze
Dersin amacı Öğrenciler için gelecekteki mesleki faaliyetlerinin temeli olarak dilsel bir üs oluşumu; Öğrencilerin Kabardey-Çerkes dilini yabancı dil olarak öğretme organizasyonuna modern yaklaşımları ile aşina olmaları; Kabardino-Çerkes dilini yabancı dil olarak öğretme sürecinde öğrencilerin mesleki pedagojik faaliyetlerinin ve etkinliklerinin planlanması ve düzenlenmesi
Dersin tanımı Ders, pedagojinin temel kuramsal hükümlerinden ve Kabardey-Çerkes dilinin yabancı dil olarak öğretilmesinin metodolojisinden oluşmaktadır.

Dersin içeriği
1- Giriş. Kabardey-Çerkes dilini öğretme amaçları ve görevleri. Bu disiplinin diğer disiplinler ile ilişkisine kısa bir bakış.
2- Ders türleri Ders planı Mevcut literatürün gözden geçirilmesi.
3- Kabardey-Çerkes dili ve edebiyatının öğretilmesinde modern eğitim teknolojileri.
4- Kabardey-Çerkes dilinde okuma ve yazma öğretiminin yöntemsel özellikleri
5- Fonetik ve ortopertik öğretmenin yöntemsel özellikleri. Fonetik çalışmanın önemi.
6- Öğretme kelime dağarcığının özellikleri.
7- Metin ile işin organizasyonu.
8- sınav.
9- Metin ile çalışma türleri.
10- Bölüm Morfoloji çalışma yöntemleri. Yazımın kazanılması için kelime oluşumu çalışması için morfoloji derslerinin değeri.
11- Konuşma gelişiminin öğretim yöntemlerinin özellikleri. Konuşma gelişiminin sözlü ve yazılı eserleri
12- Konuşma gelişimini öğretme yöntemleri. Sözlü konuşmanın gelişimi. Diyaloglar ve monologların oluşturulması.
13- Yazılı konuşma gelişimi. Bir arkadaşa mektup. Kitabın geri bildirimi.
14- Sözdizimsel yapıların öğretilmesi özellikleri
15- sınav.
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrenciler, kendi dillerini, bireysel yeteneklerini ve iletişimsel ve dilsel yeteneklerini göz önünde bulundurarak, belirli bir yabancı telefon grubuyla ilgili öğrenme sürecini ve öğrenme araçlarını analiz etmeyi öğreneceklerdir;
2- Derslerin amaçlarını formüle etmek, dersleri incelemek, dersin yöntemsel yapısını düşünmek.
3- dersin amaçlarına uygun eğitim materyalleri, yöntemleri, yöntemleri ve eğitim araçlarını seçmek; Ders özetleri geliştirmek, teknik eğitim araçlarını etkin kullanmak,
4- ...
5- ...
6- ...
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Çerkesçe okuma-yazma, dinleme-konuşma becerilerini ileri düzeyde geliştirir. Ulusal ve uluslararası platformlarda, kendisini etkili bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilecek Çerkesçe dil yeterliğini kazanır.
2- Çerkes edebiyatına ait farklı türden eserleri; bu eserlerin tarihi, kültürel ve sosyal bağlamını öğrenir.
3- Çerkes dilinin yapısını, özelliklerini ve gelişimini öğrenir. Dilbilgisi, ses bilgisi, söz-dizim, anlambilim, biçembilim, söylembilim ve derlembilim konularında yetkinlik kazanır.
4- Çerkesçeden Türkçeye, Türkçeden Çerkesçeye farklı alanlardan her seviyede metinleri tercüme edebilecek bilgi ve yetkinliğe sahip olur.
5- Alanıyla ilgili en son bilgi ve teknolojileri öğrenir. Türkiye ve dünyanın farklı ülkelerinde Çerkes dili alanında mesleğini icra edecek bilgi, beceri ve yetkinliğe sahip olur.
6- Dilbilim, yabancı dil öğretimi, edebiyat eleştirisi ve metin çevirisi gibi alanlarda yeterli bilgi ve birikime sahip olur. Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri ilgili alanlarda da kullanabilecek yetkinliğe sahiptir.
7- Mesleği ile ilgili alanlarda karşılaşılan problemleri tanımlar ve bu konuda beklentileri karşılayacak çözümler geliştirir. Karşılaşılan problemlerin çözümü için ilgili kurumlar ile iş birliği yapma ve çözüm geliştirme becerisi kazanır.
8- Mesleki etik ve sorumluluk bilinci gelişir.
9- Disiplinlerarası bilgi birikimi ve bakış açısı kazanır. Programda yer alan disiplinlerarası dersler sayesinde dil ve edebiyat çalışmalarının farklı diğer disiplinler ile ilişkisini öğrenir. Disiplinlerarası bilgisini ve birikimini kullanabilecek yetkinliğe sahip olur.
10- Edebiyat ve Dil Kuramlarını bilir. Eleştirel ve analitik düşünme becerisi geliştirir. Sahip olduğu kuramsal bilgiyi ve eleştirel birikimi etkili olarak kullanır.
11- Bireysel olarak ve grup içinde uyumlu çalışır. Mesleği ile ilgili proje, inovasyon ve ARGE çalışmaları geliştirme ve uygulama becerisi kazanır.
12- Mesleğine özgün birikimi kullanarak kültürel farklılıkları dikkate alan, evrensel standartlara uygun karşılaştırmalı bir araştırma, eğitim ve öğretim anlayışı geliştirir.
13- Mesleki ve bireysel alanlarda yaşam boyu öğrenme becerisine ve yetkinliğine sahip olur.
14- Edebiyat kültürü içinde çevre, ırk, cinsiyet, din ve ekonomik konularda bilgi ve anlayış sahibi olur. Bu konularda topluma bilgi, birikim ve düşünce olarak katkı sağlayabilecek farkındalık geliştirir.
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 0 0 0
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     0
AKTS     0.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   0

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Rus edebi dilinin tarihi ve Rusya''''daki Kafkasya halklarının ulusal dilleri (Kabardey-Balkar Cumhuriyeti) : öğretim kılavuzu / V.A. Kumpan, I.K. Inchieva. - Krasnodar : Devlet Bütçe Eğitim Kurumu IRO Krasnodar bölgesi, 2016. - 108 с. - 0.00
Yardımcı Kaynaklar Inchieva I.K.,Fokicheva R.A. Çerkes edebiyatı ve dili derslerinde, ders dışı etkinliklerde modern pedagojik teknolojilerin kullanımı. Çerkes dili içinde. Metodik el kitabı. Nalçik : Kab.-Balk. ün. üniversitesi, 2013 - 166 s. http://lib.kbsu.ru

Ders ile ilgili dosyalar