Giriş | English

Lisans > Güzel Sanatlar Fakültesi > Müzik > DENTAL SERAMİKLERDE LAB.İŞLEMLERİ VE KÖPRÜ DİZAYNL
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
DENTAL SERAMİKLERDE LAB.İŞLEMLERİ VE KÖPRÜ DİZAYNL Birinci düzey DPT 608 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yüksek lisansı bitirmiş olmak
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. AYŞEGÜL GÜLERYÜZ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. AYŞEGÜL GÜLERYÜZ GÜRBULAK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı yok
Dersin veriliş şekli Teorik
Dersin amacı Bu dersin amacı öğrenciye dental seramik sistemlerinin tasarım ve uygulamalarını teorik ve pratik olarak öğretmektir.
Dersin tanımı Dental seramik disiplinleri

Dersin içeriği
1- Feldspatik porselen restorasyonların üretimi ve klinik uygulama prosedürleri
2- Lösit ve lityum disilikat esaslı porselen restorasyonların üretimi ve klinik uygulama prosedürleri
3- Alumina esaslı porselen restorasyonların üretimi ve klinik uygulama prosedürleri
4- Zirkonyum esaslı porselen restorasyonların üretimi ve klinik uygulama prosedürleri
5- Nano- seramikler
6- Monolitik zirkonyanın uygulama alanları
7- Gözlem
8- Klinik pratik
9- Klinik pratik
10- Klinik pratik
11- Gözlem
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Tam seramik restorasyonları sınıflandırabilme.
2- Tam seramik restorasyonları uygulayabilme.
3- Tam seramik restorasyonların laboratuvar aşaması
4- Tam seramik restorasyonlarda renk alma
5- Tam seramik restorasyonlarda simantasyon
6- Tam seramik restorasyonlarıda karşılaşılan problemler
7- Tam seramik restorasyonları da güncel gelişmeler
8- Tam seramik restorasyonlarda tamir yöntemleri
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Güncel sanat kavramlarını anlamak ve ilişkiler kurarak açıklayabilmek
2- Müzik sanatının temel dinamiklerini anlamak, tarihini öğrenmek ve güncelle ilişkilendirebilmek
3- Alanının terminolojisini öğrenmek, kendi yazı ve sunularında sanatın dilini etkili kullanmak
4- Alanında kullanılan yeni yöntem -teknikleri bilmek ve özgün çalışmaların gerçekleştirilebilmesinde kullanabilmek
5- Araştırma yöntem - tekniklerini bilmek ve alanında uygulayabilmek
6- Alanında proje geliştirmek, projesini uygulayarak hayata geçirebilmek
7- Etik kurallara uymak ve sosyal sorumluluk bilinci taşıyabilmek
8- Alanında paylaşıma açık sanatsal etkinlikler düzenlemek; Yaptığı çalışmaları etkili bir şekilde sunabilmek
9- Güncel yayınları, oluşum ve aktiviteleri (konserleri) takip etmek, katılımcı olabilmek
10- Evrensel, ulusal, yerel sanat ve tasarım değerlerinin farkında olabilmek
11- Herhangi bir sanatsal etkinliği (konser, dinleti vb.) çözümleyici ve eleştirel bakış açısı ile değerlendirebilmek
12- Alanın gerektirdiği bilgisayar programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini sanatsal anlamda kullanabilmek
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 17 4 68
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 17 3 51
Ödevler 5 2 10
Sunum / Seminer hazırlama 1 1 1
Kısa sınavlar 2 1 2
Ara sınavlara hazırlık 1 0 0
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 4 4
Laboratuvar 2 2 4
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 1 1
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 1 1 1
Toplam iş yükü     145
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 4 0
Ödev 1 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   0

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar