Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
FİZİK LABORATUVARI |
Birinci düzey |
KFZ104 |
Zorunlu |
2 |
2.00 |
2.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok.
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. AYHAN GÜLDESTE
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof. DR. Mustafa GENÇASLAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Arş. Gör. Murat BALCI, Arş. Gör. Çağlar PALA, Öğr. Gör. Dr. Osman KAHVECİ, Öğr. Gör. Nejdet PARAN
|
Dersin veriliş şekli
|
Uygulama
|
Dersin amacı
|
Mekanik fizik ve elektrik-manyetizma fiziği ile ilgili konularda görsel uygulamalar yaparak teorik olarak öğrenilen konuların kavranmasını sağlamak.
|
Dersin tanımı
|
1-Newton mekaniğinde verilen temel konuların uygulamalı olarak öğrencilere verilmesi.
2- Elektrik ve Manyetizma dersinde verilen temel konuların uygulamalı olarak öğrencilere verilmesi.
|
1- |
Laboratuvarda çalışma şartları ve prensipleri.
|
2- |
Fiziksel ölçümler ve hata hesabı, grafik çizme.
|
3- |
Ölçme ve hatalar.
|
4- |
Eğik Düzlem
|
5- |
Merkezcil kuvvet
|
6- |
Tork hesabı
|
7- |
Basit sarkaç
|
8- |
Seri RLC deneyi empedans-akım hesaplamaları
|
9- |
Manyetik alanın temel birimler cinsinden tayini
|
10- |
Seri RC deneyinde sığanın deneysel yoldan tayini
|
11- |
Akım ve Direnç ölçümleri
|
12- |
Telafi deneyi
|
13- |
Telafi deneyi
|
14- |
Final Sınavı
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Konuyla ilgili deney düzeneğini kurar ve deneyi nasıl yapacağını bilir.
|
2- |
Sahip olduğu teorik bilgilerle deney sonuçlarını karşılaştırabilir ve yorumlayabilir.
|
3- |
Bağımsız uygulama yeteneklerini ortaya koyabilir.
|
4- |
Deneysel verileri nasıl değerlendireceğini bilir.
|
5- |
Karşılaşılan durumlara, fizik prensiplerinin nasıl uygulandığını açıklayabilir, laboratuvar aletlerini kullanarak ölçüm ve hesaplamalar yapabilir.
|
6- |
Problemler ile fiziksel kanun ve prensipler arasında bağlantı kurabilir.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Ortaöğretimde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç, gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olabilme becerisi
|
|
2- |
Matematik, fen ve kimya alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme becerisi
|
|
3- |
Bilimsel ve etik değerlere sahip olma yetkinliği.
|
|
4- |
Kimya alanıyla ilgili uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek.
|
|
5- |
Mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme yetkinliği
|
|
6- |
Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme, sorgulayabilme ve öğrenmeyi yönlendirebilme yetkinliği
|
|
7- |
Sorunlara çözüm önerme yetkinliği.
|
|
8- |
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nitel ve nicel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme yetkinliği
|
|
9- |
Bir yabancı dili kullanarak Kimya alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile etkin iletişim kurabilme yetkinliği
|
|
10- |
Kimya alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ve bu yolla doğru bilimsel kaynaklara ulaşabilme yetkinliği
|
|
11- |
Kimya alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olma yetkinliği
|
|
12- |
Çevre koruma, iş/laboratuvar güvenliği bilinci.
|
|
13- |
Disiplinlerarası konularda/gruplarda çalışabilme becerisi
|
|
14- |
Uygulama için gerekli olan modern cihazları kullanabilme becerisi.
|
|
15- |
Kimya ve ilgili alanlarda dünyadaki yenilikleri ve gelişmeleri takip edebilme yetkinliği
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
10
|
1
|
10
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
10
|
1
|
10
|
Ödevler
|
5
|
1
|
5
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
10
|
1
|
10
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
10
|
1
|
10
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
46
|
AKTS
|
|
|
2.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
0
|
Kısa sınav
|
10
|
20
|
Ödev
|
5
|
20
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
1-Mekanik Laboratuvari Deney Kitapçigi,
2-Elektrik ve Manyetizma Laboratuvari Deney Kitapçigi.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
1-Resnick, ve D. Halliday Fiziğin temelleri, ; Çev.: C.Yalçın, Arkadaş yayınları, 1996.
2- Serway, Fen ve Mühendislik İçin Fizik Palme Yayıncılık, Çev.Edit. Kemal Çolakoğlu, 2002, Ankara.
3- Fishbane,P.M., Gasiorowicz,S., Thornton,S. T.,Temel Fizik, Arkadaş yayıncılık,2003.
|
|