Giriş | English

Lisans > Güzel Sanatlar Fakültesi > Resim > KOMPOZİSYON
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
KOMPOZİSYON Birinci düzey RESUS004 Seçmeli 3 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ DR. SEVGİ ÇAL
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ NAZIM MAMMADOV
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Anlatım, uygulama
Dersin amacı Öğrencilerin, Sanatın en önemli unsurlarından biri olan kompozisyonun temellerini kavramalarını ve sanat pratiklerinde kullanabilmelerini sağlamak
Dersin tanımı Kompozisyonun temel kavramları, çeşitleri ve sanat tarihi boyuunca kullanımı tanıtılacaktır. Edinilen bilgiler ışığında öğrenciler, farklı konularda ve amaca yönelik çeşitli kompozisyon türlerini kullanma becerisini elde edeceklerdir.

Dersin içeriği
1- Ders içeriğini tanıtma
2- kompozisyon kavramı ve tarihsel gelişimini tanıtma
3- kompozisyon kavramı ve tarihsel gelişimini tanıtma
4- Kompozisyon türlerini amaca yönelik kullanımına ilişkin örnek araştırma ödevi
5- Kompozisyon türlerini amaca yönelik kullanımına ilişkin örnek araştırma ödevi
6- Amaca yönelik Kompozisyon oluşturma çalışmaları
7- Ara sınav
8- Amaca yönelik Kompozisyon oluşturma çalışmaları
9- Amaca yönelik Kompozisyon oluşturma çalışmaları
10- Amaca yönelik Kompozisyon oluşturma çalışmaları
11- Araştırma ödevi
12- Araştırma ödevine uygun uygulama
13- Araştırma ödevin sunumu
14- Final sınavı
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Kompozisyonun sanat alanında Tarihsel gelişimini bilme ve ifade debilme
2- Kompozisyonun temel kavramlarını bilme ve kullanabilme
3- Amaca uygun kompozisyon oluşturma becerisini gelişitrme
4- Sanat pratiklerinde uygun kompozisyon oluşturabilme
5- araştırma ve proje oluşturabilme
6- Bireysel ve grup içinde çalışabilme
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Özgün düşünme: Verilen bir ödev veya kendi projesi için bireysel veya takım çalışmasında kullanılmak üzere özgün düşünceler geliştirebilme, kavram, teklif, çözüm ve kanıt üretebilme,
2- Yeni fikir üretme: İnceleme, araştırma, görselleştirme ve hayal etme süreçlerinde ıraksak ve yakınsak düşünme yeterliliği gösterebilme, orijinal ve yeni bakış açısı sunan fikir üretebilme,
3- Etkinlik yönetme: Bir etkinliğin başlangıcından sonucuna kadarki süreçlerini; amaca uygun malzeme, yöntem, teknik ve ortamı seçebilme, düzenleme ve yönetme becerilerini gösterebilme
4- Taslama, tasarı, tasarıma ulaşma: Fikir üretiminden sonuç üretimine işe kadar, çalışmanın tüm süreçlerini yönetebilme ve hedeflenen sonuca ulaşabilme,
5- Üretme motivasyonu kazanma: Girişimci ve üretken davranış biçimi kazanarak, çalışma tempo ve disiplini içinde üretkenlik gösterebilme,
6- Kendini Yönetme: Bağımsız düşünme, hedef oluşturma, üretim ve çalışma süreçlerini yöneterek, zamanında iş teslim edebilme disiplini geliştirebilme
7- Alan yazını takip etme: Alanın dil ve terminolojisine hakim olma; kendini geliştirmek ve güncel sanata hakim olabilmek için alan yazını takip edebilme,
8- Etik değerlere uyma: Eğitim sürecinde, sanatsal etkinliklerde ve gerçekleştirdiği sanat pratiklerinde, alan etiğine ve alan disiplinine sahip olabilme
9- Paydaşlarla iletişim kurma: Dış paydaşlarla iletişim etkinliklerine dahil olabilme, dış ve iç paydaşlarla ilişkiler, sanat tüketicisi, sanat piyasası, iş partnerleri ile takım çalışmaları gerçekleştirebilme,
10- Çağdaş teknolojileri kullanma: Farklı ve çağdaş teknolojileri etkili şekilde kullanabilme, bu teknolojilerin kullanıldığı çalışmalara dahil olabilme,
11- Disiplinler arası çalışmalar yapma: Güncel sanat pratiklerinde disiplinler arası çalışmalarda yer alabilme, disiplinler arası yaklaşım ve yöntemleri kullanabilme,
12- Eleştirel yaklaşım: Eleştirel düşünme becerilerini kullanarak yeni bilgileri, farklı uygulamaları kavrama ve analiz edebilme; alan araştırmalarını değerlendirebilme, özgün eleştiri geliştirebilme,
13- Grup çalışması yapma: Alan dahilinde ziyaretler, sanat etkinlikleri gibi faaliyetlerde grup çalışması içinde görev alabilme, işbirliği yapabilme, iletişim kurabilme
14- İfade: Fikir ve üretimlerini görsel, yazılı, sözlü, ifade edebilme, geri dönütleri kullanarak fikrini ya da üretimini geliştirebilme,
15- Çalışma disiplini ve gelişme azmi: Alanda disiplinli çalışmaya ve kendini geliştirmeye istekli ve açık olabilme. Kendine hedefler belirleme, hedefleri doğrultusunda çalışma azmi gösterebilme; alanda gelişimine katkı sağlayacak süreçlere dahil olma ve bunların sürekliliğini sağlayabilme,
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 4 40
Ödevler 1 1 1
Sunum / Seminer hazırlama 1 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 1 1
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 1 1
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     101
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 30
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 10
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   10
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   50
Genel toplam   60

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı ---
Yardımcı Kaynaklar İnternet kaynakları, kütüphane

Ders ile ilgili dosyalar