Giriş | English

Lisans > Güzel Sanatlar Fakültesi > Müzik > KİTLE İLETİŞİMİNDE İNGİLİZCE
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
KİTLE İLETİŞİMİNDE İNGİLİZCE Birinci düzey İÖP 009 3 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Bu ders için önkoşul bulunmamaktadır.
Eğitimin dili İngilizce
Koordinatör ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ HALE ORTAKÖYLÜOĞLU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli
Dersin amacı Bu ders öğrencilerin İngilizce iletişim kurmasını sağlamak için iletişimsel görevler sunmayı amaçlamaktadır.
Dersin tanımı Etkili bir iletişim durumunda kullanılan örüntülerin, kültüre özgü ifadelerin ve sözcüklerin öğretiminde çeşitli özgün materyaller, bağlamlar ve durumlar kullanılacaktır. İşitsel-görsel materyallerin, gerçek yaşam durumlarını temsil etme ve gerekli becerleri uygulama olanağı sağlamasından dolayı, farklı iletişim bağlamlarında edimbilimsel farkındalık yaratmak ve uygun dil kullanımı sağlamak için film kesitlerinden, bu ders için özel tasarlanmış videolardan, gazete, dergi ve kısa anlatı metinlerinden yararlanılacaktır. Dersin önemli bir bileşenini oluşturan dinleme becerisi, konuşma becerisiyle bütünleştirilerek sunulacaktır.

Dersin içeriği
1- Bağlam nedir? Özellikleri nelerdir?
2- Dil öğeleri nelerdir?
3- Bağlamlar arası dil öğeleri
4- Mahkemede kullanılan dil öğelerinin incelenmesi
5- Kuaför salonlarındaki dil öğelerinin incelenmesi
6- Hava alanındaki dil öğelerinin incelenmesi
7- Alışveriş merkezlerindeki dil öğelerinin incelenmesi
8- Sipariş vermede kullanılan dil öğelerinin incelenmesi
9- Araba kiralamada kullanılan dil öğelerinin incelenmesi
10- Ev kiralamada kullanılan dil öğelerinin incelenmesi
11- Hastanede kullanılan dil öğelerinin incelenmesi
12- Otel, kütüphane vs. kayıtta kullanılan dil öğelerinin incelenmesi
13- Ulaşımda kullanılan dil öğelerinin incelenmesi
14- Üniversite vs. kayıtta kullanılan dil öğelerinin incelenmesi
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrenciler farklı iletişim bağlamlarında uygun dil kullanımları hususunda farkındalık kazanacaktır.
2- Öğrenciler etkili bir iletişim durumunda kullanılan örüntülerin, kültüre özgü ifadelerin kullanımı konusunda farkındalık kazanacaklardır.
3- Öğrenciler farklı iletişim bağlamlarında film kesitlerini, bu ders için özel tasarlanmış videoları, gazete, dergi ve kısa anlatı metinlerini analiz etme becerisi kazanacaklar ve dolayısıyla edimbilimsel farkındalık kazanacaklardır.
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Güncel sanat kavramlarını anlamak ve ilişkiler kurarak açıklayabilmek
2- Müzik sanatının temel dinamiklerini anlamak, tarihini öğrenmek ve güncelle ilişkilendirebilmek
3- Alanının terminolojisini öğrenmek, kendi yazı ve sunularında sanatın dilini etkili kullanmak
4- Alanında kullanılan yeni yöntem -teknikleri bilmek ve özgün çalışmaların gerçekleştirilebilmesinde kullanabilmek
5- Araştırma yöntem - tekniklerini bilmek ve alanında uygulayabilmek
6- Alanında proje geliştirmek, projesini uygulayarak hayata geçirebilmek
7- Etik kurallara uymak ve sosyal sorumluluk bilinci taşıyabilmek
8- Alanında paylaşıma açık sanatsal etkinlikler düzenlemek; Yaptığı çalışmaları etkili bir şekilde sunabilmek
9- Güncel yayınları, oluşum ve aktiviteleri (konserleri) takip etmek, katılımcı olabilmek
10- Evrensel, ulusal, yerel sanat ve tasarım değerlerinin farkında olabilmek
11- Herhangi bir sanatsal etkinliği (konser, dinleti vb.) çözümleyici ve eleştirel bakış açısı ile değerlendirebilmek
12- Alanın gerektirdiği bilgisayar programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini sanatsal anlamda kullanabilmek
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 28 392
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 28 392
Ödevler 14 14 196
Sunum / Seminer hazırlama 14 14 196
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 14 14 196
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 14 28 392
Toplam iş yükü     1764
AKTS     71.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 2 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar