Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
KİTLE İLETİŞİMİNDE İNGİLİZCE |
Birinci düzey |
İÖP 009 |
|
3 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Bu ders için önkoşul bulunmamaktadır.
|
Eğitimin dili
|
İngilizce
|
Koordinatör
|
ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ HALE ORTAKÖYLÜOĞLU
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
|
Dersin veriliş şekli
|
|
Dersin amacı
|
Bu ders öğrencilerin İngilizce iletişim kurmasını sağlamak için iletişimsel görevler sunmayı amaçlamaktadır.
|
Dersin tanımı
|
Etkili bir iletişim durumunda kullanılan örüntülerin, kültüre özgü ifadelerin ve sözcüklerin öğretiminde çeşitli özgün materyaller, bağlamlar ve durumlar kullanılacaktır. İşitsel-görsel materyallerin, gerçek yaşam durumlarını temsil etme ve gerekli becerleri uygulama olanağı sağlamasından dolayı, farklı iletişim bağlamlarında edimbilimsel farkındalık yaratmak ve uygun dil kullanımı sağlamak için film kesitlerinden, bu ders için özel tasarlanmış videolardan, gazete, dergi ve kısa anlatı metinlerinden yararlanılacaktır. Dersin önemli bir bileşenini oluşturan dinleme becerisi, konuşma becerisiyle bütünleştirilerek sunulacaktır.
|
1- |
Bağlam nedir? Özellikleri nelerdir?
|
2- |
Dil öğeleri nelerdir?
|
3- |
Bağlamlar arası dil öğeleri
|
4- |
Mahkemede kullanılan dil öğelerinin incelenmesi
|
5- |
Kuaför salonlarındaki dil öğelerinin incelenmesi
|
6- |
Hava alanındaki dil öğelerinin incelenmesi
|
7- |
Alışveriş merkezlerindeki dil öğelerinin incelenmesi
|
8- |
Sipariş vermede kullanılan dil öğelerinin incelenmesi
|
9- |
Araba kiralamada kullanılan dil öğelerinin incelenmesi
|
10- |
Ev kiralamada kullanılan dil öğelerinin incelenmesi
|
11- |
Hastanede kullanılan dil öğelerinin incelenmesi
|
12- |
Otel, kütüphane vs. kayıtta kullanılan dil öğelerinin incelenmesi
|
13- |
Ulaşımda kullanılan dil öğelerinin incelenmesi
|
14- |
Üniversite vs. kayıtta kullanılan dil öğelerinin incelenmesi
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Öğrenciler farklı iletişim bağlamlarında uygun dil kullanımları hususunda farkındalık kazanacaktır.
|
2- |
Öğrenciler etkili bir iletişim durumunda kullanılan örüntülerin, kültüre özgü ifadelerin kullanımı konusunda farkındalık kazanacaklardır.
|
3- |
Öğrenciler farklı iletişim bağlamlarında film kesitlerini, bu ders için özel tasarlanmış videoları, gazete, dergi ve kısa anlatı metinlerini analiz etme becerisi kazanacaklar ve dolayısıyla edimbilimsel farkındalık kazanacaklardır.
|
4- |
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Güncel sanat kavramlarını anlamak ve ilişkiler kurarak açıklayabilmek
|
|
2- |
Müzik sanatının temel dinamiklerini anlamak, tarihini öğrenmek ve güncelle ilişkilendirebilmek
|
|
3- |
Alanının terminolojisini öğrenmek, kendi yazı ve sunularında sanatın dilini etkili kullanmak
|
|
4- |
Alanında kullanılan yeni yöntem -teknikleri bilmek ve özgün çalışmaların gerçekleştirilebilmesinde kullanabilmek
|
|
5- |
Araştırma yöntem - tekniklerini bilmek ve alanında uygulayabilmek
|
|
6- |
Alanında proje geliştirmek, projesini uygulayarak hayata geçirebilmek
|
|
7- |
Etik kurallara uymak ve sosyal sorumluluk bilinci taşıyabilmek
|
|
8- |
Alanında paylaşıma açık sanatsal etkinlikler düzenlemek; Yaptığı çalışmaları etkili bir şekilde sunabilmek
|
|
9- |
Güncel yayınları, oluşum ve aktiviteleri (konserleri) takip etmek, katılımcı olabilmek
|
|
10- |
Evrensel, ulusal, yerel sanat ve tasarım değerlerinin farkında olabilmek
|
|
11- |
Herhangi bir sanatsal etkinliği (konser, dinleti vb.) çözümleyici ve eleştirel bakış açısı ile değerlendirebilmek
|
|
12- |
Alanın gerektirdiği bilgisayar programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini sanatsal anlamda kullanabilmek
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
28
|
392
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
28
|
392
|
Ödevler
|
14
|
14
|
196
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
14
|
14
|
196
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
14
|
14
|
196
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
14
|
28
|
392
|
Toplam iş yükü
|
|
|
1764
|
AKTS
|
|
|
71.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
2
|
100
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|