Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Biyoloji (yl. Yabanci Dil) > PROTEIN RESEARCH METHODS
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
PROTEIN RESEARCH METHODS İkinci düzey BIOL 576 Seçmeli 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör PROF. DR. SERVET ÖZCAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. ABDURRAHMAN AYVAZ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli Yüz yüze, projeksiyon slaytları ile metin, animasyon ve video sunumu verilir. Ayrıca mekanizmaları açıklamak için bilgisayrdaki çizim programlarından ve online kaynaklardan da yararlanılır.
Dersin amacı Bu dersin amacı, günümüz protein bilimini iyi bir şekilde anlamak ve öğrencilerin bu alandaki güncel araştırma literatürü hakkında eleştirel düşünebilmelerini sağlamaktır. ALso, protein gradyanında yoğunluk gradyanlı ultrasantrifüj ve diğer ileri laboratuvar teknikleri kullanarak, protein izolasyonu ve saflaştırılması, protein kullanımı ve ölçümü, jel elektroforezi, western immunoblot, ELISA, kolon kromatografisi, HPLC, GCMS, NMR ve lipoprotein ayrımı gibi bir dizi konuyu ele alacağız.
Dersin tanımı Kimyasal reaksiyonları hızlandıran, hücre şeklini belirleyen, gelişme ve hücre cevaplarını düzenleyen ve çeşitli maddelerin taşınmasını sağlayan proteinler yaşam için son derece önemli olan makromoleküllerdir. Bu ders kapsamında, proteinlerin yapısı, sınıflandırılması, belirlenmesi ve karakterizasyonu belirlemek için yaygın olarak kullanılan metotlar ele alınıp incelenecektir.

Dersin içeriği
1- Biyolojik moleküllerin anlaşılması için önemli olan temel kavramlara giriş,
2- Amino Asitler, Peptidler ve Proteinler
3- Proteinlerin bileşenleri ve bu bileşenlerin bir proteinin aktif ve dinamik şeklinin oluşumuna etkisi
4- Çeşitli protein sınıflarının yapı ve fonksiyonlarının incelenmesi
5- Protein şekli ve bağlanması işlevini nasıl belirler,
6- Neden küçük moleküller fonksiyon ve transport proteinlerinin doğası için önemlidir?
7- Belirli bir proteini saflaştırmak için kullanılabilecek yöntemler.
8- Proteinlerin konsantrasyonunu, moleküler ağırlığını, yapısını ve hücre fonksiyonuna katkılarını belirleyen yöntemler.
9- SDS-PAGE
10- İzoelektrik Odaklama
11- Kromotografik Yöntemler
12- İki boyutlu Jel Elektroforezi
13- WESTERN BLOTT
14- Proteinlerin tanımlanması ve karakterizasyonu
15- Edman degradasyonu ve mass spektrometri
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- • Bilişsel beceriler - Protein yapı-fonksiyon ilişkileri ile ilgili olarak moleküler düzeyde temel unsurların öğrenilmesi, protein yapı ve fonksqiyonu hakkında teorik ve deneysel bilgiler edinir.
2- • Öğrenme becerileri - yapısal biyokimya hakkında bilimsel bir metnini okuma, anlama ve eleştirme becerisi. - Bu bilgileri, hem nitel hem de nicel açıdan bir araştırma projesinin amaçlarını ve / veya sonuçlarını değerlendirmek için kullanma becerisi edinir.
3- Pratik ve konuya özgü beceriler - Biyokimya ve moleküler biyoloji alanındaki bilgileri bir protein mühendisliği projesine uygulayabilme ve Analitik problem çözme yaklaşımı önerebilme becerisi edinir.
4- İletişim becerileri - ilgili bilgileri tanımlama ve ifade etme yeteneği kazanır ve pratik yaparak, okuyarak, yazarak ve konuşarak etkili iletişim becerileri edinir ve ayrıca bilimsel bilgiyi sürdürme ve sunma becerisi kazanır.
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilgiyi değerlendirme,yorumlama ve uygulama yapma gibi bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bilgiye ulaşır
2- Biyoloji alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirir, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanır
3- Biyoloji alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulayarak, çözüm yöntemi geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirerek, gerektiğinde uygular
4- Biyoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır
5- Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir
6- Biyoloji alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir
7- En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olur (Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi)
8- Biyoloji alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve geliştirir
9- Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretir ve denetler
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 2 6 12
Sunum / Seminer hazırlama 1 2 2
Kısa sınavlar 1 2 2
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 5 5
Laboratuvar 2 10 20
Arazi çalışması 1 2 2
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 4 10 40
Toplam iş yükü     187
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 60
Kısa sınav 2 20
Ödev 2 20
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Principles and Techniques of Biochemistry and Molecular Biology Seventh edition Edited by Keith WILSON AND John WALKER
Yardımcı Kaynaklar INTRODUCTION TO PROTEOMICS, By DANIEL C. LIEBLER, PhD, Humana Press Totowa, NJ

Ders ile ilgili dosyalar