Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
CORPORATE FINANCE |
Birinci düzey |
A-İŞL305 |
Zorunlu |
5 |
5.00 |
5.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
İNGİLİZCE
|
Koordinatör
|
PROF. DR. LEVENT ÇITAK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. LEVENT ÇITAK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Ders temelde yüz yüxe anlatım yolu ile işlenecektir. Buna ilaveten sınıf içi tartışma yoluyla öğrencilerin derse katılması beklenmektedir.
|
Dersin amacı
|
Dersin temel amacı öğrencilere finansal kavramlara hakim olarak işletmelerin temel finansal problemlerini ve temel finansal verileri analiz etme becerilerinin kazandırılmasıdır.
|
Dersin tanımı
|
İşletmelerde finansman fonksiyonu, finans yöneticisinin görevleri, paranın zaman değeri, finansal analiz, finansal planlama, finansal denetim ve işletme sermayesi yönetimi konularının ele alındığı bir derstir.
|
1- |
An Overview of Corporate Finance
|
2- |
Discounted Cash Flow Analysis: Future Value, Compounding, Present Value.
|
3- |
Discounted Cash Flow Analysis: Future Value of an Annuity, Pressent Vlue of an Annuity.
|
4- |
Financial Analysis: Financial Statements and Reports.
|
5- |
Ratio Analysis: Liquidity Ratios, Asset Management Ratios, Debt Management Ratios.
|
6- |
Ratio Analysis: Profitability Ratios, Market Value Ratios
|
7- |
Comparative and Trend Analyses: Du Pont Analysis, Common Size Analysis
|
8- |
Mid-Term Examination
|
9- |
The Cash Flow Statement, Effects of Inflation on Financial Analysis, Financial Planning
|
10- |
Financial Statement Forecasting: Constant Ratio Method (Forecasting Proforma Balance Sh.)
Financial Statement Forecasting: The Formula Method for AFN, Other Techniques for
Forecasting Financial Statements
|
11- |
Short Term Planning and Budgeting: Working Capital Investment and Financing Policies
|
12- |
The Cash Budget
|
13- |
Business and Financial Risk, Operating Leverage, Financial Leverage
|
14- |
Short Term Financing: Accruals, Accounts Payable (Trade Credit), Short Term Bank Loans
|
15- |
Accounts Receivable and Inventory Management.
|
16- |
Final Examination
|
17- |
Final Examination
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Öğrenci derste finansmanın işletme fonksiyonu içindeki yeri ve önemini kavrar.
|
2- |
Öğrenci işletme finansmanı fonksiyonlarının her birinin kapsam ve özelliklerini sayar.
|
3- |
Ders sonucunda öğrenci işletmelerin finansman fonksiyonu içerisinde yapılan, finansal analiz, finansal planlama ve finansal denetim çalışmalarının kapsamını ve aralarındaki ilişkileri kavrar.
|
4- |
Öğrenci paranın zaman değeri kavramına dayalı finansal aritmetik işlemlerini gerçekleştirir.
|
5- |
Öğrenci finansal analiz yöntemlerine ve aralarındaki farklara vakıf olarak işletmelerin finansal analizini gerçekleştirir.
|
6- |
Öğrenci işletmenin finansal analiz sonuçlarını eldeki mevcut bilgiler doğrultusunda yorumlar
|
7- |
Öğrenci finans yöneticisinin görevlerini sıralar ve birbirleriyle olan ilişkilerini kavrar.
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
İşletmeciliğin temel kavramlarını açıklar.
|
|
2- |
İşletmenin yönetim, pazarlama, üretim, muhasebe, finansman, insan kaynakları yönetimi, halkla ilişkiler ve araştırma geliştirme gibi temel fonksiyonları arasındaki ilişkileri kurar.
|
|
3- |
İşletmenin temel fonksiyonlarına sistem bakış açısıyla bakar ve bu fonksiyonların bütüne yaptıkları katkıyı açıklar.
|
|
4- |
İşletmenin ilgili fonksiyonlarına yönelik yasal ve etik kuralları listeler ve uygular.
|
|
5- |
İşletme biliminin gelişimine katkıda bulunan “yönetim-örgüt kuramlarını” açıklar ve bu kuramların uygulamadaki yerini tartışır.
|
|
6- |
Tüm örgütler için sözkonusu olan temel yönetim sürecini (planlama, organizasyon, yürütme, koordinasyon, kontrol) tasarlar.
|
|
7- |
İşletme faaliyetlerini etkileyen ve bu faaliyetlerden etkilenen insan davranışlarının gerisinde yatan nedenleri algı, tutum ve niyet ilişkisi kurarak açıklar.
|
|
8- |
Yeni iş-işletme kurma süreçlerini tasarlar ve geliştirir.
|
|
9- |
İşletmelerin bağlamsal koşullarında meydana gelen değişimleri analiz ederek, tüm işletme fonksiyonlarına yönelik stratejik alternatifler tasarlar ve stratejik plan yapar.
|
|
10- |
İşletmenin paydaşlarıyla olan ilişkilerini anlar ve paydaş memnuniyetinin artırılmasına yönelik öneriler geliştirir.
|
|
11- |
Sözlü ve yazılı iletişim kurma tekniklerini ve bunlarla ilgili teknolojileri kullanmayı öğrenir ve uygular.
|
|
12- |
Bilimsel bir araştırmayı bağımsız şekilde tasarlar, uygular ve sonuçlarını yorumlar.
|
|
13- |
İşletmelerdeki temel iş yapma süreçlerini tanımlar ve bu süreçleri kalite standartları çerçevesinde yürütür.
|
|
14- |
Belirsizliğin ve riskin yüksek olduğu gerçek iş ortamında, analitik düşünür ve problemleri çözer.
|
|
15- |
İşletmenin mali tablolarını hazırlayarak analiz eder.
|
|
16- |
Bir işletmede gerçekleşen işlemlerin muhasebe kayıtlarını yapar ve denetler.
|
|
17- |
Ulusal ve uluslararası piyasaları takip ederek finansal kararlar alır.
|
|
18- |
Ulusal ve uluslararası boyutlarda farklı pazar koşullarına ve müşteri potansiyeline uygun, etkin ve yaratıcı pazarlama karması stratejileri geliştirir.
|
|
19- |
Uluslararası gelişmeleri takip edecek düzeyde yabancı dil bilir.
|
|
20- |
ECDL (European Computer Driving Licence)/ICDL de (International Computer Driving Licence) yedi modüle karşılık gelen temel/orta/ileri düzey bilgisayar kullanım yetkinliği elde eder.
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
8
|
3
|
24
|
Ödevler
|
1
|
3
|
3
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
21
|
21
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
25
|
25
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
4
|
2
|
8
|
Toplam iş yükü
|
|
|
125
|
AKTS
|
|
|
5.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
"Corporate Finance: A Focused Approach", Michael C. Ehrhardt, Eugene F. Brigham February, 2010, Cengage Learning, 4th edition
|
Yardımcı Kaynaklar
|
None
|
|