Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. ALİ KUŞAT
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Doç. Dr. Ali KUŞAT
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Doç. Dr. Mustafa ULU
Arş. Gör. Abdullah TANRIVERDİ
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüzyüze
|
Dersin amacı
|
Dini davranış, inanç ve tecrübelerin, psikolojik, sosyolojik teoriler ışığında kökenleri, fonksiyonları ve etkileri tanıtılmaya çalışılacaktır
|
Dersin tanımı
|
Dini davranışın,birey ve toplum hayatındaki yeri, sosyal psikolojik yaklaşım ve teoriler ışığında analiz edilmesi.
|
1- |
Dindarlığın Sosyolojisi
|
2- |
Psikanaliz Açısından Ateizm
|
3- |
Kentsel Dindarlık
|
4- |
Ergenlerde Allah Tasavvuru
|
5- |
Değişen Dünyada Birey, Din ve Dindarlık
|
6- |
Dindarlığın Kriterleri
|
7- |
Müslüman Kimliği ve Dindarlık
|
8- |
Dindarlık ve Kişilik
|
9- |
Dindarlık Farklılaşması ve Popüler Dindarlık
|
10- |
Kadın Dindarlığı
|
11- |
Gençlik Dindarlığı
|
12- |
|
13- |
|
14- |
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Dindarlığının sosyolojisinin ne anlama geldiğini bilir.
|
2- |
Kırsal ve kentsel dindarlık arasındaki farkları kavrar.
|
3- |
Kişilik ve dindarlık ilişkisini analiz eder.
|
4- |
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
3
|
42
|
Ödevler
|
5
|
3
|
15
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
4
|
3
|
12
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
8
|
8
|
Ara sınavlar
|
1
|
9
|
9
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
9
|
9
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
10
|
10
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
147
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Dindarlığın Sosyo-Psikolojisi, Ed. Ünver Günay-Celaleddin Çelik, Karahan Yayınları, Adana.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Ruh Sağlığı ve Din, Asım Yapıcı, Karahan Kitabevi, Adana.
|
|