Giriş | English

Doktora > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Felsefe ve Din Bilimleri (doktora) > DİNİ DAVRANIŞIN PSİKO-SOSYOLOJİSİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
DİNİ DAVRANIŞIN PSİKO-SOSYOLOJİSİ Üçüncü düzey FDB627 Seçmeli 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ALİ KUŞAT
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Doç. Dr. Ali KUŞAT
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Doç. Dr. Mustafa ULU Arş. Gör. Abdullah TANRIVERDİ
Dersin veriliş şekli Yüzyüze
Dersin amacı Dini davranış, inanç ve tecrübelerin, psikolojik, sosyolojik teoriler ışığında kökenleri, fonksiyonları ve etkileri tanıtılmaya çalışılacaktır
Dersin tanımı Dini davranışın,birey ve toplum hayatındaki yeri, sosyal psikolojik yaklaşım ve teoriler ışığında analiz edilmesi.

Dersin içeriği
1- Dindarlığın Sosyolojisi
2- Psikanaliz Açısından Ateizm
3- Kentsel Dindarlık
4- Ergenlerde Allah Tasavvuru
5- Değişen Dünyada Birey, Din ve Dindarlık
6- Dindarlığın Kriterleri
7- Müslüman Kimliği ve Dindarlık
8- Dindarlık ve Kişilik
9- Dindarlık Farklılaşması ve Popüler Dindarlık
10- Kadın Dindarlığı
11- Gençlik Dindarlığı
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Dindarlığının sosyolojisinin ne anlama geldiğini bilir.
2- Kırsal ve kentsel dindarlık arasındaki farkları kavrar.
3- Kişilik ve dindarlık ilişkisini analiz eder.
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Bilim alanının, kavram, konu, yöntem ve sorunlarına hakim olur.
2- Bilim alanıyla ilgili yeni ve karmaşık fikirlerin analiz, sentez ve değerlendirmesini yapar.
3- Bilim alanındaki yeni gelişmeleri tanır.
4- Bilim alanı ile ilgili yerli ve yabancı kaynakları tanır, çalışmalarında etkili bir şekilde kullanır.
5- Bilim alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar.
6- Bilim alanına yenilik getirecek özgün düşünce, yöntem, uygulama ve araştırmalar geliştirir.
7- Alanıyla ilgili ulusal ve uluslar arası projelerde görev alır veya yeni projeler geliştirir.
8- Alanındaki bilimsel çalışmalarda bilişim ve iletişim teknolojilerini etkili şekilde kullanır.
9- Alanının gerektirdiği dilleri (Arapça ve Batı dilleri) ileri düzeyde bilir ve kullanır.
10- Bilimsel ve meslekî etiğe sahip olur.
11- Alanıyla ilgili akademik kurum ve kuruluşların çalışmalarına katkıda bulunur.
12- Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yaparak ortak projeler geliştirir.
13- Ulaştığı sonuçları ulusal ve uluslar arası düzeydeki akademik platformlarda paylaşır
14- Uzmanlık alanıyla ilgili konularda bilimsel, toplumsal, kültürel vb. strateji geliştirilmesinde rol alır.
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 5 3 15
Sunum / Seminer hazırlama 4 3 12
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 9 9
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 9 9
Yarıyıl sonu sınavı 1 10 10
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     147
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Dindarlığın Sosyo-Psikolojisi, Ed. Ünver Günay-Celaleddin Çelik, Karahan Yayınları, Adana.
Yardımcı Kaynaklar Ruh Sağlığı ve Din, Asım Yapıcı, Karahan Kitabevi, Adana.

Ders ile ilgili dosyalar