Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
MİKROBİYOLOJİ |
Üçüncü düzey |
T212 D1 |
|
3 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Turkish
|
Koordinatör
|
PROF. DR. GÖKÇEN DİNÇ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Aykut Özdarendeli, Selma Gökahmetoğlu, Ayşe Nedret Koç, Duygu Perçin, Gökçen Dinç, Aycan Gündoğdu
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Aykut Özdarendeli, Selma Gökahmetoğlu, Ayşe Nedret Koç, Duygu Perçin, Gökçen Dinç, Aycan Gündoğdu
|
Dersin veriliş şekli
|
Teorical and practice
|
Dersin amacı
|
It will be given to dental school students microbiological information with regard the basis for the vocational training
|
Dersin tanımı
|
Structure ,infection diseases, diagnosis and treatmant methods of bacteria,vıruses and fungi
Disinfection , Sterilization and Antisepsis Methods
|
1- |
Tıbbi Mikrobiyolojiye Giriş
|
2- |
Bakterilerin Genel Yapısı ve Taksonomi
|
3- |
Mikroorganizma-Konak ilişkileri, Vücudun Normal Florası ve Bakterilerin Virülans Faktörleri
|
4- |
Mikroskop, mikroskopi ve laboratuar aletlerinin demonstrasyonu
|
5- |
Klinik Örneklerden Bakteri İzolasyonu, Besiyerleri ve boyama yöntemleri
|
6- |
Dezenfeksiyon, Sterilizasyon ve Antisepsi Metodları
|
7- |
Stafilokoklar ve Streptokoklar
Tüberküloz ve Lepra,Spiroketler
|
8- |
Enterobacteriaceae
Nonfermentatif bakteriler
|
9- |
Brucella, Haemophilus, Mycoplasma
|
10- |
Anaerop Patojenler
|
11- |
Antibakteriyel ajanlar ve etki mekanizmaları
Antimikrobiyal duyarlılık testleri
|
12- |
Boğaz Kültürü ve antibiyogram -Uygulama
|
13- |
Boğaz kültürü ve antibiyogram değerlendirme, gram boyama-Uygulama
|
14- |
İmmünolojiye Giriş
|
15- |
Antijenler, İmmünojenler ve Serolojik Yöntemler
|
16- |
Mantarlara Giriş ve Taksonomi
Klinik Örneklerden Mantarların Tanımlanması
|
17- |
Virüslere Giriş ve Taksonomi
|
18- |
DNA/RNA Virüsleri,
|
19- |
HIV ve Hepatit Virüsleri
|
20- |
Viral serolojik yöntemler
|
1- |
Bakteri, mantar ve virüsler hakkında genel bilgiye sahip olacaklar
|
2- |
Laboratuvara örnek gönderme kurallarını bilecekler
|
3- |
Laboratuvara örnek gönderme kurallarını bilecekler
|
4- |
Tanı yöntemleri hakkında genel bilgi sahibi olacaklar
|
5- |
Tanı yöntemleri hakkında genel bilgi sahibi olacaklar
|
6- |
Oral enfeksiyon ajanlarını tanı ve tedavi yaklaşımlarını öğrenecekler
|
7- |
Oral enfeksiyon ajanlarını tanı ve tedavi yaklaşımlarını öğrenecekler
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki her türlü bilgiyi (zehirlenme, kirlilik, ilaç kullanımı v.b.) derlemek ve değerlendirmek.
|
|
2- |
Farmakoloji ve toksikoloji ile ilgili alanlar hakkında derinlemesine bilgilere sahip olmak.
Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki sorunları çözebilmek.
|
|
3- |
Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki olayları kavramsallaştırmak, bilimsel yöntemleri analiz etmek, sonuçları yorumlamak, sorunlar için yöntem veya analiz oluşturmak ve elde edilen verilere göre çözümler sunmak.
|
|
4- |
Farmakoloji ve toksikoloji alanında edindiği bilgileri kullanarak halk ve hayvan sağlığı için ilaç kullanımı, besin maddelerinde kalıntılar ve çevre toksikolojisi ile ilgili sorunların tanımlanması ve çözümüyle ilgilenen komisyonların faaliyetlerini yönetmek.
|
|
5- |
Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki güncel bilgileri (bilimsel bilgi, düzenleme v.b.) izleyebilmek, kullanabilmek ve değiştirebilmek.
|
|
6- |
Yabancı dil (İngilizce)’de yayınlanan kaynakları okuyup anlayabilme
|
|
7- |
Yerli ve yabancı bilim insanları ile sözlü ve yazılı iletişime geçebilme
|
|
8- |
Farmakoloji ve toksikoloji ile ilgili makaleler yazabilmek ve ulusal ve uluslar arası dergilerde yayın yapma becerisi kazanmak.
|
|
9- |
Bilimsel toplantılarda farmakoloji ve toksikoloji ile ilgili konularda sunum yapabilme
|
|
10- |
Farmakoloji ve toksikolojide kullanılan analitik yöntemleri bilme
|
|
11- |
Araştırmalardan elde edilen bilgilerin en önemli kazanım olduğunu bilmek ve yaşam boyu öğrenmeyi amaç edinmek
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
30
|
3
|
90
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
5
|
3
|
15
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
2
|
6
|
12
|
Ara sınavlar
|
2
|
6
|
12
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
6
|
6
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
4
|
4
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
139
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
2
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Diş Hekimliği Öğrencileri İçin Mikrobiyolojinin Esasları, J. Bagg, T. W. MacFarlane, I.R. Poxton, A.J. Smith. Çev.ed:Prof.Dr. Özdem Anğ, Nobel Tıp Kitabevi, 2013
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|