Ön koşul dersleri
|
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. ŞERİFE SAÇMACI
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. ŞERİFE SAÇMACI
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Nanoteknoloji hakkında genel içerikli bilgi edinmek, güncel nanoteknolojik aygıtlar ve üretim tekniklerini öğrenmek, Bu aygıtların çalışma prensiplerini temel seviyede öğrenmek ve uygulamaları hakkında bilgi edinmek
|
Dersin tanımı
|
Nanoteknolojiye giriş; Nanoteknolojik aygıtların özellikleri ve malzeme üretim teknikleri; Nano boyutlarda görüntüleme yöntemleri
|
1- |
Motivation, Top Down Approach, Vacuum science and plasmas
|
2- |
Energy Bands and Time Independent Schrödinger Equation
|
3- |
Thin film deposition (PVD, CVD, Epitaxy, ALD)
|
4- |
Thin film deposition (PVD, CVD, Epitaxy, ALD)
|
5- |
Diffusion, High temperature prosesses
|
6- |
Ion implantation
|
7- |
Ething, Wet etching
|
8- |
Dry etching
|
9- |
Optical lithography
|
10- |
Nonoptical lithographic techniques, Midterm Exam
|
11- |
Nanofabrication with direct manipulation STM, AFM, nanolithography
|
12- |
Bottom Up approaches, Nanosphere lithography, Quantum dots
|
13- |
Carbon nanotubes, Nanowires
|
14- |
Graphene
|
15- |
Carbon nanotubes, Nanowires, Graphene fabrication methods and their applications
|
16- |
Presentations on Nanotechnology Topics
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Güncel teknoloji uygulamalarını kavrayabilme
|
2- |
Güncel hassas teknolojiler ile ilgili terminolojiyi tanıma
|
3- |
Güncel bilimsel konuları araştırabilme ve anlayabilme
|
4- |
Ulusal ve uluslararası ölçekte bilimsel gelişmeleri takip edebilme
|
5- |
Nanoteknoloji ile ilgili güncel bilimsel konuları uluslararası ortamlarda tartışabilme
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili kanıta dayalı güncel bilgiler ve teknolojik araç gereçler konusunda bilgi sahibi olma.
|
|
2- |
Uzmanlık düzeyinde bireysel veya disiplinler arası yaptığı bilimsel çalışmaların verilerini yorumlama, analiz etme ve raporlama bilgisine sahip olma.
|
|
3- |
Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili edindiği bilgileri kullanarak yeni bilgiler oluşturmak için gereken teknolojik donanımları kullanarak bilimsel araştırmalar yapabilme.
|
|
4- |
Bilimsel araştırmaların analizi için doğru istatistiksel yöntemleri kullanabilme.
|
|
5- |
Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız ya da ekip olarak gerçekleştirerek bilimsel makaleleri ulusal düzeyde yayınlayabilme ve / veya sunabilme.
|
|
6- |
Yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimseyerek kendini güncelleyebilme.
|
|
7- |
Beslenme ve Diyetetik alanında veya dışındaki birey ya da gruplarla sözlü veya yazılı iletişime geçerek kalite süreçlerine uyarak, güncel bilimsel gelişmeleri tartışabilme, paylaşabilme.
|
|
8- |
Etik ilkeler doğrultusunda bilimsel bilgileri toplar, yorumlar, birey ve toplumu gözeterek, ulusal ve uluslararası beslenme plan ve politikalarına yön verecek çalışmalara katkıda bulunabilme, yürütebilme, yönetebilme, değerlendirebilme.
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
25
|
5
|
125
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
3
|
3
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
10
|
6
|
60
|
Toplam iş yükü
|
|
|
188
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Introduction to Nanoscience, S. M. Lindsay
Fabrication Engineering at the Micro and Nanoscale, Stephen A. Campbell 3rd Edition
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|