Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Beslenme ve Diyetetik (yüksek Lisans) > NANOTEKNOLOJİDE ÜRETİM TEKNİKLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
NANOTEKNOLOJİDE ÜRETİM TEKNİKLERİ İkinci düzey NBT 610 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ŞERİFE SAÇMACI
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. ŞERİFE SAÇMACI
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Nanoteknoloji hakkında genel içerikli bilgi edinmek, güncel nanoteknolojik aygıtlar ve üretim tekniklerini öğrenmek, Bu aygıtların çalışma prensiplerini temel seviyede öğrenmek ve uygulamaları hakkında bilgi edinmek
Dersin tanımı Nanoteknolojiye giriş; Nanoteknolojik aygıtların özellikleri ve malzeme üretim teknikleri; Nano boyutlarda görüntüleme yöntemleri

Dersin içeriği
1- Motivation, Top Down Approach, Vacuum science and plasmas
2- Energy Bands and Time Independent Schrödinger Equation
3- Thin film deposition (PVD, CVD, Epitaxy, ALD)
4- Thin film deposition (PVD, CVD, Epitaxy, ALD)
5- Diffusion, High temperature prosesses
6- Ion implantation
7- Ething, Wet etching
8- Dry etching
9- Optical lithography
10- Nonoptical lithographic techniques, Midterm Exam
11- Nanofabrication with direct manipulation STM, AFM, nanolithography
12- Bottom Up approaches, Nanosphere lithography, Quantum dots
13- Carbon nanotubes, Nanowires
14- Graphene
15- Carbon nanotubes, Nanowires, Graphene fabrication methods and their applications
16- Presentations on Nanotechnology Topics
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Güncel teknoloji uygulamalarını kavrayabilme
2- Güncel hassas teknolojiler ile ilgili terminolojiyi tanıma
3- Güncel bilimsel konuları araştırabilme ve anlayabilme
4- Ulusal ve uluslararası ölçekte bilimsel gelişmeleri takip edebilme
5- Nanoteknoloji ile ilgili güncel bilimsel konuları uluslararası ortamlarda tartışabilme
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili kanıta dayalı güncel bilgiler ve teknolojik araç gereçler konusunda bilgi sahibi olma.
2- Uzmanlık düzeyinde bireysel veya disiplinler arası yaptığı bilimsel çalışmaların verilerini yorumlama, analiz etme ve raporlama bilgisine sahip olma.
3- Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili edindiği bilgileri kullanarak yeni bilgiler oluşturmak için gereken teknolojik donanımları kullanarak bilimsel araştırmalar yapabilme.
4- Bilimsel araştırmaların analizi için doğru istatistiksel yöntemleri kullanabilme.
5- Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız ya da ekip olarak gerçekleştirerek bilimsel makaleleri ulusal düzeyde yayınlayabilme ve / veya sunabilme.
6- Yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimseyerek kendini güncelleyebilme.
7- Beslenme ve Diyetetik alanında veya dışındaki birey ya da gruplarla sözlü veya yazılı iletişime geçerek kalite süreçlerine uyarak, güncel bilimsel gelişmeleri tartışabilme, paylaşabilme.
8- Etik ilkeler doğrultusunda bilimsel bilgileri toplar, yorumlar, birey ve toplumu gözeterek, ulusal ve uluslararası beslenme plan ve politikalarına yön verecek çalışmalara katkıda bulunabilme, yürütebilme, yönetebilme, değerlendirebilme.
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 25 5 125
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 10 6 60
Toplam iş yükü     188
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Introduction to Nanoscience, S. M. Lindsay Fabrication Engineering at the Micro and Nanoscale, Stephen A. Campbell 3rd Edition
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar