Giriş | English

Lisans > Halil Bayraktar Sağlik Hizmetleri M.y.o. > Radyoterapi > İSLAM FELSEFESİ TARİHİ II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
İSLAM FELSEFESİ TARİHİ II Birinci düzey İLH825 8 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. AHMET KAMİL CİHAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr. A. Kamil CİHAN, Doç. Dr. Salih YALIN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Arş. Gör. Dr. Esranur ORAL
Dersin veriliş şekli Anlatım, soru cevap, metin analizi, öğrenci sunumu, tartışma
Dersin amacı Meşşai felsefenin temel kavramlarını, felsefi meselelere yaklaşım ve çözüm şeklini kavramak. Felsefeye getirilen ciddi eleştileri ve onların cevaplarını, farklı disiplinler arasındaki farkı görüp tartışabilmek. Meşaai felsefe dışındaki metafizik öğretileri, onların kavramlarını, bilgiye ulaşma şekillerini öğrenmek. Çağdaş İslam felsefesini öğrenip, güncel sorunlar üzerine konuşabilmek
Dersin tanımı İslam dünyasında felsefe sahasında ortaya konan felsefi bilgiyi, felsefi eleştirileri, bunların çözümlerini, farklı metafizik anlayışlarını ve çağdaş İslam felsefisini tasvir ve tahlil eden bir derstir.

Dersin içeriği
1- İbn Sina ve Varlık Düşüncesi
2- İbn Sina''nın Bilgi Teorisi
3- Gazali ve Felsefe Eleştirisi
4- İbn Bacce ve felsefesi
5- İbn Rüşd ve felsefesi
6- İbn Rüşd ve Felsefe Savunusu
7- İşrakilik: İbn Tufeyl ve felsefesi
8- Sühreverdi ve Nur Metafiziği
9- Sühreverdi ve Bilgi Felsefesi
10- Ara sınav
11- Kelam Metafiziği: Fahrettin Razi ve Nasıruddin Tusi
12- Tasavvuf Metafiziği : İbn Arabi ve Konevi
13- Hikmet-i Mütealiye: Molla Sadra ve Felsefesi
14- Çağdaş İslam Felsefesi
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Kültürümüzdeki felsefi zenginliği fark eder.
2- Felsefe ve Din Bilimleri alanında başlıca ekoller, kuramlar ve meseleler hakkında yeterli düzeyde bir kavrayışa sahip olur
3- Filozofların görüşlerini kronolojik bir akış içerisinde birbirleriyle ilişkilendirerek kavrar.
4- İslam filozoflarının Tanrı, alem, insan ve toplum hakkındaki görüşlerini öğrenir.
5- Felsefi teorilerin, Kelami ve Tasavvufi teorilerle ilişkisini kavrar.
6- Dini bilgileri felsefe kültürünün yardımıyla yorumlama imkanına sahip olur.
7- Öğrenilen teorileri bilimsel bir yolla aktarabilir.
8- Çağdaş İslam felsefesini tanıma imkanı bulur.
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- İnsan vücudunun temel yapısı, organ ve sistemlerine ait tanım ve terimleri, yerleşimleri, komşulukları ve işleyişleri bilir.
2- Sağlığın korunması, sistemlere ait hastalıklar ve ilk yardım bilgisine sahiptir.
3- Sorumluluğu altındaki radyoterapi cihazının çalıştırılması, kullanılması ve bakımını bilir. Cihazları kullanıma hazır hale getirir, olası arızaları sorumlu kişiye bildirir.
4- Tedavi öncesi kullanılacak malzemeleri hazır bulundurur.
5- Uzmanın belirlediği tedaviyi belirlenen ölçü ve hesaplara göre uygular. Radyoterapi sırasında hastanın durumunu kontrol eder.
6- Hastalar için her türlü koruma bloklarının hazırlanmasını bilir, hastanın immobilizasyonunun sağlanmasında, termoplastik maske ve aparatlarını uygulamaya hazır hale getirir ve uygulamada görev alır.
7- Otomatik banyo cihazlarının kullanır. Uzmanlarla birlikte simülasyon işlemlerine, port filmlerinin çekimi işlemlerine katılır ve cihazları kullanır.
8- Radyasyon güvenliğini bilir. Yok edilmesi gereken radyoaktif atık malzemenin çevreye zararlı olmasını önlemek için gereken tedbirlerin alınmasında görev alır.
9- Tümör oluşumu ve hastalıklar hakkında bilgi sahibidir.
10- Tehlike durumunda radyasyon güvenliği kurulunca hazırlanmış olan acil durum planını uygular.
11- Işın tedavisi görecek hastaların gereksinim duyabileceği her türlü yardımcı malzemeyi hazırlar.
12- Birey ve halk sağlığı, iş güvenliği ve çevre koruma konularında yeterli bilince sahiptir.
13- Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve mesleki bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır.
14- Bir yabancı dilde temel düzeyde iletişim kurar ve mesleki uygulamalarda kullanır.
15- Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirir.
16- Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuatı anlar. Sosyal, kültürel ve hukuksal hak ve sorumluluklara uygun hareket eder.
17- Kalite yönetimi ve süreçlerine katılır.
18- Diğer sağlık disiplinleri ile çalışır.
19- Sosyal hayata fiziksel ve duygusal olarak uyum sağlayarak toplum için sosyal sorumluluğunu yerine getirir.
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 2 2 4
Sunum / Seminer hazırlama 12 1 12
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 2 1 2
Toplam iş yükü     64
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 40
Yarıyıl içi toplam   80
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Hasan Şahin, İslam Felsefesi Tarihi Dersleri, Ankara 2000.
Yardımcı Kaynaklar İslam Felsefesi: Tarih ve Problemler, Editör: Cüneyt Kaya, İSAM yayınları, İstanbul 2013. İslam Felsefesi, Editörler: İrfan Görkaş-Kamil Sarıtaş, İstnbul: Lisans yayıncılık 2023.

Ders ile ilgili dosyalar