Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
MODERN OPTİK |
Üçüncü düzey |
FİZ 623 |
|
1 |
7.50 |
7.50 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. MEHMET ERTAŞ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Modern optik sistemlerin çalışmasını yöneten teorinin öğretilmesi
|
Dersin tanımı
|
Anizotropi ve kutuplanma optiği, fotoelastik etki, akusto-optik, elektro-optik, nonlineer optik.
|
1- |
Işığın kutuplanması, yansıma ve kırılma.
|
2- |
Anizotropik ortamlarda optik.
|
3- |
Optik aktiflik ve manyeto-optik etki, sıvı kristallerin optiği, kutuplama düzenleri.
|
4- |
Foto-elastik etki.
|
5- |
Işık ve sesin etkileşimi.
|
6- |
Akusto-optik cihazlar.
|
7- |
Akusto-optik ve anizotropik ortamlar.
|
8- |
Ara sınav.
|
9- |
Elektro-optiğin ilkeleri.
|
10- |
Anizotropik ortamlarda elektro-optik. Sıvı kristallerin elektro-optiği.
|
11- |
Foto-kırıcılık, elektro-soğurum.
|
12- |
Nonlineer optik ortamlar, ikinci-mertebeden nonlineer optik.
|
13- |
Üçüncü-mertebeden nonlineer optik.
|
14- |
Anizotropik nonlineer ortamlar, dispersif nonlineer ortamlar.
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Optiksel anizotropiyi bilir, anizotropik malzemelerin ışığa karşı davranışını açıklar.
|
2- |
Akusto-optik etkiyi bilir, sebebini ve sonuçlarını açıklar.
|
3- |
Manyeto-optik etkiyi bilir, sebebini ve sonuçlarını açıklar.
|
4- |
Elektro-optik etkiyi bilir, kaynağını ve sonuçlarını açıklar.
|
5- |
Lineer olmayan optik etkileşmelerin kaynağını ve sonuçlarını bilir ve açıklar.
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Endüstri Mühendisli alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
|
|
2- |
Endüstri Mühendisliğinde uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir
|
|
3- |
Kritik ve yaratıcı düşünme yapısına sahip olur ve çalışma alanındaki problemleri çözme yeteneği kazanır.
|
|
4- |
Akademik etiğin öneminin bilincindedir.
|
|
5- |
Araştırma çıktılarını evrensel düzeyde akademik toplulukla ve toplumla etkin bir biçimde paylaşırlar.
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
6
|
84
|
Ödevler
|
3
|
10
|
30
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
1
|
1
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
3
|
3
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
12
|
12
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
3
|
3
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
185
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
50
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
3
|
50
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Fundamentals of Photonics, B.E.A. Saleh, M.C. Teich, John Wiley & Sons, In., 2007.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
1.Optical Electronics, A. Ghatak & K. Thyagarajan, Cambridge University Press, 1989.
2. Optical Waves in Crystals, A. Yariv, P. Yeh, John Wiley % Sons, Inc., 1984.
|
|