Giriş | English

Doktora > Fen Bilimleri Enstitüsü > Endüstri Mühendisliği (doktora) > MODERN OPTİK
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MODERN OPTİK Üçüncü düzey FİZ 623 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. MEHMET ERTAŞ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Modern optik sistemlerin çalışmasını yöneten teorinin öğretilmesi
Dersin tanımı Anizotropi ve kutuplanma optiği, fotoelastik etki, akusto-optik, elektro-optik, nonlineer optik.

Dersin içeriği
1- Işığın kutuplanması, yansıma ve kırılma.
2- Anizotropik ortamlarda optik.
3- Optik aktiflik ve manyeto-optik etki, sıvı kristallerin optiği, kutuplama düzenleri.
4- Foto-elastik etki.
5- Işık ve sesin etkileşimi.
6- Akusto-optik cihazlar.
7- Akusto-optik ve anizotropik ortamlar.
8- Ara sınav.
9- Elektro-optiğin ilkeleri.
10- Anizotropik ortamlarda elektro-optik. Sıvı kristallerin elektro-optiği.
11- Foto-kırıcılık, elektro-soğurum.
12- Nonlineer optik ortamlar, ikinci-mertebeden nonlineer optik.
13- Üçüncü-mertebeden nonlineer optik.
14- Anizotropik nonlineer ortamlar, dispersif nonlineer ortamlar.
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Optiksel anizotropiyi bilir, anizotropik malzemelerin ışığa karşı davranışını açıklar.
2- Akusto-optik etkiyi bilir, sebebini ve sonuçlarını açıklar.
3- Manyeto-optik etkiyi bilir, sebebini ve sonuçlarını açıklar.
4- Elektro-optik etkiyi bilir, kaynağını ve sonuçlarını açıklar.
5- Lineer olmayan optik etkileşmelerin kaynağını ve sonuçlarını bilir ve açıklar.
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Endüstri Mühendisli alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
2- Endüstri Mühendisliğinde uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir
3- Kritik ve yaratıcı düşünme yapısına sahip olur ve çalışma alanındaki problemleri çözme yeteneği kazanır.
4- Akademik etiğin öneminin bilincindedir.
5- Araştırma çıktılarını evrensel düzeyde akademik toplulukla ve toplumla etkin bir biçimde paylaşırlar.
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Ödevler 3 10 30
Sunum / Seminer hazırlama 1 1 1
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 12 12
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     185
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 3 50
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Fundamentals of Photonics, B.E.A. Saleh, M.C. Teich, John Wiley & Sons, In., 2007.
Yardımcı Kaynaklar 1.Optical Electronics, A. Ghatak & K. Thyagarajan, Cambridge University Press, 1989. 2. Optical Waves in Crystals, A. Yariv, P. Yeh, John Wiley % Sons, Inc., 1984.

Ders ile ilgili dosyalar