Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Histoloji-embriyoloji (doktora) > DUYU ORGANLARI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
DUYU ORGANLARI Üçüncü düzey HİS 610 Seçmeli 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. ESRA BALCIOĞLU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. MEHMET FATİH SÖNMEZ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Sınıf ve laboratuar dersi
Dersin amacı Duyu organlarının histolojisinin öğrenilmesi amaçlanmıştır.
Dersin tanımı Ders Doktora öğrencilerinin aldığı ve haftada 1saat teorik ve 2 saat pratik olarak uygulanan seçmeli bir derstir.

Dersin içeriği
1- Duyu organlarına giriş
2- Gözün genel yapısı
3- Gözün tabakaları: Tunika fibroza
4- Gözün tabakaları: Tunika vasküloza
5- Gözün tabakaları: Tunika nervoza
6- Göz kapakları
7- Lakrimal bez
8- Kulağın genel yapısı
9- Kulağın tabakaları; Dış Kulak
10- Kulağın tabakaları; Orta Kulak
11- Kulağın tabakaları; İç Kulak
12- Korti organı
13- Göz embriyolojisi
14- Kulak embriyolojisi
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Duyu organlarının genel yapısı hakkında bilgi sahibi olabilmeli
2- Gözün tabakaları hakkında bilgi sahibi olabilmeli
3- Göz kapakları hakkında bilgi sahibi olabilmeli
4- Kulağın bölümleri hakkında bilgi sahibi olabilmeli
5- Göz gelişimi hakkında bilgi sahibi olabilmeli
6- Kulak gelişimi hakkında bilgi sahibi olabilmeli
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Nitelikli bilim insanı olur,
2- Histoloji ve embriyolojinin temel kavram ve kuramlarını kullanabilecek bilgi birikimine sahip olur,
3- Bilimsel bir çalışmayı planlayıp yürütebilir,
4- Bilim, insan ve hayvan etiğine uygun tutum ve davranışları benimser,
5- Işık mikroskopi laboratuvarı çalışmalarını yürütebilir,
6- Elektron mikroskopi laboratuvarı çalışmalarını yürütebilir,
7- Bilim dalı kapsamında temel, immunohistokimyasal ve özel teknikleri uygulama bilgi ve becerisine sahip olur,
8- Eğitim ve öğretim becerisine sahip olur,
9- Araştırma sonuçlarını bilimsel bir şekilde tartışır, sunar ve yayınlayabilir,
10- Sorgulayıcı, araştırıcı ve gözlemci niteliklere sahip olur,
11- Karşılaşılan problemlere çözüm üretebilir.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 1 14
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 2 20 40
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 14 2 28
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 40 40
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     152
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 2 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar